Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

hadde faktisk samme feilen med Dragon Age origin. Der hjalp det og laste ned et program som heter Reg Cure og kjøre det. Det hjalp ikke med dette spillet. 

 

Dette er vist nokk et kjent problem som en del har, jeg har dette problemet på begge pc'ene mine.

 

Edit: i Masseffect2Config.exe under platform står det DirectX Version: DirectC 10.0 (mar 2009) or later.

 

Kan det ha noe å si, mitt GeForce 8600 støtter ikke DX10

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående scanning, prøvde ut i går å ikke finjustere for å treffe nøyaktig senter for et funn, bare innenfor generelt riktig område. Prøvde å sende en probe til et lite funn ( maksimum jeg fant var mindre enn halvt utslag) og fikk et par hundre av gitt ressurs. Gikk til utkanten av et stort funn, der scanneren hadde omtrent like stort utslag, og fikk flere tusen enheter.

 

Scanninga går jo mye fortere hvis man bare putter ut en probe hver gang man kjenner at kontrolleren rister, istedenfor å bruke tid på å lete opp, ned, høyre, venstre. Probes koster jo uansett så lite at det bare er å pøse på på store og små funn.

 

Noen andre som kan bekrefte min teori?

Lenke til kommentar
Så aldri vitsen med å "velge mellom" våpen i enern heller, man tok våpenet som hadde høyest DMG, og kvitta seg med resten.

 

Så dersom ditt våpen med høyest damage hadde ingen ammo kapasitet og accuracy så valgte du det likevel over et annet våpen som trumfet både ammo og accuarcy, men manglet litt på damage?

 

Det er jo det så godt som ALLE rollespill dreier seg om. Man velger det utstyret som er best. Det var ikke systemet som er feil i ME1, men hvor lite arbeid de hadde lagt i det. Hadde de gått inn for å forbedre det i ME2 med ekstra random modifiers på items, mer spennende navn en item 1-10, mulighet for virkelig rare items, forskjellig kvalitet på items osv. så hadde det gitt enorm gjenspillbarhet og blitt et mye artigere system enn det arkadesystemet de har i ME2 nå.

 

Jeg så et enormt potensiale i skill, stats, leveling, loot systemene i ME1, men i ME2 har de erstattet alt med så simple system at jeg ikke ser noe som helst potensiale for vidreutvikling i ME3.

 

Bare det at man nå får 1 level per mission synes jeg er på grensen til banalt. Får man i hele tatt exp for kills lenger? Jeg sto et sted hvor det kom en uendelig rekke med krogans mot meg og drepte sikkert 30 før jeg gikk videre, men fikk ingenting for det. Og i den arkade mission reporten på slutten sto det at jeg fikk 1000 exp og 1 level akkurat som på de forrige missionene hvor jeg såvidt drepte noen. At de har fjernet alle skills som gikk på hvor god man var til å hacke, skyte, forhandle, sjarmere eller true hjelper ikke akkurat på hvor simpelt ME2 føles heller.

 

Men det som irriterer meg mest er hvor crap jeg (shepard) er i forhold til de andre på laget mitt. Uansett hvilken skill jeg bruker nå så må jeg "kaste" den mot fiendene når mine lagkamerater får instant hit uavhengig av hvor de er. Jeg er jo høylevel adept, hvorfor er jeg den dårligste på laget med biotics?

 

Og hvordan mapper jeg en skill til Y-knappen? Er det en bug hos meg eller en bug i spillet? Singularity ble mappet til Y hos meg da jeg startet spillet og jeg har ikke fått endret det siden.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Problemer med å få spille dette spillet, etter å ha installert spillet fra Steam og prøver å starte spillet fryser ALT utenom muse pekeren. ingen ting funker utenom re starte pc'en.

 

Mass Effect 2 - Steam

Installing: Windows? installer (step 2 of 2)

 

 

Lenger enn dette kommer jeg aldri, har prøvd å installere spillet på nytt, verify game files, defrag game files, laste ned DirectX manuelt, starte som admin, sette mass effect 2 som windows xp service pack 3 compatibility.

 

Det lengste jeg har ventet er 20min og spillet er registrert. noen som kan hjelpe?

 

Edit: fikk faktisk en feil melding no:

 

Windows Installer

The Windows Installer Service could not be accessed. This can occur if the Windows Installer is not correctly installed. Contact your support personnel for assistance.

 

Så du har ikke fått startet spillet enda? Steam stopper deg på installeringen av "Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable" og "DirectX"? Isåfall, ta turen innom steam mappa, finn Mass Effect 2, og gå til "redist" mappa, ta å prøv å kjør: vcredist, PhysX_9.09.0814_SystemSoftware og DXSETUP derifra, også prøv å start spillet igjen. Hvis ikke det går, prøv å fjern(dog ta backup) 24980_install.vdf fila fra root mappa i ME2. Og sjekk om du får starta spillet da.

 

Edit: Ser også som du har et problem med Windows Installer, noe som ikke er helt bra. Prøv dette får å få den på bena igjen: http://support.microsoft.com/kb/315346 Gjelder bare for WinXP, ser det ut som. Men ser ut som problemet ditt er at Windows Installer har et problem.

Hvilken Windows versjon har du egentlig?

 

Edit2: Et problem og fix for Windows Installer problem på Windows 7: http://www.neowin.net/news/main/09/01/19/w...s-installer-bug Dog usikker på om dette gjelder deg.

 

Du får si ifra om det over funker, hvis ikke kom med litt mer info om du kan.

 

Edit: Ta også turen innom add or remove programs, og sjekk om du har noe fra microsoft visual c++ og lignende der fra før, hvis så, kan det være en ide og avinstallere de først, da det kan ha skjedd noe rart.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Problemer med å få spille dette spillet, etter å ha installert spillet fra Steam og prøver å starte spillet fryser ALT utenom muse pekeren. ingen ting funker utenom re starte pc'en.

 

Mass Effect 2 - Steam

Installing: Windows? installer (step 2 of 2)

 

 

Lenger enn dette kommer jeg aldri, har prøvd å installere spillet på nytt, verify game files, defrag game files, laste ned DirectX manuelt, starte som admin, sette mass effect 2 som windows xp service pack 3 compatibility.

 

Det lengste jeg har ventet er 20min og spillet er registrert. noen som kan hjelpe?

 

Edit: fikk faktisk en feil melding no:

 

Windows Installer

The Windows Installer Service could not be accessed. This can occur if the Windows Installer is not correctly installed. Contact your support personnel for assistance.

 

Så du har ikke fått startet spillet enda? Steam stopper deg på installeringen av "Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable" og "DirectX"? Isåfall, ta turen innom steam mappa, finn Mass Effect 2, og gå til "redist" mappa, ta å prøv å kjør: vcredist, PhysX_9.09.0814_SystemSoftware og DXSETUP derifra, også prøv å start spillet igjen. Hvis ikke det går, prøv å fjern(dog ta backup) 24980_install.vdf fila fra root mappa i ME2. Og sjekk om du får starta spillet da.

 

Edit: Ser også som du har et problem med Windows Installer, noe som ikke er helt bra. Prøv dette får å få den på bena igjen: http://support.microsoft.com/kb/315346 Gjelder bare for WinXP, ser det ut som. Men ser ut som problemet ditt er at Windows Installer har et problem.

Hvilken Windows versjon har du egentlig?

 

Edit2: Et problem og fix for Windows Installer problem på Windows 7: http://www.neowin.net/news/main/09/01/19/w...s-installer-bug Dog usikker på om dette gjelder deg.

 

Du får si ifra om det over funker, hvis ikke kom med litt mer info om du kan.

 

Edit: Ta også turen innom add or remove programs, og sjekk om du har noe fra microsoft visual c++ og lignende der fra før, hvis så, kan det være en ide og avinstallere de først, da det kan ha skjedd noe rart.

 

takker for svar, men fant en løsning på steamforumet. Det var codec pakka mi som gjorde det vanskelig, jeg slettet Quick time lite og real lite samt xp codec pack og alt funket. merkelig men kan spille no og det er det viktigste. ikke laget shepard enda og sett filmen introen 2 ganger:/ fant ut at jeg måtte avslutte spille for å laste ned addons.

Lenke til kommentar

hmm, ser ut som at mange velger soldier ja. Er vist den eneste klassen som kan bruke assault rifles. Kan se for meg at det kan bli litt trasig med kun pistol og hagle som Vanguard har å bruke. Men litt morro med throw og lift også da :s 

 

liker litt hybrid også, står mellom Infiltrator Vanguard eller soldier.

Lenke til kommentar

Valgte soldier jeg også, men på andre gjennomspilling blir det adept eller infiltrator tror jeg, mest sannsynlig adept.

 

 

Edit: Hvorfor er vanguard bortkastet? Hørt at de sliter litt med at man tåler for lite på de høyere vanskelighetsgradene, men for min del så høres det ganske artig ut å bruke charge for å si skyte fienden i fjeset med hagla, uten at jeg selv har prøvd det enda.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
hmm, ser ut som at mange velger soldier ja. Er vist den eneste klassen som kan bruke assault rifles. Kan se for meg at det kan bli litt trasig med kun pistol og hagle som Vanguard har å bruke. Men litt morro med throw og lift også da :s 

 

liker litt hybrid også, står mellom Infiltrator Vanguard eller soldier.

Feil, Soldier er ikke den eneste klassen som kan bruke assault rifler, alle kan velge og bruke det eller hagle eller sniper rifle etter ett hvis oppdrag ute i spillet. Selv spiller jeg som Sentinel og stortrives med den klassen, treffer nesten med alt av spells jeg kaster på fienden også ;) Spilte selv som enginer i det første spillet men byttet til sentinel i ME2 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...