Gå til innhold

Tråden om mass effect 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt gjennom mass effect 2 og er storfornøyd. Ble sittende på rommet fra jeg fikk spillet til det var ferdig, med untak av soving og spising. topp :thumbup:

BEstilte også spillet på forhånd slik at jeg fikk den derre spesielle armoren. men strømmen gikk akkurat i det jeg skulle innstallere å laste den ned (maks uheldig/typisk) så når jeg måtte refreshe siden etter strømbruddet fikk jeg denne beskjeden

"That code has already been used, and cannot be redeemed again"

noen som har vært borti dette, og i så fall, hvordan får jeg fikset det?

Lenke til kommentar

Meget bra spill, men jeg er skuffet over at det er så få konsekvenser for valgene vi tar. Vi kunne være 100% eller 100% slem i det første, men det har ingenting å si verker der eller i dette spillet. Og ta the Council som eksempel:

Jeg har ennå ikke spilt en save der de overlevde, men så vidt jeg vet får vi likevel ikke møte dem når vi drar til the Citadel igjen? Vi får bare snakke med Anderson uansett hvilket valg vi tok?

Dragon Age lider av det samme problemet. Vi kan være svært underlegne han kongen eller si rett ut at jeg er en dverg og driter i ham, men resultatet blir det samme uansett. I Baldur's Gate ble folkene vi har på laget påvirket av hvordan vi oppførte oss, og de kunne faktisk nekte å være med oss lengre om vi ikke ble snillere eller slemmere. Her bare trekker de på skuldrene og driter i hva som foregår.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I min save reddet jeg council, og innsatte Anderson. Når jeg dro til Citadel og møtte Anderson snakker vi med Council også (som hologrammer som før), de er litt sure fordi jeg "jobber for" Cerberus og nekter å tro på Reapers fremdeles og insisterer på at det var et geth-bygd skip som nesten ødela Citadel. Så blir man reinstated som Spectre igjen mot å love å holde seg i Terminus Systems.

Lenke til kommentar

Er det noe vits i å kjøpe ship upgrades som oppgraderer kanoner og hull og slikt? Kommer man noensinne i ship to ship combat i dette spillet? Eller waster jeg bare 20000 platinum liksom?

Trenger jeg Thanix Cannon f.eks.? Greit nok med med bay upgrade og slikt jeg får bruk for, men.

Lenke til kommentar

Ifølge Casey Hudson (prosjektlederen for Mass Effect) vil alle oppgraderinger forandre hvordan spillet utarter seg. Selvfølgelig vil det være mye mindre konsekvenser i valg av våpenoppgraderinger kontra oppgraderinger på skipet, men de vil visstnok alle bli medberegnet.

Og, ja, han sa at oppgraderingene til skipet var noe av det som spilte en større rolle mot slutten av spillet.

Lenke til kommentar
Spoiler alert

Vet noen hva som skjer hvis du ikke har noen uppgrades på Normandy når du begynner på siste oppdrag?

Tali og Jack trekker det korte strået, uten at du kan gjøre noe som helst.

Hvordan får jeg oppgraderinger? Jeg har en drøss på listen, men alle er går og krever en ekstra av det jeg prøver å få? F.eks en oppgradering av haglen krever en oppgradering av haglen? Det virker ganske selvmotsigende i grunn?

For å få penetrering må du for eksempel ha 3/5 upgrades til hagleskade, osv osv.

Lenke til kommentar

Angående oppgraderinger, selvmords oppdraget og få alle til å overleve

Lojaliteten til crew spiller inn på om alle overlever eller ikke.

Opgraderte crew våpen spiller inn.

Skips oppgradringer spiller inn.

De valg du gjør på hvem som utfører hvilke oppgaver spiller inn. Eks, så er Mordin lite teknisk av seg og egner seg kanskje ikke best til å få åpnet døra ;)

Lenke til kommentar

Egentlig er dette oppgraderingsrasket bare en måte for utviklerne å "tvinge" oss til å spille mye lengre enn vanlig.

Sitte og pådra oss senebetennelse med å scanne frem og tilbake 200 ganger pr planet for å få ressurser nok til å bygge alt sammen.

Ser lett for meg at 10 av 40 timer vil gå med på å scanne frem og tilbake med musa.

Lenke til kommentar

Må si meg enig at og scanne alle planetene tar tid ja, har selv scannet alle planetene jeg har kommet over helt ned til depleted og begynner og kjenne det litt i armen ja, av all scanningen ;s Men sitter igjen med mye ressurser nå da, etter all scanningen og jeg har også oppgradert alt jeg kan på skipet for øyeblikket, kanskje jeg kan få oppgradering til når den siste spotten fylles av crew. Siden når jeg ser på listen så ser at det er en plass åpen.

De jeg har nå er Tali, Jack, Mordin, Miranda, Jackob, Than, Zaed, Justic dama og Grunt. Så ja lurer på om den siste plassen vil fylles, eller av hvem.. Har også gjort en god del oppdrag da jeg nå er lvl 24(spiller som sentinel) og har vært innom en del clusterer og planeter. Tror jeg kanskje snart har vært innom de aller fleste her nå og scannet dem ;o Og seff landet på noen av dem.... Men ja på hovedoppdrag menyen har jeg nå bare og dra til en planet og hente en greie som skal hjelpe meg og komme meg inn til Omega 4 systemet. Og under side oppdrag skal jeg nå bare dra til en planet og gjøre noe stuff. Men har også ett oppdrag der jeg enda ikke helt har klart enda. Siden under det tillits oppdraget til Garrus så plukket jeg opp en sånn dere forged ID sak som ble til ett sub mission i the citedal. Men finner jo ingen der og snakke med eller få levert den greia til ;o Så vet ikke helt åssen jeg skal få løst det oppdraget enda.

Uansett det eneste jeg også ikke har gjort enda, er og få kjøpt inn alt av uppgrades osv... da jeg rett og slett mangler penger, joda får jo noe cash og finner en del cash på oppdrag og sånt. Men disse uppgradsa koster jo en god del så har ikke nok til de jeg vil ha. Har kjøpt nesten alle, gjenstår bare noen på Illium nå, men vet ikke om jeg klarer og få råd til dem alle da jeg ikke helt vet hvor mange oppdrag jeg har igjen ;o Syntes også forresten det er litt lite med våpen i spillet, joa i ME 1 så var det kanskje litt for mange og ble mye loot og selge eller bare kaste, men her syntes jeg det til tider kan nesten bli litt lite og velge mellom. Har jo fortsatt bare 2 pistoler, 3 rifler med den Collector rifla, og samme med sniper rifla da med den nedlastbare rifla. Har vel rundt 2 eller var det 3 hagler og 2 smg'er sånn totalt. Pluss en del tredje valgs våpen da til Shepard som bare han kan bruke. Uansett syntes det er litt lite utvalg av åpen, var mange flere og velge mellom i ME1. Syntes også det er lite med Armor'er i spillet. Joda man kan mikse armoren sin selv her med deler osv.. Men er ærlig talt ikke mange delene man får kjøpt heller og er heller ikke så mange deler man starter med fra starten av. Og av armor av fulle sett så er det nesten ingen hvis man ikke tar de man får fra Collector Edition eller fra det Ceberus Nettverket som man kan legge inn. Savner også litt mere utvalg av armor til folka dine, da de bare har to sett, og det ene må låse opp.

Men ute om de tinga der så er spillet meget godt hittil :)

Lenke til kommentar

Tja, det var jo en "fordel" i ME1, at bare man gadd å slite ut musknappen på å trykke sell 500 ganger hadde man 1 mill credits pga alt junket man plukket opp konstant. Mere trash loot enn i WoW og Diablo til sammen nesten. Tror jeg avsluttet ME1 med 8 millioner creds.

Så aldri vitsen med å "velge mellom" våpen i enern heller, man tok våpenet som hadde høyest DMG, og kvitta seg med resten.

Savner den gamle Survey-knappen litt ja. Ironisk at man måtte researche scanner upgrade for å få pekeren til å gå dobbelt så fort når man holder inne høyreknappen også. Som om de VET at det tar for lang tid default.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Syns scanningen er ganske artig jeg, eller artig er kanskje ikke riktig ord, dog får et lite "kick" hver gang jeg ser det måleinstrumentet spike, men skulle ønske man kunne toggle scanne knappen, slik at man slipper å holde den inne, har halvveis fikset dette med et script, men Bioware burde putte denne muligheten inn i spillet via en patch eller noe, da det å holde ned museknappen i lengre perioder ikke akkurat er godt, gjelder sikkert det samme på X360.

Finnes sikkert bedre måter å gjøre det på, men jeg har ikke noe imot systemet, bortsett fra at man må holde nede scanne knappen selv.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...