Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig bra spill. Jeg har ikke spilt ME1, så jeg drister meg til å spørre et basic spørsmål. Har spilt noen timer nå og opparbeidet meg endel credits (100k), hva kan disse brukes til? Regner med man kan kjøpe noe, men hva og hvor?

 

Takk for svar.

Våpenupgrades, armorupgrades, fisk, hamster, modellskip, blader... Og starmaps.

Lenke til kommentar

Mass Effect 2 er hittil et kjempebra-spill, men sammenlignet med eneren, mangler det litt.

 

Planet Scanning+Probe-systemet er latterlig. Utforsknings-systemet er like latterlig. Hva faen, liksom? Det er jo helt på jorde. Jeg orker ikke å bruke 5 minutter per planet for å finne alle resursnoder, og det er totalt bak mål å måtte fly tilbake til fuel depot for å kjøpe mer drivstoff hele tiden.

Møkkasystem.

 

Likte "bullettime"-greia til Soldier dog. Frem med sniper, bulletime og headshot alt som du møter. Har ennå ikke møtt på noen særlig vanskelige fights.

 

Mayhem Soap, Credits brukes i butikker omkring på de forskjellige stedene, hvor du kan kjøpe alt fra fisker til akvariet ditt, til våpenoppgraderinger.

Lenke til kommentar
Kan slutten av spillet variere?

Første gang jeg gikk gjennom spillet prøvde jeg å være rimelig snill. Denne gangen er jeg så slem som mulig, dreper så mange som mulig :p

Selvsagt.

Uten å ha prøvd selv vil jeg anta at man kan enten ende opp med at alle dør, noen dør eller at alle overlever. Er også achievement visstnok for å overleve selvmordsoppdraget med alle på laget inntakt, deg selv inntakt og alle sammen inntakte. Tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Uten å røpe for mye så er ditt forhold, og tillitten medlemmene på laget ditt har til degf avgjørende for hvem som dør, og når. Det er selvfølgelig også mulig å unngå alle dødsfall.

 

 

 

Tja, alle bortsett fra Miranda var lojale :s

 

Endret av Slurpee
Lenke til kommentar

Har fått spilt noen timer til og kan ikke si min oppfatning av oppfølgeren har endret seg så alt for mye. Jeg synes det er et veldig underholdene spill, men fortsetter de i denne retningen så blir 3-eren et rent action adventure spill og ikke det rollespillet jeg hadde håpet på. Nesten alle rpg elementene som var i ME1 er fjernet fra ME2.

 

Og jeg synes det er trist at spillet har blitt så blodharry og forutsigbart. Absolutt alt som har skjedd hittil i spillet har vært så harry at jeg har vært på grensen til å slå av xboxen. Får nesten følelsen av at det er noen andre som har laget 2-eren. Det er tydelig at trilogien er lagt opp som aktene i en film og at ME2 skal være den mørkere og dystre akten, men når jeg prøver å være så god og snill som mulig så er det helt teit å gå rundt og rekrutere kriminelle, kjeltringer og bounty hunters til teamet mitt - jeg har overhodet ingen interesse av å ha de i teamet og hadde det faktisk vært jeg (Shepard) som bestemte så skulle de ikke engang fått satt fot på skipet mitt. Jeg ville ikke hatt de der selv om jeg spilte for å være slem engang og det irriterer meg. Det er ikke et bra rollespill om jeg sliter med å leve meg inn i karakteren og når jeg føler jeg ikke kontrollerer hva som skjer så klarer jeg ikke leve meg inn i karakteren.

 

Hadde de laget Mass Effect 1 & 2 om til ett spill hvor man hadde muligheten til å velge om man skulle joine Cerberus eller Alliance og dermed endte opp med 2 helt forskjellige retninger og 2 helt forskjellige teams så hadde det vært eksepsjonelt bra, men slik det er nå så er det som å spille ett spill hvor man først være good guy og deretter være bad guy - noe som ikke appellerer til meg i hele tatt.

 

Det er ingen tvil om at Mass Effect 1 og 2 ikke skal være noen komplekse rollespill og at dette var intensjonene til utviklerne hele tiden. Jeg har ingen problemer med dette, men at de gikk i helt motsatt retning med 2-ern enn det jeg håpet på skuffet meg en del. At de fjernet systemer med stort potensiale de hadde introdusert i 1-eren og erstattet de med langt enklere versjoner irriterer meg.

 

Siden det allerede er røpet så vil jeg bare si jeg ble veldig positivt overrasket over at Garrus kom på teamet. Etter å ha lest at ingen fra 1-eren ville returnere så var jeg sikker på at han skulle dø da jeg møtte han, men nå har jeg i alle fall 1 på laget jeg vil ha der. :)

Lenke til kommentar

Lurer på en ting angående samtale systemet, du kan ha 3 valg på høyre side av "hjulet" og 3 på venstre side av "hjulet". De på høyre, går fra snill, nøytral, slem respons, men hva er de på venstre siden egentlig? Som oftest er det bare "investigate" som står der, men hender du også har andre valg der, følger de samme oppskrift som de på høyre? Altså øverst snill, midten nøytral, nederst slem respons? Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...