Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykker: Null inventorie? Få skills? Lang intro man ikke kan hoppe over? (og med lang mener jeg ni minutter...) Litt skuffende.

 

Syv-timer-senere-inntrykk: Inventorie, oppgraderinger, nye våpen, ny armor osv er med likevel, men bygd mer inn i selve spillet og gir langt mer mening. Introen kan ikke hoppes over, men man kan hoppe til windows og la den kjøre av seg selv. Historien er knallgod, gameplaying sterkt forbedret og medhjelperne faktisk enda bedre enn de var i det forrige. Jeg har nå tre stk på laget og problem å velge hvilke to jeg vil dra med meg. Og når det gjelder skills har vi riktignok færre nå, men etter syv timer har jeg blitt lvl 4. I ME1 gikk jeg fra lvl 24 til 32 på to timer.

Lenke til kommentar

Er litt skuffet over Mass Effect 2 på enkelte punkter. At man kunne importere save fra første spillet har hele tiden blitt omtalt som et høydepunkt. Etter å ha prøvd spillet i 5 timer kan jeg ikke si at dette har hatt særlig effekt. Man får f.eks ikke møte "styret" dersom man velger å la dem leve. De blir nevnt nå og da under enkelte diskusjoner. Sånn har det vært med det meste til nå. I tillegg hadde jeg håpet på at det å gi Shepard et nytt ansikt kom til ha litt innvirkning, men ser nå at ingen har reagert på mitt nye ansikt.

 

Når det gjelder våpen, er det noe jeg gjør feil? Etter 5 timers spilling har jeg fremdeles bare pistoler. Begynner å bli utrolig kjedelig å bare bruke disse.

Lenke til kommentar
Tror jeg spiller det som kalles Adept. Var det ikke slik at man fikk alle våpnene i Mass Effect 1, uansett klasse?

 

Jo, men du sugde når du brukte andre våpen enn det du var trent i.

I ME2 kan du ikke bruke våpen du ikke har trening i.

 

Men bare slapp av, et stuykke uti spillet kan du velge deg et våpen til å trene i :)

Lenke til kommentar
Tror jeg spiller det som kalles Adept. Var det ikke slik at man fikk alle våpnene i Mass Effect 1, uansett klasse?

 

Jo, men du sugde når du brukte andre våpen enn det du var trent i.

I ME2 kan du ikke bruke våpen du ikke har trening i.

 

Men bare slapp av, et stuykke uti spillet kan du velge deg et våpen til å trene i :)

Så man kan bruke hvilke som helst våpen man vil utover i spillet?

Lenke til kommentar
Tror jeg spiller det som kalles Adept. Var det ikke slik at man fikk alle våpnene i Mass Effect 1, uansett klasse?

 

Adept får valg om ett ekstra våpen senere i spillet. Er ikke sikker på om alle får det, men hvertfall så får Adept det. Det er når du kommer inn i ett Collector skip. Det ligger en haug med våpen der og du kan velge ett av dem. Jeg tok sniper

 

Lenke til kommentar
Tror jeg spiller det som kalles Adept. Var det ikke slik at man fikk alle våpnene i Mass Effect 1, uansett klasse?

 

Jo, men du sugde når du brukte andre våpen enn det du var trent i.

I ME2 kan du ikke bruke våpen du ikke har trening i.

 

Men bare slapp av, et stuykke uti spillet kan du velge deg et våpen til å trene i :)

Så man kan bruke hvilke som helst våpen man vil utover i spillet?

 

Nei, man kan velge ETT våpen til å trene i...

Alle klassene får dette, med unntak av Soldier som har alt fra før.

Endret av Yossuf Arfahn
Lenke til kommentar
Førsteinntrykker: Null inventorie? Få skills? Lang intro man ikke kan hoppe over? (og med lang mener jeg ni minutter...) Litt skuffende.

 

Syv-timer-senere-inntrykk: Inventorie, oppgraderinger, nye våpen, ny armor osv er med likevel, men bygd mer inn i selve spillet og gir langt mer mening. Introen kan ikke hoppes over, men man kan hoppe til windows og la den kjøre av seg selv. Historien er knallgod, gameplaying sterkt forbedret og medhjelperne faktisk enda bedre enn de var i det forrige. Jeg har nå tre stk på laget og problem å velge hvilke to jeg vil dra med meg. Og når det gjelder skills har vi riktignok færre nå, men etter syv timer har jeg blitt lvl 4. I ME1 gikk jeg fra lvl 24 til 32 på to timer.

så liker du spillet eller ikke?

Lenke til kommentar

Spiller for tiden gjennom Paragon-saven min nå, som er basert på Paragon-saven fra ME1. Eg møtte Conrad Verner, og han sa at eg stappa pistolen om i ansiktet hans og diverse greier, og hadde blitt(spoilers, blabla). Og opptre som en drittsekk mot han er noe som eg ikke gjorde på Paragon-saven min :p Er dette en bug av noe slag?

Lenke til kommentar
Om man spillet gjennom spillet en gang til, kan man da velge enda ett våpen? :p

 

Nei, og spør du en gang til så tar de fra deg alle skytevåpnene og gir deg en pinne...

I accept your challenge!

 

edit: prøvde ME1 nå. the fuck?! alt er jo helt fucked :p

Endret av Slurpee
Lenke til kommentar
edit: prøvde ME1 nå. the fuck?! alt er jo helt fucked :p

 

Kor langt kom du deg før du kom til den konklusjonen?

Ikke spesielt langt desverre. skal prøve å komme lenger. synes det er litt idiotisk at man får en sniper på starten, men ikke faen om man er god nok til å kunne snipe :p (valgte Adept)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...