Gå til innhold

Bør man kjøpe gull og sølv i disse tider?

Oxygen 07-12

Anbefalte innlegg

Noen Maple Leaf i sølv er dyrere enn andre. Jeg vil bare ha sølv, ikke noe samle objekter. Hva ser jeg etter på disse myntene slik at jeg får best pris per oz? Det er vel rent sølv jeg er ute etter da, 100%?

Maple leaf er garantert kvalitet. Det betyr endel og vil sannsynligvis beholde den fordelen det har på pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis du tenker på å kjøpe forskjellige samlermynter (få en fin variert samling) må du først få bekreftet at sølvmynten veier 1 ounce/31,1 gram. Så kan du begynne å fordype deg i den/de spesielle mynten/e.

Hvis du ønsker å få mest sølv for pengene tror jeg denne siden kan gi deg svar. Send evt. en epost til innehaveren og still de spørsmål du måtte ha. Jeg tror Silver Philharmoniker gir deg mest sølv for pengene.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Bumpity? :innocent:

Er vel strengt tatt ikkje så mykje å tene på å kjøpe gull og sølv.

I dag er det ikkje lengre nok gullreserver til at alle seddler og mynter kan vekslast inn i gull om du ønsker.

Er du redd for økonomien og vil ha varer som held seg i verdi så er egentlig ikkje gull det beste heller. Gullprisen er kunstig høg og ein kan når som helst berre bestemme seg for å sette ned prisen på gull om nokon finn veldig mykje gull i framtida.

Skulle økonomien få seg ein kraftig knekk så er det langt ifra sikkert at folk er villige til å betale så mykje for eit unyttig metall som gull er. Titanium er nok ei betre investering sidan dette faktisk er eit metall som kan brukast til noke nyttig.

Lenke til kommentar

"..langt ifra sikkert at folk er villige til å betale så mykje for eit unyttig metall som gull er. Titanium er nok ei betre investering sidan dette faktisk er eit metall som kan brukast til noke nyttig."

Både sølv og gull har ekstreme egenskaper som gjør de til nyttige metaller.

Sølv har høyest varme og elektrisk ledende egenskap av alle grunnstoff.

Gull har høyest duktilitet av alle grunnstoff, er blant de beste lederene og reagerer ikke i bl.a. luft og fuktighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...