theman85 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Sitter på et radeon 4870x2 sammen med en intel e8400 clocket opp til 4ghz, 4gig fra ocz 6400 ram, xfx 780i sli. Synes bare at det ikke holder mål:( vet at crysis liker nvidia kort bedre en ati men på 1680¤1080 med 2-4 aa burde ikke crysis lagget overhode og ihvertfall ikke når jeg kjører det via dx9 i vista!!?? Hjelp!!!!!!!!!!!!!! Noen med samme kort som også synes det ikke yter for 4500kr Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 selv om det er 2 4870 kort i crossfire på et pcb, så betyr ikke det dobbel ytelse av 4870. crysis er et forferdlig dorlig koda spill me tanke på hvor mye maskinkraft man trenger for å ha god grafikk. hva med farcry2 om du abselutt må bruke crysis motoren. ? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 selv om det er 2 4870 kort i crossfire på et pcb, så betyr ikke det dobbel ytelse av 4870. crysis er et forferdlig dorlig koda spill me tanke på hvor mye maskinkraft man trenger for å ha god grafikk. hva med farcry2 om du abselutt må bruke crysis motoren. ? FarCry 2 bruker ikke Crytec 2 motoren og Crysis er såpass krevende mer pga det gjør såpass mye mer enn samtlige andre spill idag. Crossfire skalerer forsåvidt også nokså dårlig i Crysis. Trådstarter kan prøve å kjøre det i DX10 med den nye Catalyst 9.2 driveren som har opptil 20% ytelseøkning her. Pass også på at v-sync er skrudd av. Lenke til kommentar
theman85 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 selv om det er 2 4870 kort i crossfire på et pcb, så betyr ikke det dobbel ytelse av 4870. crysis er et forferdlig dorlig koda spill me tanke på hvor mye maskinkraft man trenger for å ha god grafikk. hva med farcry2 om du abselutt må bruke crysis motoren. ? FarCry 2 bruker ikke Crytec 2 motoren og Crysis er såpass krevende mer pga det gjør såpass mye mer enn samtlige andre spill idag. Crossfire skalerer forsåvidt også nokså dårlig i Crysis. Trådstarter kan prøve å kjøre det i DX10 med den nye Catalyst 9.2 driveren som har opptil 20% ytelseøkning her. Pass også på at v-sync er skrudd av. Ok,kjører på catalyst 9.1 og har prøvde 8.9-8.12 men er ikke fornøyd enda... Farcry 2 går som det griner etter,har prøvd å kjøre det high dx9 og high,very high i dx10 men synes ikke at som sagt på en oppløsning på 1650¤1080 med 4 aa burde slite så jævlig på siste brettet!!! mitt gamle gtx 260 greide det uten noe særlig lagg!!!! Men ja,crysis er og blir et sykt dårlig koded spill sammen med warhead! der burde crytech eller hva de heter skammet seg og gitt oss gamere en real unnskyldning for å bruke så mye penger på deler og enda ikke kjøre det:( Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Men ja,crysis er og blir et sykt dårlig koded spill sammen med warhead! der burde crytech eller hva de heter skammet seg og gitt oss gamere en real unnskyldning for å bruke så mye penger på deler og enda ikke kjøre det:( Det er vel akkurat denne frustrasjonen du viser som er roten til det dårlige omdømme Crysis har fått. Men jeg har liten tro på at Crysis er dårlig kodet, altså at spillet tar unødige klokkesykluser til resultatet. Men det blir også vanskelig å si for sikkert. Som en forum moderator på Beyond3D sa det: Are there any other games out there accomplishing the same effects? Probably not. Whether or not Crysis is then "optimized" cannot be determined without reverse engineering the code and coming up with your own optimizations to definitely say that the original code is not... optimized. As far as we know, it is as optimized as CryTek could make it. And Crytek should not be considered slouches. It should be considered that perhaps we are nearing the point of diminishing returns in terms of what the end-user is going to notice (before we take on typical movie quality CG). Some enhancements to visual quality might be much more intensive than we would expect or take for granted. Endret 21. februar 2009 av MistaPi Lenke til kommentar
theman85 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Men ja,crysis er og blir et sykt dårlig koded spill sammen med warhead! der burde crytech eller hva de heter skammet seg og gitt oss gamere en real unnskyldning for å bruke så mye penger på deler og enda ikke kjøre det:( Det er vel akkurat denne frustrasjonen du viser som er roten til det dårlige omdømme Crysis har fått. Men jeg har liten tro på at Crysis er dårlig kodet, altså at spillet tar unødige klokkesykluser til resultatet. Men det blir også vanskelig å si for sikkert. Som en forum moderator på Beyond3D sa det: Are there any other games out there accomplishing the same effects? Probably not. Whether or not Crysis is then "optimized" cannot be determined without reverse engineering the code and coming up with your own optimizations to definitely say that the original code is not... optimized. As far as we know, it is as optimized as CryTek could make it. And Crytek should not be considered slouches. It should be considered that perhaps we are nearing the point of diminishing returns in terms of what the end-user is going to notice (before we take on typical movie quality CG). Some enhancements to visual quality might be much more intensive than we would expect or take for granted. Hehe,regnet med den! Ikke missforstå min venn,elsker crysis og warhead men når de to spillene blir brukt til benchmark har spill industrien gått feil vei:( Husker min første tåre når jeg rundet mario brothers 1 på nes,det var dårlig grafik men fy faen for en underholdning:) som feks de første doom spillene,dårlig grafik men dritt moro og slakte alt man så(hehe) Men tilbake til nå tiden,hvis noen der ute kan fortelle meg hva jeg gjør feil eller at det er ati kortet som suger(for nok for denne også ati fanboys)Når man betaler nærmere 15000 med skjermvel og merke synes jeg ikke noen spill ihvertfall når det var number uno i verdens toppen over grafikk kort! Prøver catalyst 9.2 ikveld så legger jeg ut et resultat så kan folket selv se:) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skal man spille crysis, så ikkje spill med AA eller AF på. Dette dreper fps for å si det slik. Crysis synes jeg ikkje blir så veldig mye bedre med AA på. Dette kan jo være pga det er så mye skog at man ikkje henger seg opp i de detaljene Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Men tilbake til nå tiden,hvis noen der ute kan fortelle meg hva jeg gjør feil eller at det er ati kortet som suger(for nok for denne også ati fanboys)Når man betaler nærmere 15000 med skjermvel og merke synes jeg ikke noen spill ihvertfall når det var number uno i verdens toppen over grafikk kort!Prøver catalyst 9.2 ikveld så legger jeg ut et resultat så kan folket selv se:) Nå er det ikke hardware leverandørene sin feil om en spill utvikler har har gjort en dårlig jobb eller har vært for ambisiøse. Men for å sette det litt på spissen; hadde det vært bedre om Crysis bare hadde sett litt bedre ut enn FarCry1, men du hadde fått 120FPS med full pupp enn hva situasjonen er i dag, der du kanskje må være litt moderat med instillingene men likevel fått et veldig pent spill? Jeg har selv et 4870x2 kort (se resten av spec i profilen) og har kjørt Crysis på DX9 med ellers alt på fullt i 1600x1200 med 0xAA og 8xAF. Frameraten kunne ha vært bedre, spesielt mot slutten av spillet, men for min del var det overlevbart. Merk at ytelseforbedringene i Catalyst 9.2 gjelder for DX10 modusen i Crysis. Pass også på at du har v-sync og adaptive anti-aliasing skrudd av. Også at du ikke tvinger AA via driveren hvis du skal kjøre uten. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Crysis synes jeg ikkje blir så veldig mye bedre med AA på. Dette kan jo være pga det er så mye skog at man ikkje henger seg opp i de detaljene Eller at AA ikke fungerer på trær/palmer, busker og ellers løvverk i Crysis, noe som det ikke gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå