Vighilicious Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kul lesing. Men lurer på en ting, hvilken linux distro anbefales til HLDS? Kjørte HLDS på windows xp, med 10 folk i helga, funka greit det, men vet ikke om jeg gjør alt rett. Pingen lå fra 10-30 konstant på folkene, er ikke det litt mye spredning? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 I gamledager fikk du bare pingboost på GNU/Linux og ikke i Windows med hlds. Det er bare hldsl -pingboost 3, og ping synker kraftig samtidig som CPU-bruk går opp. Av distroer som anfales av meg er hvertfall Debian uten "desktop enviroment" og Ubuntu Server. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hei. Jeg tar opp denne tråden for å gi noen tips. Samt klargjøre noen saker Linux eller windows? Skal du kjøre Windows på serveren, så krever dette pingbooster. For de som kjører linux så vil jeg annbefale å tweake linux distroen (sin kernel) til 1000Hz. I windows så vil du foresten toppe på 125hz (tic) Linux Distro? Spiller ingen rolle. Finne en lett variant. Evt en folk kjenner, Debian, Radhat... "Pingen lå fra 10-30 konstant på folkene, er ikke det litt mye spredning? " Dette har jeg forklart for 1000 personer. Dette handler om routing. Om personen har en "lang vei" til deg, så vil pingen øke. Derfor vil det altid pingen variere fra spiller til spiller. Det handler altså ikke om kapasiteten til linjen. Men, om pingen øker drastisk "plutselig" så er linjens kapasitet toppet. Ønsker du å sette opp CS 1.6 server (HLDS) i windows, men vet ikke hvordan? Jeg har laget en guide for akkurat DEG da! http://www.catchgame...threadId=106547 Ett innslag om ping - på en annen måte, som ikke altid stemmer helt, men gir et bilde av hvordan det fungerer: Jeg bor 100 mil unna oslo. Teoretiskresponstid er da 10ms - fiber (lys i glass = 75% av hastigheten i vakuum). Del avstanden på 10 (om mil).. f.eks 63mil/10.. = responstid på 6.3ms. Nå kan vi legge til noen ledd (forsinkelser). Dårlig rute (routing) = +4-6ms (ofte også verre). Overbooket noder.. kan fort bli noen ms.. Jeg nermer meg fort 15-20ms ved 100mil. Har da egentlig bare 15ms til oslo. Dette blir ukorrekt når en f.eks må innom NIX i Oslo bare for å koble seg på naboens server. Dette skyldes at de har to forskjellige ISP-er. Tar frem ett eksempel for å vise at dette stemmer: 630km/100 = >>> 6.3ms (responstid) c / 1.5 ≈ 200,000 km/s (fiberkabel) (630km/200,000)*2 = >>> 0.0063 ≈ 6.3ms Endret 15. mars 2012 av warpie Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Huff, dør inni meg! At noen klarer å bruke 14 000 på en CS server er helt feil! Server min hjemme har en 3Ghz P4 CPU og 4 gig RAM og den hadde fint klart de oppgavene. Skulle tro Servern skulle bruke til tallknusing eller noe slikt, men nei da; "Dette er en Counter Strike server"... Du får bruke den u-utnyttete datakraften til å lete etter romvesner ;-) Endret 22. februar 2010 av Eldox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå