Gå til innhold

[Løst]Ønsker feedback til CSS+WEB server

GullLars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

Hei.

Jeg tar opp denne tråden for å gi noen tips. Samt klargjøre noen saker :)

Linux eller windows?

Skal du kjøre Windows på serveren, så krever dette pingbooster.

For de som kjører linux så vil jeg annbefale å tweake linux distroen (sin kernel) til 1000Hz.

I windows så vil du foresten toppe på 125hz (tic)

Linux Distro?

Spiller ingen rolle. Finne en lett variant.

Evt en folk kjenner, Debian, Radhat...

"Pingen lå fra 10-30 konstant på folkene, er ikke det litt mye spredning? "

Dette har jeg forklart for 1000 personer. Dette handler om routing. Om personen har en "lang vei" til deg, så vil pingen øke. Derfor vil det altid pingen variere fra spiller til spiller.

Det handler altså ikke om kapasiteten til linjen. Men, om pingen øker drastisk "plutselig" så er linjens kapasitet toppet.

Ønsker du å sette opp CS 1.6 server (HLDS) i windows, men vet ikke hvordan?

Jeg har laget en guide for akkurat DEG da! :)

http://www.catchgame...threadId=106547

Ett innslag om ping - på en annen måte, som ikke altid stemmer helt, men gir et bilde av hvordan det fungerer:

Jeg bor 100 mil unna oslo. Teoretiskresponstid er da 10ms - fiber (lys i glass = 75% av hastigheten i vakuum). Del avstanden på 10 (om mil).. f.eks 63mil/10.. = responstid på 6.3ms.

Nå kan vi legge til noen ledd (forsinkelser). Dårlig rute (routing) = +4-6ms (ofte også verre). Overbooket noder.. kan fort bli noen ms.. Jeg nermer meg fort 15-20ms ved 100mil. Har da egentlig bare 15ms til oslo.

Dette blir ukorrekt når en f.eks må innom NIX i Oslo bare for å koble seg på naboens server. Dette skyldes at de har to forskjellige ISP-er.

Tar frem ett eksempel for å vise at dette stemmer:

630km/100 =
>>> 6.3ms (responstid)
c / 1.5 ≈ 200,000 km/s (fiberkabel)
(630km/200,000)*2 =
>>> 0.0063 ≈ 6.3ms

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Huff, dør inni meg! At noen klarer å bruke 14 000 på en CS server er helt feil! Server min hjemme har en 3Ghz P4 CPU og 4 gig RAM og den hadde fint klart de oppgavene. Skulle tro Servern skulle bruke til tallknusing eller noe slikt, men nei da; "Dette er en Counter Strike server"...

Du får bruke den u-utnyttete datakraften til å lete etter romvesner ;-)

Endret av Eldox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...