Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg diabates eller epilepsi? Jeg rister som en galning!


Elgjeger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, alt jeg vet er at vis du har eplepsi og ser for mye farger for fort, kjører bil eller noe pleier du som oftest og riste, kansje til og med ligge på bakken og rulle og riste. Kansje noe med at du drikker alkohol at du snurrer for mye på hode, spiller noe med masse farger ? Er ikke sikker, bare en tanke.

Lenke til kommentar

De med epilepsi rister ikke bare litt, men såpass at de besvimer og blir ikke seg selv før 20 minutter etterpå og de mister blærekontroll blandt annet. Bare til info. Du kan få litt kontakt med dem, men de er helt borte og blir bevisstløs frem til kroppen har samlet så mye krefter at de klarer å holde personen våken.

Lenke til kommentar
Kan jeg ha diabetes eller epilepsi? Jeg sitter her og rister som en galning. Hele kroppen min rister.

 

Dette skjer ganske ofte, ofte da jeg har drukket alkohol. Noe som jeg gjör nå..

 

Hva kan dette väre? Er ikke redd för döden, men er ganske urolig nå :cry:

 

Takk for svar! :yes:

 

Er ikke akuratt ekspert i dette området, men diabetes har med blodsukkeret å gjøre og har ikke noe symptomer som risting/skjelving. Epilepsi er som insty sa mye mer alvorlig og dette er noe du ville merket med en gang, og de rundt deg ville merket det meget fort, siden du kan få noksa alvorlige anfall.

 

Ta en titt her: http://www.lommelegen.no/357487/skjelving-i-kroppen%20" target="_blank" rel="nofollow"> http://www.lommelegen.no/357487/skjelving-i-kroppen Kanskje dette kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Er ikke akuratt ekspert i dette området, men diabetes har med blodsukkeret å gjøre og har ikke noe symptomer som risting/skjelving.

Nja... ikke helt. Har dette i familien og kan derfor en del om dette. Har man diabetes og innehar meget lavt blodsukker kan man få riste og krampeanfall om man ikke setter insulin umiddelbart. Dette kan være farlig og man kan trenge nøye oppsyn. Alkohol har ingen positiv virkning i så måte. Om trådstarter lurer på om han har diabetes, anbefaler jeg vedkommende å dra til fastlegen for å ta en blodprøve som kan gi han svar.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Kan jeg ha diabetes eller epilepsi? Jeg sitter her og rister som en galning. Hele kroppen min rister.

 

Dette skjer ganske ofte, ofte da jeg har drukket alkohol. Noe som jeg gjör nå..

 

Hva kan dette väre? Er ikke redd för döden, men er ganske urolig nå :cry:

 

Takk for svar! :yes:

Det du skriver, kan være en form wernicke syndrom (Wernicke encephalopathy), som betyr alvorlig Tiamin mangel. (Vitamin B1).

 

Ta en dobbeldose med B-Vitamintabletter (hvis du har), ser om det løser seg.

 

Drikk med måte!

 

Vaio

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
.......

......

Lavt blodsukker får en av for mye insulin og må behandles men at en får i seg sukker. I og med at han her ikke vet om han har diabetes regner jeg med han ikke tar insulin og hvis han har det vil han ha høyt blodsukker som fører til at vil bli tørst og måtte gå på do ofte

Edit: har hatt diabetes i over 18 år nå, men kan aldri huske jeg har ristet. Men har vært veldig sjelven med lavt blodsukker noen ganger.

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...