lurfelus Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 @M_Par_Excellence Støttes! Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 @M_Par_Excellence Støttes! +1 /Blouberg Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Må si meg Uenig med deg M_Par_Excellence. Selv om jeg personlig behandler alle kunder bra, og jeg mener at man som serviceyter skal gjøre det (der er faktisk kundene dine som betaler lønna di) Så er det stor forskjell på å ha en dårlig opplevelse, komme hit med et konstruktivt innlegg og på å ha en dårlig opplevelse og så fordømme en butikk helt, slik trådstarter gjorde i dette tilfellet. Hadde der vært meg som hadde denne dårlige opplevelsen med Fotovideo, så hadde jeg nok også komt hit til forumet, og lagt frem min side av saken. Men det er som sagt en forskjell på det, og på å si "hold dere unna" Når det gjelder akkurat fotovideo, har jeg også erfaring av at de er treige til tider. Jeg har også erfart at de er dyktige på det de driver med, og at man får den hjelpen man trenger hos de, selv om de ikke alltid er raskest. Dette er forøvrig intrykk jeg sitter igjen med fra alle online fotobutikkene jeg har handlet hos, med unntak av fotopia.no, som jeg i fremtiden kommer til å styre unna. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Min erfaring med FotoVideo er at de har ansatt en del ikke helt kompetente mennesker som verken kjenner produktene (f.eks en åpenbar ting som at en softbox ikke kan brukes helt løst uten noen form for adapter, samt "hvorfor vil du ha 17-35mm når du kan få 17-55 billigere" (FX vs DX) etter at jeg spesifikt ba om å få bestille 17-35mm (som fortsatt ikke har blitt oppdrevet av Nikon Norge, men de sier de skal ordne det "en gang"... venter i spenning). Grunnen til at jeg handler en del hos FotoVideo er kompetansen hos noen av de mer erfarne (les: eldre) selgerene der. En del av de yngre er også dyktige, men de eldre skjønner alltid hva du prater om og hva du ønsker og kommer med konstruktive forslag til alternative produkter man bør vurdere eventuelt (ikke nødvendigvis dyrere). Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er vel et av problemene til "levende" butikker, at de må omstille seg mellom å hjelpe grønnskollinger og proffer. Jeg går endel på besøk hos Elkjøp, Lefdal, Siba og slike butikker her i nærheten, og jeg er glad jeg ikke kommer som "grønnskolling". FotoVideo har jeg intet negativt å si om, bortsett fra at de måtte slutte i Trondheim. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er vel et av problemene til "levende" butikker, at de må omstille seg mellom å hjelpe grønnskollinger og proffer.Jeg går endel på besøk hos Elkjøp, Lefdal, Siba og slike butikker her i nærheten, og jeg er glad jeg ikke kommer som "grønnskolling". FotoVideo har jeg intet negativt å si om, bortsett fra at de måtte slutte i Trondheim. Når jeg hadde D3 med 24-70mm f/2.8 over skulderen burde det være åpenbart at jeg ikke kikket etter DX objektiv. En av "seniorene" kom meg heldigvis til unnsetning, ringte opp Nikon Norge for å høre om de kunne få tak i før bestilling ble lagt inn. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg ringte FotoVideo for å bestille meg noe fotostasj her forleden, men ingen tok telefonen. Tenkte at jeg skulle vente litt, og så ringe tilbake, for det kunne hende de hadde fullt på linja. Det gikk en stund og jeg tenkte ikke noe mere over det, så ringte telefonen. Det var faktisk FotoVideo som ringte meg! Han jeg pratet med beklaget at jeg ikke kom igjennom, og virket veldig hyggelig og serviceinnstilt, og han tok hånd om ordren over telefon. Sakene mine var registrert i posten samme kveld. Synes i det hele tatt det var helt topp service, og det var hyggelig å handle på FotoVideo. Endret 18. mars 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg ringte FotoVideo for å bestille meg noe fotostasj her forleden, men ingen tok telefonen. Tenkte at jeg skulle vente litt, og så ringe tilbake, for det kunne hende de hadde fullt på linja. Det gikk en stund og jeg tenkte ikke noe mere over det, så ringte telefonen. Det var faktisk FotoVideo som ringte meg! Han jeg pratet med beklaget at jeg ikke kom igjennom, og virket veldig hyggelig og serviceinnstilt, og han tok hånd om ordren over telefon. Sakene mine var registrert i posten samme kveld. Synes i det hele tatt det var helt topp service, og det var hyggelig å handle på FotoVideo. Utenom manglende kompetanse på enkelte er jeg veldig fornøyd også (svidd av mer enn jeg burde der). Men selv om jeg ikke har jobbet i butikk på snart 20 år så er regel nr. 1 alltid: lær produktene (ikke hvordan de virker, men hva hører sammen - hva kan man selge til noen som har et spesifikt produkt. Om man ikke vet, spør noen av de andre, ikke kveruler med kunden og antyd at du vet hva du snakker om når du tydeligvis ikke gjør det. Perfekt fremgangsmåte i mitt scenario med 17-35mm: Kunde: Vil bestille 17-35mm Betjening: (har ikke den inne), spørsmål: har du FX eller DX? Hvis DX: Betjening anbefaler DX objekiv som er tilsvarende, argumenterer for lavere pris og prøver å selge dette Hvis FX: Betjening anbefaler 14-24mm Løsning: Selg 14-24mm i stedenfor, eller legg inn bestilling på 17-35mm om den kan oppdrives. Endret 18. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
JA Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) @M_Par_Excellence Takk skal du ha for dette velskrevne innlegget! Det er tydelig ganske mange som absolutt(!) skal være "kritiske" og mene noe om alt. I tillegg vil jeg gjerne si at jeg som kunde er i min fulle rett til å handle hvor jeg vil. En opplevelse kan faktisk være nok til at jeg forandrer kjøpemønsteret mitt hvis jeg der og da ikke er fornøyd etter en hendelse av noe slag. -Og jeg trenger ikke noen til å fortelle meg mer eller mindre tydelig at det er meg det er noe feil med som mener slik jeg gjør... Jeg har selv en affære med et Nikon 18-70mm objektiv som gir så sløve bilder at jeg gremmes.. (Har heldigvis D300 og 50mm 1.8... ) Tillegg: Ettersom FotoVideo sier objektivet er ok, må jeg selv finne ut om det de sier er riktig. Det er faktisk ikke fristende å legge inn en post om dette her, for selv om det er mange dyktige folk/fagfolk i dette forumet vil et innlegg resultere i altfor mye annen "informasjon" som kanskje ikke er så nyttig for meg i form av innlegg i hytt og pine. Jeg kan godt si at jeg skjønner folk vil hjelpe - og det er selvfølgelig fint - men mengden innlegg og diskusjoner om ordlyd og meninger en måtte ha eller ikke forstyrrer bare forståelsen jeg måtte få fra fagfolk og andre her i forumet for situasjonen min når det gjelder dette objektivet. Jeg trenger å vite om jeg virkelig ikke kan forvente bedre av et slikt økonomi-objektiv. Selv om det er fra Nikon... Jeg prøver ikke å starte en tråd om dette innimellom her. Jeg undersøker selv.. :!: ) Jeg prøver bare å få frem poenget som er at hvis jeg hadde startet en tråd, så hadde ikke jeg vært sikker på hvordan den hadde utartet seg og hvilken informasjon jeg mer eller mindre motvillig hadde vært nødt til å pløye igjennom for å finne det som virkelig er gode svar til meg.. ) Endret 19. mars 2009 av JA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå