Gå til innhold

[Løst]FotoVideo = Styr unna!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
merkelig.

i min arbeidsbeskrivelse står det ingenting om at det er en del av jobben min å være mål for alle drittsekker i byen. jeg har jobbet i servicebransjen i 12 år nå, og jeg har selvfølgelig sett nok av mennesker med din holdning. det skal også sies at den beste servicen har jeg gitt til de som setter pris på den. er folk frekke/drittsekker/idioter, er det bare å bli ferdig med handelen for å komme seg videre til noen som faktisk setter pris på den innsatesn som blir gjort for dem.

folk som mener at butikkansatte kun er til for å tråkke på er det verste jeg vet.

jeg har iallefall ingen av/på bryter for min mennesklighet, og om du kommer innom min butikk med den holdningen, kommer mennesket i meg straks til å behandle deg som du fortjener.

noen andre butikkansatte som er enige med meg?

Det beviser bare at du jobber i feil bransje. Som kunde skal man ikke behøve "å gjøre seg fortjent" til god service. Et smil og litt ekstra tålmodighet burde faktisk være en selvfølge i servicebransjen.

Lenke til kommentar
merkelig.

i min arbeidsbeskrivelse står det ingenting om at det er en del av jobben min å være mål for alle drittsekker i byen. jeg har jobbet i servicebransjen i 12 år nå, og jeg har selvfølgelig sett nok av mennesker med din holdning. det skal også sies at den beste servicen har jeg gitt til de som setter pris på den. er folk frekke/drittsekker/idioter, er det bare å bli ferdig med handelen for å komme seg videre til noen som faktisk setter pris på den innsatesn som blir gjort for dem.

folk som mener at butikkansatte kun er til for å tråkke på er det verste jeg vet.

jeg har iallefall ingen av/på bryter for min mennesklighet, og om du kommer innom min butikk med den holdningen, kommer mennesket i meg straks til å behandle deg som du fortjener.

Jobber ikke i butikk (i serviceyrket forøvrig) og jeg er helt enig.
Lenke til kommentar
Det beviser bare at du jobber i feil bransje. Som kunde skal man ikke behøve "å gjøre seg fortjent" til god service. Et smil og litt ekstra tålmodighet burde faktisk være en selvfølge i servicebransjen.
Selvfølgelig - på samme måte som en alminnelig anstendig oppførsel fra kundens side også er en selvfølge. Dessverre er det ikke slik at selvfølgeligheter alltid er selvfølgelig.
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i butikk tidligere. Selvfølgelig er man hyggelig med kundene, men om kunden er frekk tilbake kan man da ikke forvente at ekspeditøren bare fortsetter å smile. En ting jeg husker som var litt problematisk med misfornøyde kunder var at de alltid regnet med at jeg kjente saken (eller problemet) deres enda de ikke tidligere hadde pratet med akkurat meg om det.

Men kunden er ingen idiot, har man den innstillingen har man ingen ting i den bransjen å gjøre. Man velger ikke kundene sine, det er kundene som velger deg.

Lenke til kommentar
merkelig.

+1

og jeg jobber i butikk. ut mars ihvertfall.

Lenke til kommentar

HAr handlet en del på FV og har intet å klage på så langt.

At trådstarter har måtte vente på noe er sikkert reelt, men klarer ikke helt å ta denne helt seriøst. Tidspunkt for innmeldelse og start av tråden er ikke i et tidsrom hvor jeg tar ukjente personers negative innlegg noe særlig seriøst. Ikke har vedkommende meldt sin interesse for diskusjonen etterpå heller.

Lenke til kommentar
Hallo! Vi bor forhåpentligvis ikke på Cuba! Må jeg være SNILL mot en butikk for å få den servicen jeg har krav på - det er faktisk takket være meg (dvs. kundene) de ansatte har sin jobb og får sin lønn. Vanlig folkeskikk - selvfølgelig, men at jeg skal være snill mot en butikkansatt for å få lov til å handle... Ta av nisselua!

Frekke og sure kunder får akkurat den servicen de har krav på. Krever de mer, så nekter jeg. Gidder ikke bruke mer tid enn nødvendig på kunder som tror de har rett og krav på alt mulig. Vi har all rett til å be kunder gå, eller nekte de å handle, om de gjør seg for vanskelige.

Er kunden høflig, og kanskje til og med starter samtalen med et smil, så yter jeg gjerne litt ekstra for den kunden. Det blir alltid en hyggelig samtale, og en hyggelig handel for begge to. For meg er det en selvfølge å starte en samtale med et smil, selv om jeg snakker med venner, familie, kunder, bussjåføren eller butikkansatte. Det er helt normal folkeskikk, og gjør man ikke det, så mangler man litt av både det ene og det andre.

Hadde et eksempel sent i forrige uke. Hadde kunden faktisk vært litt høflig, i stedet for å være sur fra første sekund og kreve noe han ikke hadde krav på, så hadde jeg faktisk gått med på det for å gjøre han fornøyd. Men når kunden allerede er sur, er det ingen vits. Og allerede sure kunder skaper stort sett mer problemer enn fortjeneste (og gjør vår hverdag dårligere), så det gjør ikke noe om vi mister de. Kall meg gjerne kynisk, men jo flere av de sure grinebiterne som aldri kommer innom igjen, jo mer blide og imøtekommende blir vi jo naturligvis mot de kundene som faktisk klarer å gå gjennom en dag uten å bjeffe til alle de ser som mindreverdige (også kalt "butikkansatte").

Du, som jeg siterer, er ikke nødvendigvis en sur grinebiter. Men forsøk å "klag" med et smil neste gang. Er det meg du møter på, vil du antakeligvis få mer enn du har krav på.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Det er avgjørende for de aller fleste salgsyrker å ta vare på kunder, opptre hyggelig, imøtekommende og serviceminded. Erfarer dessverre stadig det motsatte i flere salgssegmenter. Vil benytte anledningen til å skryte av den servicen jeg har møtt hos Interfoto på Høvik.

Dog synes jeg overskriften på innlegget er overdrevet.

Lenke til kommentar
Der kjenner ikke jeg meg igjen. Jeg har KUN opplevd god service hos FotoVideo når jeg har henvendt meg til dem med spørsmål om diverse ting jeg lurer på. Og de har vært svært raske med å få ordnet opp i feil uansett hva det måtte være.

Høflige og service minded med andre ord. :thumbup:

I dag susa de rundt der uten å hjelpe kundene. var 6 før meg i køen når jeg kom, etter 10 minutter var det 4. Da gikk jeg. Fikk se sigzilla da, det var kult.

Lenke til kommentar
I dag susa de rundt der uten å hjelpe kundene. var 6 før meg i køen når jeg kom, etter 10 minutter var det 4. Da gikk jeg. Fikk se sigzilla da, det var kult.

Hvis du vet hva du skal ha så har de hurtigkasse :)

Det går an å spørre litt i hurtigkassen også.

Andreas

Lenke til kommentar
@ Andreas

Jeg skulle ha Canon 800mm f/5.6L IS, men droppa det siden de var så lite effektive. Eller var det en kamerasekk jeg skulle bestille mens jeg hadde 10 min til overs, mulig jeg blander..

Og poenget med den kommentaren var?

Det jeg sier at de har en hurtigkasse for de som vet hva de skal ha.

Hvis du skulle ha en 800mm eller en sekk så er det bare å si det i hurtigkassen.

Da hadde du brukt 2 minutter på det, så hadde du sluppet å klage over det i tråden her.

Andreas

P.S de hadde kun Sigma sin på lager.

Lenke til kommentar

Det er da helt åpenbart at du får en mye bedre service om du er en blid og hyggelig kunde, kontra sur og kravstor. I det ligger jo den enkleste sosiale logikk. Er jo såvidt verdt å diskutere. Selvfølgelig har man visse krav, og bør forvente et minimum av service hos ekspeditøren, men alle gjør feil, og det er vel neppe noen ekspeditørs intensjon å gi deg dårlig service i utgangspunktet. Du kommer langt bedre ut av en klagesituasjon med en vennlig innstilling. Og som tidligere nevnt, er det da normal folkeskikk å oppføre seg fint mot medmennesker. Hadde du selv skulle ekspedere en kunde, sier det seg selv hva du helst har lyst å møte.

Har et fint eksempel fra en egen erfaring nå nylig. Kjøpte et stativhode som (jeg tror) var et dårlig eksemplar. Jeg sendte en e-post til butikken, av vennlig karakter, og forklarte problemet, og bare spurte om det var slik det skulle være, og hva jeg skulle gjøre. Ellers takket jeg for rask og god service med bestillingen (som var tilfelle). Det jeg fikk til svar var at de beklaget problemet, og at de allerede hadde sendt ut et nytt og bedre hode (700 kroner dyrere). Det gamle skulle jeg bare beholde til jeg fikk det nye, og sende det i retur etter hvert. Jeg skulle heller ikke betale noe mellomlegg for det nye, som kompensasjon for at jeg hadde vært uheldig med eksemplaret jeg fikk.

Selv om dette var eksepsjonelt god service, er jeg sikker på at jeg ikke hadde fått like god behandling om jeg hadde vært sur og grinete. Det var forresten hos www.exposervice.no . Synes de fortjener å bli nevnt, med slik god service :)

Endret av jaadd
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er i utgangspunktet ikke aktiv her lengre, men jeg kunne bare ikke la være å tilføye følgende til tråden selv om den har ligget brakk en tid nå, fristelsen ble alt, alt for stor:

Det er tydelig at det å utale seg negativt om noe som har høy anseelse blant dette forumets indre krets nærmest er å regne som helligbrøde.

At norske og andre fotobutikker i skandinavia, spesielt noen av de litt større, er eller kan være tildels ganske trege i vendingene, er noe jeg selv har erfart gjentatte ganger, den omtalte enkeltbutikken inkludert. Jeg betviler på det sterkeste at jeg er den eneste med et slikt inntrykk, uten at det i seg selv er synonymt med en generell misstillitserklæring mot de nevnte aktørene fra min side.

Allikevel, enhver butikk sitt generelle omdømme består av ulike enkeltkunders møte med dem. En lei erfaring for en, er en lei erfaring uansett hvilket utsalgsted det gjelder. Det blir bare søkt dersom noen utvalgte faghandlere skal frontes som uklanderlige, bare for det mange på dette forumet virker nærmest å digge de grenseløst. Her i dette tilfellet har kunden følt seg mangelfullt behandlet, og det fremstår som tydelig at det aktuelle utsalgstedet har sølt det til gjennom muligens slurvete ordrehåndtering, slett kundebehandling/ manglende tilbakemeldinger med mer. Forbedringspotensiale for butikkens vedkommende burde her være åpenbart, noe annet har jeg store vanskeligheter med å se.

Men i stedet for å sympatisere med trådstarters opplevelse, presterer så å si alle innleggene, med unntak av noen få, heller å harselere og latterliggjøre.

Det er direkte motbydelig.

Mulige dårlige erfaringer med et utvalg butikker skal tydeligvis ties i hjel, mens enkelte andre aktører stadig gis de mest ublide karakteristikker, også i denne tråden.

Har en hatt en uheldig erfaring med det aktuelle utsalgsstedet, eller andre tilvarende butikker, er det tydeligvis, slik sjargongen går i nesten samtlige av innleggene her i denne tråden:

Ens egen feil

En er for kravstor

En er usympatisk og fortjener ikke bedre

En er useriøs

En er en dust, eller noe i nærheten

En er en sytekopp, -og burde heller holde munn (!)

For som et av innleggene her insinuerer, skal/burde tråden heller, som omhandler den aktuelle butikken, angivelig være fylt med kjærlighetserklæringer, heroiske støtteerklæringer og noe i nærheten av tårer til butikkens gunst samt tilsvarende medynk til horden av hardarbeidende, underkuede servicearbeidere som har det så nærmest fælt i sitt virke, offer for hvermansens manglende manerer, kunnskaper, generelle dårskap, herskesyke og nærmest tyranniske almentilstand, -for å spisse det. Men ikke minst er det tydeligvis vesentlig å rette kraftige verbale skyts mot denne trådstarter som var så uspiselig djerv, freidig, nærmest lat og upatriotisk til å våge seg på å uttale seg negativt om utsalgstedet. Og det til og med på vedkommendes aller første innlegg her; ”nei har du hørt slikt, maken til taktløst”: -eller noe der omkring.

Jeg gremmes, -og jeg håper jeg ikke er den eneste.

Ved ny gjennomlesning av tråden ser jeg dessuten at trådstarter har bøyd sin nakke, tatt halen mellom beina og endret store deler av innlegget sitt, -så hierarkiet på dette forumet fikk det altså nesten slik de ville det, til slutt. Det er skremmende å se slike mekanismer i spill, selv på et perifert nettforum som dette. Tindrende klart og grelt er det, at menneskehetens basale instinkter, også de minst tilforlatelige sidene ved det, gjør seg gjeldene også i den digitale tidsalder, selv indirekte, pålogget et diskusjonsforum, underlig nok som det er.

Lenke til kommentar

Du ahr tydeligvis ikke lest innleggene skikkelig, det det går på er framtoningen til trådstarter. Hvilken butikk det er snakk om har jo fint lite med saken å gjøre.

Eller mistenker du alle sammen for å ha en skjult agenda?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...