Bjarnemann Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hola Skal ha en 20 minutters fremføring på skolen om kort tid der oppgaven er å fortelle publikum hvorfor de skal stemme på den rødgrønne regjeringen. Har funnet endel stoff selv, men som alltid her i livet er det lurt å forhøre seg litt på diskusjon.no Er som sagt på jakt etter gode grunner for å stemme på den sittende regjeringen. Tenker da egentlig på alt man kan drive opp av grunner, som feks hva AP har gjort i regjering, hva SV har gjort siden 80 - tallet, hva de vil gjøre, osv. Jeg håper at denne tråden ikke vil bli til en kapitalist/sosialdemokrat diskusjon, men om noen har noen gode grunner til å ikke stemme på regjeringen så er det bare bra \m/ Lenke til kommentar
Joystick211 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kun for, en helt ukritisk presentasjon? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 De rødgrønne gjør kanskje en dårlig jobb, men en høyreorientert regjering ville gjort en verre jobb. ^Min grunn for å stemme rødgrønt. Passer kanskje ikke så bra i presentasjonen din, men du kan jo ta med litt om taktisk stemming, så lenge det ikke avviker altfor mye fra temaet. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 De rødgrønne gjør kanskje en dårlig jobb, men en høyreorientert regjering ville gjort en verre jobb. Hva i all verden er det for et utsagn? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 De rødgrønne gjør kanskje en dårlig jobb, men en høyreorientert regjering ville gjort en verre jobb. Hva i all verden er det for et utsagn? Det er ikke et veldig bra utsagn, er klar over det. Det jeg mener er at jeg misliker den jobben de rødgrønne har gjort de siste fire årene, men jeg tror en høyreorientert regjering ville gjort en verre jobb. Det har bare med mitt politiske ståsted å gjøre, og hvis du hadde tatt deg bryet med å lese hele posten, så hadde du sikkert sett at det var mer en oppfordring til å ta med litt om taktisk stemming i trådstarters presentasjon. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det skal være en propagandapresentasjon Grunner til å ikke stemme på regjeringen skal ikke med i presentasjonen, men ulemper jeg vet om på forhånd er en ulempe jeg er forberedt på. Satser høyt karaktermessig, og da ville det vært dumt å bli utmanøvrert av publikum Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ap er jo uten tvil det partiet med mest regjeringserfaring i nyere tid, og har hatt en stor rolle i å bygge opp landet til det vi har i dag. For dem som liker seg på den trygge siden står de sterkt som det sikreste valget. Det er jo ganske mektige argumenter, uavhengig av ideologisk standpunkt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvis man er fornøyd med landets tilstand, så kan man stemme rødgrønt... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skal ha en 20 minutters fremføring på skolen om kort tid der oppgaven er å fortelle publikum hvorfor de skal stemme på den rødgrønne regjeringen. 1. Har en lærer lov til å gi deg en slik ukritisk oppgave? 2. Det finnes ingen gode grunner. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hehe ... Husker vi fikk slike oppgaver òg. Hver gruppe skulle representere ett parti, og de skulle da "reklamere" for partiet sitt gjennom et foredrag på 5 minutt. Riktignok var det bare valgt ut "snille" sentrumsparti ... Ellers er jeg enig med det PlatinumFlyer skriver i innlegget over meg: "Det finnes ingen gode grunner". Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jaja, hvis det er fordelt så alle sider blir presentert, så godt nok - men "rødgrønt vs ikke rødgrønt" er jo ganske vidt i såfall... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jaja, hvis det er fordelt så alle sider blir presentert, så godt nok - men "rødgrønt vs ikke rødgrønt" er jo ganske vidt i såfall... Ja; det bude i så fall vært slik at alle de største partiene ble representert - men idette tilfellet virker det som det er rødgrønt mot resten, og det er etter min mening en ganske teit oppgave. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Trådstarter: Hvilket klassetrinn gjelder dette? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det er for andre klasse. Oppgaven var å ha en fremføring på 20 minutter om et valgfritt tema. Vi har endel kapitalister i klassen, så jeg tenkte jeg skulle gi meg selv en utfordring. Dessuten er jeg vel en slags sosialist da, og jeg har utvilsomt godt å lære mer om det jeg da tror på. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Andre klasse videregående? Jeg ville forsøkt å lage en mer reflektert presentasjon om jeg var deg. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 snakk varmt om ap og sv,dette ELSKER lærerne da flertallet av dem er sosialister. høyre og frp må du være svært passiv med å nevne. om du så nevner dem så det være med nestensagt vemmelse. bare du snakker varmt nok om ap og sv så er 5'ern i boks. snakker du godt om frp og høyre stopper din karakterskala på 4. egne erfaringer. Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Har selv en liknende prosjekt på skolen, nå for tida. Men, er oppgaven din å lage en slags reklame for den rødgrønne regjeringa? Synes det er en litt rar problemstilling, siden den vil gjøre det vanskelig for deg å lage en reflektert presentasjon. Jeg ville først lagd en liten generel innledning om partiene og hva de står for. Så ville jeg ha presentert store saker de har fått igjenom, og som kanskje har endret samfunnet til det bedre. Mange klager på alt dagens regjering ikke har fått igjenom (inkludert meg) , men som de har lovet. Prøv å forklar hvorfor de ikke har fått igjenom sakene. Kanskje har motstanden blandt opposisjonen hvert for sterk? Eller har noen andre jobbet i mot dem? Prøv å gå dypt. Kanskje sammenlign det dagens regjering ikke har fått til, med det andre opposisjonsregjeringer heller ikke ha fått til, så skjønner man kanskje hvorfor regjeringer ikke alltid holder løftene sine? Bare ikke få presentasjonen din til å se ut som det er Mads Gilbert som har skrevet den. Det er aldri bra å se ting fra en side, selvom den ene siden virker bra. Det er alltid noe galt : ( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå