eXeCted Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Heisann godtfolk! Nå på førstkommende søndag setter jeg meg på flyet til Oman som ligger på den arabiske halvøya. Har hørt at DVD/elektronikk etc er meget billig der nede, og har derfor tenkt å benytte meg av det. Har planer om å ta med meg et lass med DVD`er hjem. Men jeg har hørt at DVD`er har "soner", som gjør at du bare kan se de om din dvd avspiller støtter den sonen. Foreksempel: Jeg kjøper en dvd i oman, men kan ikke se den på min DVD spiller, PGA min avspiller er europeisk. Er dette sant? Og om det er sant, hvilken sone tilhører da Oman til? Vet ikke om dette er relevant, men jeg har en Playstation 3 som er ifra Japan. Så, kanskje jeg kan se filmer fra Oman på den? Mvh Sjur Vågen Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Heisann godtfolk!Nå på førstkommende søndag setter jeg meg på flyet til Oman som ligger på den arabiske halvøya. Har hørt at DVD/elektronikk etc er meget billig der nede, og har derfor tenkt å benytte meg av det. Har planer om å ta med meg et lass med DVD`er hjem. Men jeg har hørt at DVD`er har "soner", som gjør at du bare kan se de om din dvd avspiller støtter den sonen. Foreksempel: Jeg kjøper en dvd i oman, men kan ikke se den på min DVD spiller, PGA min avspiller er europeisk. Er dette sant? Og om det er sant, hvilken sone tilhører da Oman til? Vet ikke om dette er relevant, men jeg har en Playstation 3 som er ifra Japan. Så, kanskje jeg kan se filmer fra Oman på den? Mvh Sjur Vågen Oman skal etter alle solemerker ha samme sone som Norge (Sone 2). Det samme gjelder for Japan. http://www.hjemmekino.no/guide/dvdregion.asp Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Er jo bare å se bak på covret. Der står sonen.. Er det 2, er det ikke noe problem. Enkelte DVD spillere kan gjøres sonefrie ved noen tastetrykk på fjerkontrollen. Men det er ikke alle spillere som takler dette. Jeg har en del sone1 filmer, men mest sone 2.. DVD spilleren min takler begge soner etter noen merkelige tastetrykk på fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå