plaskedamm Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 hallais har en brigss stratton gressklipper! vil trimme den ! hva m turbo ? NOS ? ulemper fordeler? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Troll? Anywayz.. Fordeler måtte være at du får klippet plenen fortere..? Eventuelt også at den kommer seg lettere frem i bratte bakker. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Disse motorene har en ganske så enkel turtallssperre. I dekselet over startsnora er det en vifte, denne vifta står på veivakslingen og blåser på en fjærbelastet metallplate. Altså høyere turtall = mer utslag på plata. Hvis du fjerner eller bytter ut denne fjæra får du mye høyere turtall. Påvirker selvfølgelig levetiden dog. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Briggs & Stratton lager gode motorer. Ser ingen fordeler ved å begynne å tulle med de. Du vet; hvis det ikke er ødelagt, ikke fiks det. Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 er ikke ødelagt vilbare ha mer power ! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det kan også være direkte farlig. Ubalanse i kniven og høyere hastighet kan gi akselbrudd og kniven kommer ut gjennom chassis uten problem. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tror nok det eneste du oppnår er mer støy og høyere forbruk, og ikke noe særlig raskere plenklipp. Og, som Logiman sier, om kniven kommer fykende ut av klipperen pga. (altfor) høyt turtall kan det være det siste du gjør Lenke til kommentar
MSg Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Koble om drevet som drar bladet og fest på framhjulene så får du firhjulstrekk. Og ja, det fungerer fett! Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Koble om drevet som drar bladet og fest på framhjulene så får du firhjulstrekk. Og ja, det fungerer fett! Takk Takk skal prøve ,gleder meg til sommern for å se det i praksis ! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Brigss stratton er enkle motorer og er det noe de ikke liker så er det høyere turtall en de er beregnet for. Du sliter den ut fortere og det eneste du oppnår på sikt er å få en svakere motor. Selv om du får den jaget opp på turtall så hjelper det lite for den viul sakke akkurat like mye som før når det møter motstand og du har en akkurat like lite/mye effektiv maskin som før. Turbo eller NOS vil selvsagt gjøre at den ikke sakker så mye når den møter motstand men vil selvsgat få motoren til å gå varmere som sliter den ut fortere. Det er i grunnen en no win situasjon for det regulatoren gjør når motoren sakker er å gi mere gass for å motvirke sakkingen. Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Brigss stratton er enkle motorer og er det noe de ikke liker så er det høyere turtall en de er beregnet for.Du sliter den ut fortere og det eneste du oppnår på sikt er å få en svakere motor. Selv om du får den jaget opp på turtall så hjelper det lite for den viul sakke akkurat like mye som før når det møter motstand og du har en akkurat like lite/mye effektiv maskin som før. Turbo eller NOS vil selvsagt gjøre at den ikke sakker så mye når den møter motstand men vil selvsgat få motoren til å gå varmere som sliter den ut fortere. Det er i grunnen en no win situasjon for det regulatoren gjør når motoren sakker er å gi mere gass for å motvirke sakkingen. Skal prøve å koble slik at den får 4x4 trekk ,sånn at den går bedre i oppover bakker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå