Bjerknez Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Er det noe galt med tjenester som Wordpress/joomla?De fleste som driver med webdesign. Bla. keyteq.no som er en ganske veletablert designbyrå bygger designene sine på joomla og wordpress.... Nei, det gjør vi ikke. Hvorfor skulle vi det? Vårt CMS, KeyPublisher, har et eget malsystem med egen syntax etc. Det har ingenting med WP eller Joomla å gjøre. At vi gjør noe av det samme er derimot ikke til å komme utenom, men vi bygger ingenting på WP eller Joomla. Vel... det var vertfall den informasjonen jeg fikk pr. telefon av han jeg snakket med hos keyteq når vi skulle forhøre oss om fremgangsmåte når det gjaldt en ny nettbutikk. Han jeg snakket med sa tydelig at de bygger videre og videreutvikler joomladesign som allerede er laget på forhånd. Jeg har vert innom flere cms løsninger i min tid, og må si at Wordpress er det desidert beste jeg har testet så langt. Det skal sies at jeg dog ikke har prøvd cms løsningen Keypublisher. Hvorofor dere gjør det? Blir bare gjettning fra min side, men vil da tro det er tidsbesparende. Endret 4. mars 2009 av GigaFlow Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ikke helt optimalt å snakke med en selger som forenkler saker og ting for den jevne kunde om du skal ha tekniske detaljer, men de er nå engang ansiktet utad. Det han kan ha ment er at vi gjør ting mye på samme måte. Hadde du en eksisterende nettbutikk, er det klart at vi kan «bygge videre» på designet — men da hadde vi nok ikke benyttet noe kode derfra, men gjort det hele på nytt. Har du ikke en eksisterende side eller et design, designer vi alt fra scratch, eller en partner av oss gjør det. Wordpress har blitt et slags CMS nå ja, men betegnelsen CMS har man kun kunnet bruke i 1-2 år nå. Før det var det mer eller mindre bloggprogramvare. I forhold til KeyPublisher er WP en lettvekter, men for mange er denne lettvekteren alt de har behov for. I og med at kode fra Joomla-templates er tilrettelagt Joomla, er det ofte mye dårlig eller overflødig kode. Dermed er det ikke nødvendigvis tidsbesparende å basere en ny side på en eksisterende. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Ikke helt optimalt å snakke med en selger som forenkler saker og ting for den jevne kunde om du skal ha tekniske detaljer, men de er nå engang ansiktet utad. Det han kan ha ment er at vi gjør ting mye på samme måte. Hadde du en eksisterende nettbutikk, er det klart at vi kan «bygge videre» på designet — men da hadde vi nok ikke benyttet noe kode derfra, men gjort det hele på nytt. Har du ikke en eksisterende side eller et design, designer vi alt fra scratch, eller en partner av oss gjør det. Wordpress har blitt et slags CMS nå ja, men betegnelsen CMS har man kun kunnet bruke i 1-2 år nå. Før det var det mer eller mindre bloggprogramvare. I forhold til KeyPublisher er WP en lettvekter, men for mange er denne lettvekteren alt de har behov for. I og med at kode fra Joomla-templates er tilrettelagt Joomla, er det ofte mye dårlig eller overflødig kode. Dermed er det ikke nødvendigvis tidsbesparende å basere en ny side på en eksisterende. Han vi snakket med sa at det ble billigere for oss hvis vi basserte siden på en allerede ferdigdesignet mal (joomla). Men at dem sef. også kunne bygge opp ett helt unikt design kun til oss. Sistnevnte ble uansett latterlig dyrt for vår del. Jeg vil vel si at 80% av de som ønsker seg en hjemmeside er ikke villige til å betale over 100.000kr. for en spesialdesignet side med all funksjonalitet. Jeg vil tro Keytech har klart og klore seg fast i de større kundene som ikke ser seg om to ganger før beløpet blir trekt fra konto. Keytech fremstår for å være de store herrer når det gjelder dette, og det ser ut til at kundene "biter" på agnet. Ingen tvil om at keytech er en av norges beste på webdesign og cms løsninger, men jeg driver LITT i bransjen selv og kan ikke helt forstå prisene det oppereres med. Hadde jeg vert millionær, og skulle laget meg en helt unik hjemmeside, hadde jeg ikke vert i tvil om å velge keytech. Problemet er at vi var i kontakt med fire andre tilbydere som kunne gi oss akkurat det samme for nesten halve prisen. Dog med ett litt enklere CMS løsning, men uansett var CMS løsningen fra de andre ikke SÅÅ mye dårligere. Holder i massevis til de fleste. Jeg er jo en "googler" så på oppdrag for min sjef skulle jeg finne noen som leverte webdesign tjenester. Derfor så søkte jeg aktivt på google. Men fant ut at Keytech ikke dukket opp over hodet. Først når jeg gikk inn på en annen hjemmeside på nett som jeg likte designet på, så jeg det sto "keytech" i footer. Når jeg til slutt fikk kontakt med Keytech på telefon ble jeg faktsik spurt om hvor jeg fikk telefonnummeret fra. Jeg fikk nesten inntrykk av at jeg måtte si "takk for at jeg får lov til å snakke med dere" Mye av dette var nok spill for galleriet og ett veldig bra knep for å holde på meg som kunde, da jeg fikk inntrykk av at jeg hadde truffet noen som viste hvordan ting skulle gjøres på en proff måte. Men til slutt, så skjønte jeg tegninga, og forsto at de prisene Keytech oppererer med er mulige, rett og slett forde kundene TROR dem får det helt ultimate. Blir litt som å betale 80.000kr. ekstra for M3 stylingpakke på en ny BMW. Ser litt bedre ut, men i bunnen er den helt lik. Jeg snakker altså her om hva man får i forhold til pris. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 OK. Jeg veit ikke hvor all denne frustrasjonen kommer fra eller hva den har med mine svar å gjøre, og jeg er heller ikke her for å forsvare Keyteq. Takk for meg. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Frustrert? Er da overhodet ikke frustrert jeg.... Prøver bare å belyse noen punkter angående Keytech... Altså min erfaring. Konklusjonen er at Keytech er ett profft webdesign byrå, med alt for høye priser. Men det gjør jo ikke noe så lenge man får huket tak i kunder som gjerne punger ut. Keytec er kanskje de som leverer det beste, hvis man ikke tar prisen med i betraktningen. Tar man med prisen, faller de etter min mening helt igjennom. Var ikke ment som noe angrep på Keytech i det hele tatt. Hadde gjort det samme selv hvis jeg hadde hatt kunnskap nok. Lenke til kommentar
ash78 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei Mitt navn er Alexander Sundli-Härdig, og jeg er daglig leder i Keyteq. Jeg syntes det er spennende å lese hva du skriver GigaFlow. Flott å få innblikk i hva potensielle kunder tenker om oss, og hvordan det "usminkede" bildet av oss egentlig er. For å klargjøre litt av det du skriver om. Pris innen webleveranser er egentlig et veldig vanskelig tema. Det er ofte utfordrende å synliggjøre hva som er forskjellen på en leveranse fra oss, og en leveranse fra våre konkurrenter. Jeg syntes det er viktig å distansere seg fra debatten om hvem som har den beste, nest beste eller dårligeste publiseringsløsningen. Vi prøver også å heve oss over teknisk kvalitet. For oss er det en selvfølge, og mange av våre konkurrenter er også dyktige på dette området. Vi prøver å angripe nye webprosjekter på en helt annen måte. Ofte får man faktisk en penere webløsning ved å velge en av våre altfor mange konkurrenter. Grunnen til at Keyteq kanskje har en høyere pris, handle om at vi begynner prosjektene med en analyse av kunden. Hva ønsker kunden å oppnå med sin webstrategi, og hva er kriteriene for å lykkes med satsingen. Videre designer vi ikke ut fra at løsningen nødvendigvis skal være den peneste. Det er mye viktigere for oss å beholde selskapet sin branding, og lage brukervennlige løsninger som faktisk brukerne skjønner. Videre har vi stort fokus på riktig call to action, som sørger for at løsningene vi leverer konverterer på en slik måte som vår kunde ønsker. Som du kanskje skjønner, så er dette relativt usynlige prosesser som tar mye tid. Vi tar som regel ikke fastpris på våre prosjekter, men snarere priser vi løsningene våre basert på brukt tid. Da kan kundene selv velge hvilke kvalitet de ønsker i leveranser fra oss. Hvis du ser på kostnaden for månedlige lisenser og etablering, så ser du kanskje også at prisbildet vårt har to sider. Hvis du fortsatt lurer på noe om Keyteq, så kan du gjerne sende en mail til meg, eller fortsette diskusjonen i dette forumet. Og hvis du lurte på det om Google: Vi jobber masse for å bli mer synlig i Google. Fokuset vårt har vært på kvalitet og leveranse, og derfor har vi gjort en altfor dårlig jobb på å være synlige mot våre potensielle kunder. Mvh Alexander Sundli-Härdig Keyteq AS Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Hei Mitt navn er Alexander Sundli-Härdig, og jeg er daglig leder i Keyteq. Jeg syntes det er spennende å lese hva du skriver GigaFlow. Flott å få innblikk i hva potensielle kunder tenker om oss, og hvordan det "usminkede" bildet av oss egentlig er. For å klargjøre litt av det du skriver om. Pris innen webleveranser er egentlig et veldig vanskelig tema. Det er ofte utfordrende å synliggjøre hva som er forskjellen på en leveranse fra oss, og en leveranse fra våre konkurrenter. Jeg syntes det er viktig å distansere seg fra debatten om hvem som har den beste, nest beste eller dårligeste publiseringsløsningen. Vi prøver også å heve oss over teknisk kvalitet. For oss er det en selvfølge, og mange av våre konkurrenter er også dyktige på dette området. Vi prøver å angripe nye webprosjekter på en helt annen måte. Ofte får man faktisk en penere webløsning ved å velge en av våre altfor mange konkurrenter. Grunnen til at Keyteq kanskje har en høyere pris, handle om at vi begynner prosjektene med en analyse av kunden. Hva ønsker kunden å oppnå med sin webstrategi, og hva er kriteriene for å lykkes med satsingen. Videre designer vi ikke ut fra at løsningen nødvendigvis skal være den peneste. Det er mye viktigere for oss å beholde selskapet sin branding, og lage brukervennlige løsninger som faktisk brukerne skjønner. Videre har vi stort fokus på riktig call to action, som sørger for at løsningene vi leverer konverterer på en slik måte som vår kunde ønsker. Som du kanskje skjønner, så er dette relativt usynlige prosesser som tar mye tid. Vi tar som regel ikke fastpris på våre prosjekter, men snarere priser vi løsningene våre basert på brukt tid. Da kan kundene selv velge hvilke kvalitet de ønsker i leveranser fra oss. Hvis du ser på kostnaden for månedlige lisenser og etablering, så ser du kanskje også at prisbildet vårt har to sider. Hvis du fortsatt lurer på noe om Keyteq, så kan du gjerne sende en mail til meg, eller fortsette diskusjonen i dette forumet. Og hvis du lurte på det om Google: Vi jobber masse for å bli mer synlig i Google. Fokuset vårt har vært på kvalitet og leveranse, og derfor har vi gjort en altfor dårlig jobb på å være synlige mot våre potensielle kunder. Mvh Alexander Sundli-Härdig Keyteq AS Det var da virkelig uventet at deglig leder skulle komme hit i forumet, men litt morsomt! Vel.. det du sier underbygger jo egentlig bare det jeg allerede har sagt. Kort sagt, så bruker dere ofte mer tid pr. kunde. og tid er penger. Tviler ikke ett sekund på at dere har kunnskap så det holder og at dere kan skreddersy løsninger ned til minste detalj. Når det gjelder google, så tar det vel maks 10 min og lage seg en adwords konto og legge inn kredittkortopplysningene. Dette er ikke noe som tar tid og de ti minuttene kommer dere til å tjene fort inn. Der jeg mener dere har truffet blinken er hjemmesiden deres. (skulle kanskje bare mangle) Med en gang jeg kom inn på hjemmesiden deres, fikk jeg "Lyst på" en tjeneste fra dere. Alt er liksom i skjønneste orden... men prisen er ganske stiv, men dette er jo forde dere i korte trekk bruker mer tid pr kunde. Det jeg mener er at 80% av de som vil ha en hjemmesideløsning klarer seg fint uten den ekstra tiden dere bruker. Men det er jo kanskje ikke heller dem dere tjener penger på og som dere har som målgruppe. Men en ting er sikkert og helt sant. Selgeren jeg snakket med hos dere virket veldig proffesjonell og overbevisende. Jeg fikk altså en følelse av at jeg nesten måtte si "takk for at jeg fikk lov til å snakke med deg" før jeg la på røret. Da den jeg snakket med fortalte at dere i stor grad basserte dere på større prosjekter og litt "større kunder" Ett veldig bra og gjennomtenkt "knep" for å kapre bevisste kunder. Selv så synes jeg det ble litt "Mye"... Uansett... det ser jo ut som om vi delvis er enige. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Siden Keyteq ikke har kommet med videre poster, forelår jeg vi legger denne saken død... Har nå endret en del på designet på siden min. Mulig noen her synes det ble litt "mye" men til en personlig blogg og være likte jeg det faktisk litt... Endringer som er gjort er som følger: 1. Lagt inn bakgrunnsbilde (som står i stil med min båtinteresse, samt at det jo nærmer seg sommeren) 2. Transparent ramme rundt siden 3. Ny header (bilde) som står litt i stil til bakgrunnen (blir mye båtrelaterte poster utover nå...) 4. Fjernet datostempelet som befant seg til høyre ved vær post. (denne er nå istede lagt under tittelen) Ting jeg jobber med: Få bort en del "borders" som forstyrrer på "gjestebok" siden. Noen innvendinger? www.bjerknez.no Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg synes teksten er altfor liten, noen grunn for at den er så liten? Synes også meny+header på 550px, nesten halvparten av plassen på skjermen min tar altfor mye plass Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Designed by: Firmatjenester.no? Hvem har egentlig laget siden? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 firmatjenester er gigaflow sin side også Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Firmatjenester er ett bitte lite firma som jeg driver.... Så det er meg selv Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei, har vært innom bloggen din et par ganger før, så jeg legger igjen en liten tilbakemelding: - Bakgrunnen din syns jeg blir litt for voldsom. Den tar til seg for mye oppmerksomhet. Kanskje du burde dempe denne litt? - Få vekk [title=galleri] osv på hovedmenyen, spesielt på guidene, det blir for slitsomt å se på menyen, så plutserlig spretter det fram en liten boks "Galleri", "Åja", tenker jeg da, så må jeg begynne å lese hva som står i undermenyen på nytt. Fjern det - Siden er veldig fin og oversiktlig, har ingen problemer med å trykke meg rundt, syns det er gøy på en side som dette. Konge design! stå på, digger siden din Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Hyggelig å høre SIxpounder Har nå fjernet mouseover tittelen... Flott att andre finner småfeil... Litt artig og finjustere og tilpasse slik at alle blir fornøyde flere innspill? Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kanskje du kan legge ut noeN guider om andre tiNg enN data? Om båt eller oM bil? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Kanskje du kan legge ut noeN guider om andre tiNg enN data?Om båt eller oM bil? Joda.. guider kommer ettervert... Men slike guider tar tid å lage... Tenkte egentlig mest på selve "designet" og "fremkommeligheten" på siden. Innhold er det letteste og legge til Men guider kommer ettervert ja... kanskje ikke så mye om bil, da dette ikke er mitt sterkeste område, men føler jeg kan litt om bilpleie. Mine egenskaper hva båt angår kommer vel også etter hvert. Er vel kanskje data som er mitt sterkeste kort så langt, selv om jeg ikke er noen guru der heller... Jeg er vel en person som kan LITT om alt... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Slenger inn ett lite spørsmål her siden dette også handler om min blogg. Hvis dere ser på vedlagte screenshot, så ser dere at undermenyen til "guider" ikke vises helt riktig. To av elementene vises for langt til høyre. Dette gjelder hos meg KUN i IE. I Firefox blir alt vist riktig. Kan dere sjekke dette med deres nettleser (IE) og komme med en tilbakemelding om hvordan den vises der? Vil gjerne også ha tips om hvordan dette kan rettes på, slik at siden også vises riktig i IE..... Min nettside er som vanlig: bjerknez.no Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Innholdet er altfor rotete. Designet er egentlig temmelig bra, men innholdsmessig så må det organiseres på en smartere måte. Dele det opp i flere seksjoner f. eks og heller ha mindre innhold på forsiden. En webside skal ikke skrike til en bruker når han først kommer innpå den. Det skal være en rolig setting og heller vise brukeren hvor han selv finner innholdet, om han vil. Edit: Forsiden skal være enkelt, men samtidig skal det være åpenbart hvor han finner det han ønsker å finne. Ellers er dette temmelig fint! Endret 28. mars 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Mindre innhold på forsiden....?? Dette er jo en blogg.... Flere seksjoner mener du.... Blir det ikke mer rotete med enda flere "seksjoner" da? Synes ikke jeg bør legge inn noen fler seksjoner nå.... Mulig jeg tar feil her men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå