Nightwish Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei. Har parabol fra CANAL DIGITAL og tenkte jeg skulle sette opp TV nr 2 på soverommet. Det jeg lurte på var om man kan benytte en slik trådløs sender fra parabol boksen og videre til tv`en på soverommet? Som f.eks denne http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1485762 Noen som vet hva som er best av slike trådløse sendere? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 har en kollega som bruker denne til flere tv-er rundt om i huset og er storfornøyd Lenke til kommentar
harbart Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 har en kollega som bruker denne til flere tv-er rundt om i huset og er storfornøyd Spørsmålet er om du bare vil se samme program som i stua, eller om du skal se på forskjellige programmer samtidig. Hvis det er tilfellet, er dete løsningen: http://smartwi.net/ mvh. harbart Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Er det nokon som veit om dette er lovleg i Norge? Eg ser ikkje den store skilnaden på dette og det som er omtalt i #24 her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...20&start=20 Men det burde etter mi meining vore lovleg. Endret 21. februar 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Trådstarter var vel ute etter en trådløs løsning. Skal smartwi brukes, så må det jo strekkes kabel fra parabolen til samtlige tunere rundt omkring i huset. Og da kan han jo bare ta med seg kortet han allerede har, hvis han skal se på tv på soverommet (hvis en bare skal se på en tv). Skal en se på flere tv'er med forskjellige program samtidig og er villig til å strekke kabel, er dette en løsning. En kan jo også abonnere på digital-tv i allerom. Men over til spørsmålet fra trådstarter. Jeg har prøvd et slik trådløs sender av tv signal. Den jeg har kan også overføre signal fra fjernkontrollen til tre forskjellige enheter (tuner, dvd, video). Fungerer utmerket, men problemet hos meg er at jeg må slå av det trådløse data nettverket, da den forstyrrer sendingen fra den trådløse tv senderen. Så jeg ga opp dette og har en Rikstv boks med bare nrk og tv2 på den andre tv'en min. Endret 21. februar 2009 av ein_2 Lenke til kommentar
cripkilla Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Har Viasat. tuner er Thomson Dsi 4200 hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg har en tv i stua , soverommet , og kjellerstua. jeg vil da ha mulighet til å kunne se tv i alle rom. kabel er strekket. Hvordan får jeg til dette uten å måtte kjøpe flere kort ifra viasat. Lest at smartwi splitter kortet og sender det trådløst rundt. høres bra ut men leser noen gamle tråder om at viasat ikke funket. funker dette nå eller er det noen andre leverandører som det da funker oppimot. takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå