Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startsperre Chrysler Grand Voyager

tjobings

Anbefalte innlegg

Heisann

Kjøpte ein 99 Grand Voyager i dag,stoppet og startet den 6,7 ganger på vei heim og alt virka fint,det er ein 99 mod med 2,4 bensin og automat.

Skulle ut en tur i kveld og da ville den ikkje starte,virker som det er startsperre som slår inn,har ikkje peil på koss den virker så lurte på om noen hadde eit tips??

Startet og gikk ca 2 sekund eit par ganger.

Eit verksted kan vel kansje koble den ut,sikkert vore like greit......

Ny er eg her og i kveld,virka som eit bra forum;-))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På endel biler vil det være en varselampe for startsperresystemet som enten ikke slukker eller blinker når du prøver og starte bilen med en ugyldig nøkkel, har du flere nøkkler til den?

At bilen går i noen sekunder med ikke godkjent nøkkel er ganske normalt, ideen er at man skal komme seg ett lite stykke avgårde slik at man kan se om bilen er flyttet.

Lenke til kommentar

Hei

Har 2 nøkler til den og prøvd begge så e jo litt rart om begge plutseligt skulle være noe galt med.

Prøvde og ha av batteriet ei stund uten suksess

Stemmer som du sier att det lyser,er alarm lyset det men trur det er det som gjeld for startsperra og

Lenke til kommentar

Du kan ta av dekselet rundt rattstammen, den aktive delen av startsperren i låsen vil ligge rett ved låsen eller eventuellt rundt låsen, har denne flyttete seg av en eller annen grunn kan kommunikasjonen mellom nøkkel og lås være for svak.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Hei

Ja må kansje ta det av og sjå,snakka med mekaniker på Bergheim som mente det kansje var dørlåsen som gjorde det,att eg måtte prøve og låse og låse opp gjentatte ganger,men han la til att hanikkje hadde vært så masse borti biltypen.

Spurte ikkje om det gjekk ann og koble den ut ,ville sikkert ikkje fortakt meg hvordan alikevel;-))

Lenke til kommentar

Hei

Litt usikker på om da i da heila tatt er startsperra her så tulle med meg,alarm lyset går av som det skal så trur ikkje de er den.

Er bare dødt når eg vrir om nøkkelen,lyser iinstrumenta som det skal men skjer ingenting.

Nesten som ein dårlig batteri pole men dei er sjekka og ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...