bjartiz Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei, Jeg skal bytte ut en av HDDene i min HP Pavilion dv 9085eu. Så jeg lurer på en del ting rundt dette. Planen er å kjøpe denne fra komplett. Men hvordan overfører jeg alt fra den gamle HDDen? Skal jeg plugge inn begge discene i en stasjonær for så å bruke HDD clone for å legge det inn på den nye? Jeg skal bytte ut HDen med OSet, er det bare å plugge inn den nye og starte opp etter kloningen og alt går bra? Mange spørsmål her altså.. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvis du har mulighet til å klone i en stasjonær er vell det klart det letteste og raskeste. Et alternativ er å lage et image av orginalharddisken og legge på en ekstern harddisk, putte ny harddisk i, og sette på image på den, men det blir mer styr og tar lenger tid. Lenke til kommentar
bjartiz Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Takker for svar, men lurer fremdeles på om alt vil gå bra med OS og andre programmer når de bytter disc. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har du ikke plass til 2 HDD i den laptopen der? Da kan du vel klone til disk nr 2 inni den og hente ut fra den? Lenke til kommentar
bjartiz Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Har du ikke plass til 2 HDD i den laptopen der? Da kan du vel klone til disk nr 2 inni den og hente ut fra den? Jo, det kan jeg. Hvis jeg tar ut den discen jeg ikke skal gjøre noe med, for så å sette den inn etter på.. Men Går det bra med OSet og de andre programmene? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvis du kloner, eller bruker et image program (som Arconis, gratis ) så skal windows og alt av programmer fungere helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå