vikingkylling Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 RE4 er et knallspill, og definitivt et av de beste jeg hadde på kjeksboksen. Problemet er at det ikke har noe som helst "resident evil"-følelse. Alt er forandret, inkludert hovedpersonen. For min del kunne det like gjerne ha vært kalt noe helt annet. Og nei, jeg anmeldte ikke Dead Aim. Eller gjorde jeg det ved å utelate det? Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 RE4 er et knallspill, og definitivt et av de beste jeg hadde på kjeksboksen. Problemet er at det ikke har noe som helst "resident evil"-følelse. Alt er forandret, inkludert hovedpersonen. For min del kunne det like gjerne ha vært kalt noe helt annet. Og nei, jeg anmeldte ikke Dead Aim. Eller gjorde jeg det ved å utelate det? Jeg er enig med deg, men RE4 kom vel aldri på noen microsoft maskin? (untatt PC da...) Ellers må jeg få skyte inn at svært, svært mange av seriens opprinnelige fans, ikke bryr seg i det hele tatt om seriens nyeste spill (4 og 5). Dette reflekteres selvsagt ikke i poller, da pollene i større grad blir oppsøkt av folk som faktisk er interesserte i spillet. Sjekk gjerne ut REmake-forumet på GameFAQS. Der henger mye av den harde kjernen. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Resident Evil er jo bare et navn, da. Historien foregår jo mye i samme settingen som de tidligere spillene. Men Resident Evil er heldigvis ikke en FIFA/need4speed-franchise hvor en ny utgave kommer hver høst(som er tilnærmet lik forrige utgave) og "gramerne" handler inn hver utgave og jubler over at en liten dribledetalj er forandret til det bedre. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Beklager, er lenge siden jeg hadde RE4 på konsoll. Hadde det på PS2, ikke xboks. Og nei, Resident Evil er langt mer enn bare et navn. Det er en hel franchise. RE4 er helt forskjellig fra resten. De forrige foregår stort sett kun i Raccoon City, med unntak av Code: Veronica X. RE4 foregår i Spania i en øde landsby. De forrige fokuserte på å overleve, men RE4 fokuserer på å skyte alt som rører seg. De gamle fokuserer mye på treige zombier og interessante monstre. RE4 fokuserer på raske innbyggere og har svært få monstre. De forrige dreier seg om Umbrella og diverse variasjoner av T-Viruset, men RE4 har parasitter og så videre. Den eneste åpenbare sammenhengen mellom RE4 og resten er at hovedpersonen heter Leon Kennedy, men han har ny jobb og ny klesdrakt. Edit: Code: Veronica X foregår på en øde øy, men den er en hemmelig forskningsbase for Umbrella, har alle mange kjente monstre og zombiene. Handlingen er en direkte etterfølger til Claire i RE4. Det kunne derfor like gjerne ha blitt kalt RE4, mens det offisielle RE4 kunne ha vært kalt noe helt annet. Edit 2: Bare et navn? Tja, du ser ikke Need for speed med fly eller Tony Hawk på moped... Endret 2. mars 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 De eldre RE spillene anbefales å skaffes. Det er en helt annen atmosfære i de spillene enn fom. RE4. I RE4 (og 5) er det mer "BØ!"-skremsel, mens i de eldre spillene var det mer av den type skrekk som satt i ryggraden og ga meg gåsehud. F.eks. i REmake da jeg spilte på Hard at jeg hadde alt for lite ammo, ikke noe healing, og jeg visste at det ventet en herskare av Crimson Heads og par hunters i villaen. Eller da Lisa Trevor plutselig traff meg i gangen. Mr. X er jo sjarmerende også, ikke akkurat like flink med å annonsere sitt nærvær som Nemesis var. Plutselig fikk man en midt i trynet rundt en sving. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Beklager, er lenge siden jeg hadde RE4 på konsoll. Hadde det på PS2, ikke xboks. Og nei, Resident Evil er langt mer enn bare et navn. Det er en hel franchise. RE4 er helt forskjellig fra resten. De forrige foregår stort sett kun i Raccoon City, med unntak av Code: Veronica X. RE4 foregår i Spania i en øde landsby. De forrige fokuserte på å overleve, men RE4 fokuserer på å skyte alt som rører seg. De gamle fokuserer mye på treige zombier og interessante monstre. RE4 fokuserer på raske innbyggere og har svært få monstre. De forrige dreier seg om Umbrella og diverse variasjoner av T-Viruset, men RE4 har parasitter og så videre. "Interessante monstre" har RE4 også, og hvis du savner enorme edderkopper, your loss. "Zombiene"(ja, de er zombier, for svarte) i RE4 er på ingen måte raske sammenlignet med andre spill. Den eneste åpenbare sammenhengen mellom RE4 og resten er at hovedpersonen heter Leon Kennedy, men han har ny jobb og ny klesdrakt. Edit: Code: Veronica X foregår på en øde øy, men den er en hemmelig forskningsbase for Umbrella, har alle mange kjente monstre og zombiene. Handlingen er en direkte etterfølger til Claire i RE4. Det kunne derfor like gjerne ha blitt kalt RE4, mens det offisielle RE4 kunne ha vært kalt noe helt annet. Edit 2: Bare et navn? Tja, du ser ikke Need for speed med fly eller Tony Hawk på moped... RE4 har masse monstre, skytevåpen og et tregt kontrollsystem. Akkurat som de tidligere spillene. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 De forrige foregår stort sett kun i Raccoon City, med unntak av Code: Veronica X. RE4 foregår i Spania i en øde landsby. De forrige fokuserte på å overleve, men RE4 fokuserer på å skyte alt som rører seg. De gamle fokuserer mye på treige zombier og interessante monstre. RE4 fokuserer på raske innbyggere og har svært få monstre. De forrige dreier seg om Umbrella og diverse variasjoner av T-Viruset, men RE4 har parasitter og så videre."Interessante monstre" har RE4 også, og hvis du savner enorme edderkopper, your loss. "Zombiene"(ja, de er zombier, for svarte) i RE4 er på ingen måte raske sammenlignet med andre spill. Interessante monstre? Tja... vi har jo El-Gigante. Han dør med et skudd med rakettkasteren. Vi har sjømonsteret og... tja... de digre greiene i slottet, antar jeg. Ellers er det en endeløs hær av idiotiske bønder og kult-folk. Edit 2: Bare et navn? Tja, du ser ikke Need for speed med fly eller Tony Hawk på moped... RE4 har masse monstre, skytevåpen og et tregt kontrollsystem. Akkurat som de tidligere spillene. Monstre, skytevåpen og tregt kontrollsystem? Det gjør det til et hvilket som helst action-spill. Og ta en titt her: Legg for øvrig til hvordan båten og karakteren du spiller oppfører seg. Den biten alene gjør det til langt mer interessant enn RE4, og selve gameplayet er faktisk ganske skremmende til tider. Dette er langt mer Resident Sea-vil enn RE4. (nei, det er ikke fra RE4, men Cold Fear...) Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Joda, men det er tross alt Capcom som eier Resident Evil navnet. Vil de kalle et spill de lager for Resident Evil, så gjør de det. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Resident Evil er en fantastisk serie. Har alle spillene til gamecube, og blir aldrig lei. Endret 3. mars 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hører til gjengen her som er av den litt eldre garde. Var med på RE serien fra starten av, og den formelen er klart å foretrekke fremfor det altfor action pregede RE4 og det kommende nr.5. RE4 var eit veldig godt spill, ingen tvil her! Men ikkje akkurat det eg forbinder med RE-serien. Helt enig med deg, husker jeg spilte 1`ern som 12-13 åring med hvilepuls på 200 og hjertet i halsen, nå er det liksom ikke skummelt lenger, sikkert pga at jeg er dobbelt så gammelt men også fordi skrekk-elementet har fadet ut. Altfor mye zombier og overraskelsesmomentet er blitt borte. Man kviet seg nesten for å gå inn i rommene på de tidligere spillene,nå er det bare å valse inn med maskingevær og det som er. Spiller liten rolle da, skal gjennomføre 5`ern også, som alle de andre hehe Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Joda, men det er tross alt Capcom som eier Resident Evil navnet. Vil de kalle et spill de lager for Resident Evil, så gjør de det. Selvsagt, men det var ikke poenget mitt. Poenget var at det like gjerne kunne hett noe helt annet uten at det hadde gjort noe som helst med tanke på historie, spillbarhet og alt det der. Det ville solgt litt mindre fordi det ikke er Resident Evil, men det er nok alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå