Gå til innhold

Hvilke høytalere til 5.1?

Anbefalte innlegg

Jeg går med planer om et 5.1-anlegg, men klarer ikke bestemme meg for hvor mye penger jeg skal bruke eller hva jeg skal velge (mer penger desto lengre må jeg spare..:)) Bruken er film, Xbox 360, TV og musikk +litt PC.

Har til nå to forskjellige alternativer som jeg vurderer:

* Logitech Z-5500. Dette er det billigste alternativet, dette kan jeg kjøpe med en gang. Men dette er vel regnet mer som et PC-anlegg, jeg ønsker å investere i et jeg kan ha en stund som duger til det meste.

*Dynavoice 5.1-system. Dette er en mulighet jeg har begynt å tenke på i det siste, men denne blir dyrere i tillegg til at jeg blir nødt til å oppgradere det litt etter litt. Her ser jeg for meg en Yamaha RX-V463 forsterker, 2 Dynavoice F-6 fronthøytalere, 3 andre høytalere(noen ideer?) pluss en XTZ 99 W12 sub med tiden.

Spørsmålet her er om jeg kan leve med 2 stk F-6 +forsterker frem til jeg får råd til å utruste anlegget mer, eller ville dere bare gjort det lettvindt og kjøpt Z-5500? Er dette 5.1-systemet merkbart bedre enn Z-5500 for min del?

Dersom noen har noen helt andre anbefalinger, eller kanskje har en ide til et 5.1-sett jeg kan bygge ut i fra Yamaha-forsterker og F-6 høytalere setter jeg pris på dette :)

Er ganske fersk innen lyd, er kun vandt med integrerte høytalere i TV'en :blush:

Endret av varmit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, sub før de andre 3 høytalerene altså?

Da tenker jeg at jeg har et greit utgangspunkt :)

Yamaha RX-V463 burde ikke has problemer med å drive et slikt anlegg, inkludert sub'en?(Denne har kanskje egen forsterker?)

Er litt usikker på om jeg skal velge 10" eller 12" sub fra XTZ, har økonomi og plass til begge. Vil en 12" blir for buldrete og uklar i et mindre rom og til musikk?

Lenke til kommentar

Ville vurdert en reciver som kan dekode hd-lyd, 663 fra Yamaha!

Subwooferen har to bassporter og det følger med bassplugger slik at du kan tune lyden etter ønske. Når du skal lytte til musikk og ønsker en tightere bass, kan du feks plugge igjen portene. Hadde lett valgt 12" om jeg var i din situasjon, greit og kunne flytte litt luft når det kjøres actionfilm!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Åja, sub før de andre 3 høytalerene altså?

Da tenker jeg at jeg har et greit utgangspunkt :)

Fronthøyttalere, subwoofer og receiver er det som vil gi mest glede. ;)

Lenke til kommentar

Jepp, var veldig innstilt på 5.1-system :)

Er fortsatt litt i tvil, tror dere to stk Dynavoice F6 og en forsterker kan måle seg med lyden fra et Logitech Z-5500 anlegg?

Om det blir løskomponenter, blir det i så fall en Yamaha RX-V463 forsterker og to Dynavoice F6 høytalere til å begynne med. Sub+ekstra høytalere får komme senere.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt F6, men jeg har hørt Z-5500. Antar F6 Er en god del bedre (men uten den buldrende og overdrevene bassen til 5500).

Personlig ville jeg ikke brukt så lite penger på en surroundforsterker som V463 koster. Under 15000,- er det virkelig en sammenheng mellom pris og kvalitet.

Lenke til kommentar

Ok, hva tror du om RX-V663 da?

Klart, ser for meg at om jeg kjøper noe bra nå vil jeg kunne ha dette en stund. Er såpass realistisk at jeg innser at et Z-5500 som musikkanlegg er en temmelig midlertidig løsning :)

Kikket en periode på Dynavoice M-65, men ikke disse vil gi meg så mye mer enn F6. Rommet mitt er ikke så stort, og det er litt begrenset hvor høyt jeg kan spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...