Gå til innhold

Fysisk tilkoblings problem med zyxel boks

Anbefalte innlegg

mårn.

jeg har et problem med en router Zyxel . saken er at tilkoblinga inn i den boksen er jo telefonkabel og ikke RJ45 som den gammel var. det følgte med et stikk te å sette i kontakta for telefon nette men den passer ikke. og den kabelen som kommer fra den gammle telefon stikket passer heller ikke i den nye boksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mårn.

jeg har et problem med en router Zyxel . saken er at tilkoblinga inn i den boksen er jo telefonkabel og ikke RJ45 som den gammel var. det følgte med et stikk te å sette i kontakta for telefon nette men den passer ikke. og den kabelen som kommer fra den gammle telefon stikket passer heller ikke i den nye boksen.

Skal gå med en vanlig RJ45 og RJ11 begge passer ifølge datasheet. Du får prøve igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
mårn.

Skal gå med en vanlig RJ45 og RJ11 begge passer ifølge datasheet. Du får prøve igjen :thumbup:

takk for svar.

saken er at den kabelen som kommer fra telefonlinja er RJ45 og tilkoblinga til boksen er i mindre størrelse. de 4 portene som ska gå til pc er riktige. og nå var jeg på biltema å kjøpte en overgang. da får jeg kobla skiten sammen, men det fungerer ikke. den får ikke kontakt med internett. hva er gærnt da? har gjort det som står i bruker manualen så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Hei:)

jeg hadde samme problemet som deg da jeg gikk fra et gammelt zyxel modem til et nyere billion modem. der ut som du har RJ11 tilkobling til WAN porten på zyxel boksen din. det du trenger er en kabel med RJ45 i den enden som går i telefon kontakten og en RJ11 plugg i den enden som skal inn i boksen. du kan også kjøpe en telefon kabel sett på antall meter du trenger og de pluggene du trenger vis ikke det fungerer med det du kjøpte på biltema.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...