totten Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 :-? Jeg har en targa celeron pc som nekter å starte opp. Når jeg slår den på starter cpu vifta og de blinker i disk og cdrom. Men hardiskene starter ikke og det kommer ingen ting frem på pc. Er det hovedkortet eller biosen som er død eller kan det være cpuen. Har fjernet alle kort og byttet om rammbrikkene uten resultat. Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Har du testa å ta ut batteriet? Lenke til kommentar
o0Hawk0o Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Har du Husket å plugge i Harddisken Lenke til kommentar
totten Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Ja batteriet har jeg hatt ute over natta og hardisken er satt på plass. Det som er rart er at den starter ikke opp biosen det blir ikke liv i skjermen. Det er ingen bios resett knapp. Hvis det hvar feil på cpu eller hardisk ram burde ikke bios starte likevell? Lenke til kommentar
magneto Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hvis det hvar feil på cpu eller hardisk ram burde ikke bios starte likevell? Nei. Har du en D-bracket eller noe. Så kan den indikere hva som er galt. Naboen min hadde nesten det samme problemet. Lenke til kommentar
Daff Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Se om du finner jumpern som reseter CMOS. Jeg hadde samme problemet, og jeg løste det ved å resete CMOS. Les hkets manual, der er det sikkert en oversikt over jumperne på kortet... Lenke til kommentar
trengerhjelp Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hadde samme problem. Det var CPU'en som var gåen. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det som virker litt rart er bare det at hvis cpu'en er gåen, så burde viftene ha funket (med mindre de er årsaken til at cpu'en er død...) Lenke til kommentar
krisk17 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 jeg har noen lunde samme prob en gang.. da funka det bare jeg bytta om IDE kablene på hovedkortet.. merkelig nok... Prøv det.. kanskje det funker Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 jeg har noen lunde samme prob en gang.. da funka det bare jeg bytta om IDE kablene på hovedkortet.. merkelig nok... Prøv det.. kanskje det funker Hadde samme problem, og prøvde det du foresøår der, det kan funke, hvis ikke er resetting av cmos et godt alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå