Svinks Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ikke bare slo han først, han hadde visstnok vært ufin nok til å ta tvilsomme bilder av jentene på festen og det var vel det som startet hele greia. OT i juss-forumet, men: Når han har blitt herostratisk berømt for dette i nasjonale media, hvor stor er sjansen for at han få de godt betalte lederjobbene han ønsker seg? Kanskje han bør saksøke seg selv fo å ha torpedert sin karriere? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Ja, han virker lite reflektert. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Han sier at målet er at folk skal skjønne at det ikke er greit å gå rundt å bite folk. Men det er helt greit å slå folk i fjeset? Hvorfor har ikke den andre studenten saksøkt saksøkeren for legems-beskadigelse (eller hva det nå heter) og anmeldt han? Kanskje fordi han ikke er en like stor idiot? Jo - men hvis en eller annen amøbe hadde saksøkt meg sønder og sammen hadde jeg ikke reflektert så mye over om jeg var en idiot eller ikke. Tror jeg hadde saksøkt han tilbake ganske greit når det var snakk om så store summer. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Han sier at målet er at folk skal skjønne at det ikke er greit å gå rundt å bite folk. Men det er helt greit å slå folk i fjeset? Hvorfor har ikke den andre studenten saksøkt saksøkeren for legems-beskadigelse (eller hva det nå heter) og anmeldt han? Kanskje fordi han ikke er en like stor idiot? Jo - men hvis en eller annen amøbe hadde saksøkt meg sønder og sammen hadde jeg ikke reflektert så mye over om jeg var en idiot eller ikke. Tror jeg hadde saksøkt han tilbake ganske greit når det var snakk om så store summer. For så å betale dine egne saksomkostninger når du taper ditt like frivole søksmål? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Augene mine heldt på å trille ut når eg las om det der. Men artig at han har spylt karriera si i dass i samme slengen då. "– Dommen er hårreisende. Min tillit til rettssystemet har fått seg en knekk, sier Lars Rune Føleide til bt.no." og.... "– Ved å frikjenne tiltalte, signaliserer retten til samfunnet at det er helt greit å bite andre mennesker, så lenge man påstår at den andre slo først, sier Føleide til bt.no." oooog... "– Jeg forstår at jeg må moderere kravet for å bli tatt seriøst i det norske rettssystemet." :!: Endret 2. mars 2009 av Frigata Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Frigata, vil De være enig med undertegnede om jeg sier at denne unge økonomen virker som om han ikke helt har forstått forskjellen på erstatningsrett og strafferett? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Vel, no er strafferett neste års pensum for min del, men trur eg kan seia meg einig i den påstanden. Ein ting er i alle fall sikkert, den unge økonomen er glad i store tal. Tippar han rekna ut summen med ei kuleramme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå