Microgravity Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hei, jeg har et lite problem angående kjøpet av en billett til en verdi av ca 2000 kroner. I oktober overførte jeg penger for denne billetten til en bekjent. Men siden det var såpass lenge til billetten skulle brukes (og jeg kjenner denne personen ganske godt), var jeg ikke så nøye på å få den med en gang: "den skal tross alt ikke brukes før i Mai". Men så gikk tiden, og jeg glemte helt at jeg kjøpte denne billetten: for idet jeg overførte pengene, tenkte jeg at dette nå var i boks. Problemet som nå har oppstått, (etter at jeg igår kom på at jeg ikke har fått biletten) er at denne personen nekter plent på at jeg ikke har fått denne billetten. Spørsmålet mitt er derfor: Hvilke rettigheter har jeg å slå i bordet med, når det eneste jeg har er papirene på at denne overføringen faktisk fant sted? Endret 20. februar 2009 av Microgravity Lenke til kommentar
morgster Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Be om å få en kopi av billetten? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hvis du ikke har noen vitner, kjøpekontrakt eller msn-logg etc så stiller du svært svakt. Lenke til kommentar
Microgravity Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Nei, har nok ingen av delene. I overføringen som ble gjort står det dog hvorfor jeg overførte pengene, men dette er vel langt på vei nok... (?) Problemet når denne personen står på sitt og jeg ikke har noe bevis/juridisk å slå i bordet med, er at jeg må begynne å involvere andre i saken. Men når jeg gjør det vil det føre til at en av oss blir "den tapende part", uansett hvordan en snur og vender på det. Med andre ord: er det virkelig ingen konkrete juridiske tiltak jeg kan gjøre? Om denne personen faktisk har kjøpt denne billetten selv, vil vel det være registrert på personens konto? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jo, men du må kunne bevise at du IKKE har fått billetten, for slik jeg ser det er det her det vil bli konflikt. Lenke til kommentar
Microgravity Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 ^Nettopp! Problemet er hvordan kan eller skal jeg bevise det... Kunne det f.eks vært mulig å bruke overføringen som et utgangspunkt for videre "granskning"? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Som en start kan man jo fremlegge, om mulig, bevis på at en billett i det minste er kjøpt på det tidspunktet den skal være det. F.eks kontoutskrift fra bank eller billettleverandør. Lenke til kommentar
Microgravity Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Den er "kjøpt" av meg ved overføring av penger mellom våres kontoer. Når dennen personen kjøpte sin billett er jeg imidlertidig usikker på. Kan muligens finne ut tidspunktet for kjøpet +/- en uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå