noob2k Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Da jeg skulle dele opp harddisken min til flere partisjoner, med partition magic, klikka daten. jeg reboota og 50 gigabyte diskplass var borte.... hvordan kan jeg få dem tilbake? :x Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 start partition magic med oppstartsdisketter og se om du finner et blankt område som ikke er formatert. Hvis så --> formater --> voilà! Dette er selvfølgelig hvis du ikke har noe på de 50Gb du savner... DrErling Lenke til kommentar
noob2k Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 sjønner ikke helt.... se nanet mit da! :smile: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Om dy har win2k eller winxp høyreklikker du på min datamaskin(skrivebordet) og velger manage(hvet ikke hva det er på norsk). Så går du inn på disk management. Så ser du om du finner det manglene der. Så formaterer du den med enten Fat32 eller Ntfs, velg selv. Da mister du alt som er på den delen av disken forresten. Lenke til kommentar
noob2k Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 På diskbehandling ser alt "bra" ut, ingen mangler.... data er noe forbanna drit Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Om de "kakestykkene" som er der tillsammen blir din totale disktørrelse så er du langt på vei. Da velger du den som ikke er C og formaterer den. Det er enkelt, høyreklikk på den, velg format og trykk OK. Lenke til kommentar
noob2k Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 jeg har formatert, kjørt scandisk, kjørt diskbehandling, men de 50 gigabytene er og blir borte!!! Lenke til kommentar
eiga Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Når alt annet ikke virker, kan du søke etter et program som heter slate(boot med ms-dos bootdisk, og kjør programmet). Programmet er gratis. Den fjerner alt...inklusivt det som finnes av data og partisjoner på disken.....dvs du får en helt ren HD uten noe som helst på den. Evt kan du lese manualen til PM, pleier å kunne rette opp det meste. Slik problemet oppstod, tror jeg det bare er PM som evt kan rette opp problemet igjen(om det er mulig) uten at du skal miste noe data. Om det i det heletatt var data på den tapte partisjonen. Se etter opsjoner som 'hidden partition' og 'fix MBR'...regner med at PM har slike muligheter(Bruker ikke programmet selv). Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Finner du ikke den uformaterte plassen i Administrator Tools --> Computer Management ? Lenke til kommentar
noob2k Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 og på norsk betyr det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå