Anton Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Sony PC9 DV kamera har analog og S-video inngang. Ved bruk av overgang fra scart til en av disse eller begge får jeg bare sort-hvitt bilde og lyd. Hva er galt? Skal kopiere gamle 8mm. familiefilmer til DV tape/PC for redigering. Forslag? WS Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hmm.. MNerkelig. Jeg kan kun anbefale å prøve flere kabler, siden jeg selv har en S-video-kabel som kom ødelagt fra butikken (viste bare svart-hvitt). Hei Lenke til kommentar
Anton Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Takk for tips, skal forsøke det. Bruker S-video inngangen fra et Hi-8 kamera (egen ledning) og dette fungerer helt fint. - Anton - Lenke til kommentar
Paul Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Les i bruksanvisningen om menyen (VRC-set/TBC)/(VCR-set/DNR) Lenke til kommentar
Stimorol Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Det problemet du har kan ha sin opprinnelse i at i S-videokabler blir bilde sendt via to ledere og farge i de andre to lederne. I og med at de fleste videospillere bare har scartutganger der man sender ut Compositt signal(vanelig phono/rca kontakt) via to ledere, vil du når du kobler til en S-video kabel bare få frem svart/hvitt bilde. Eneste måten å løse dette på( som jeg vet om) er å få tak i en videospiller som gir ut S-videosignal, eller Y/C signal som det kaller på det litt mer profesjonelle språket... Men det blir jo kanskje litt dyrt igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå