MrMyren Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei dere, jeg driver en restaurant i utlandet nærmere bestemt Tykia Alanya, for ja ca 1år siden kjøpte jeg en parabol pakke i norge, med tv2,nrk,tv-norge,tv3 + tv2sport dette er vel en viasat pakke av den typen som ikke er så avansert. Nå har det seg slik at jeg trenger en antenne (talerken ) på 5meter får å ta inn Syrius der meste parten av kanalene til Tv2-sport ligger, det er ufattelig kjedelig å miste gjester fordi jeg bare kan bruke en av tv2-sport kanalene, å i dette tilfelle er det bare Sport4 der det for det meste er en blå-skjerm med reklame og vilke go-biter som går på resten av sports kanalene, naboen har 2stk talerkener på 5meter, ser ut som pentagon... Men så er det en del som har snakket om denne dreamboxen, men jeg fatter ikke så mye utav det, har skjønt at det er en box som henter koder over nett slik at man kan se tv, men hvordan er det funker? jeg trenger litt forklaring... er det slik at jeg fortsatt trenger en talerken på 1mil for å få inn kampene? Hvor mye må jeg ut med? Jeg vil ha en som kan vise engelsk,norsk fotball og litt mer Jeg trenger en box som ikke krever for mye jobb, da jeg har fuldt opp med annet å gjøre Jeg vil helst ikke betale en formue, det er hard nokk å drive restaurant Jeg trenger ikke å ta opp noen ting, bare vise på stor skjerm kamper, hadde vært digg viss jeg kunne vist to forskjellige kamper på 2forskjellige skjermer. Takk på forhånd, å viss dere bruker forkortelser typ AHI VHS what ever vær grei å gi en forklaring på hva det er dere snakker om. All hjelp setter jeg kjempe pris på!!!!!!!! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) En Dreambox brukes ikke for å sende tv-signaler over nettet. Det som mange folk (ulovlig) bruker dem til er å dele sine originale abonnementskort med andre folk over internett. Du må med andre ord fortsatt ha en diger antenne for å hente selve tv-signalet fra satelitten, selv om du har en Dreambox. Dreambox er bare en tuner (med en del ekstra finesser og muligheter). Redigert: Dreambox kan være vanskelig å komme i gang med om du ikke har noen kunnskaper om Linux fra før. Slik den er når du kjøper den, kan den ikke engang lese kort fra verken CanD eller Vias. Da jeg kjøpte min første Dreambox, kunne jeg absolutt ingenting om dem (eller Linux for den del). Det tok vel rundt 12-14 timer med arbeid før jeg fikk bilde med mine to originale kort. Men det er som med mye annet; har du først lært det så innser du hvor enkelt det er. Jeg anbefaler å starte hos www.digsat.net, der er det masser av folk med god peiling. Les reglene før du poster, ikke spør etter ulovlige løsninger. Endret 20. februar 2009 av Vandalen Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) hvorfor ikke gå sammen med naboen din å skift ut LNBn på parabolen ? Da kan du hente signal fra hans parabol. Da kan du kople på signalt på hviklen som helst tuner. En LNB med fire utganger kan koples til 4 tunere.. Selv har jeg en quad LNB (hodet på parabolen) med 4 utganger. Det betyr at jeg kan hente ut 4 forskjellige signal fra samme parabolen (finns vel også med 8 utganger). Grunnen til at jeg har det, er at jeg har en dual tuner som jeg kan se på en kanal, og ta opp på en annen.. (dreambox 7025) Ett slikt parabolhode koster ikke all verden. Jeg kjøpte en til 350,-, så fant jeg ut at jeg hadde ett slik hode liggende alikevel etter på.. Dreambox er en paraboltuner med mange funksjoner bla PVR, og ikke minst åpent programvare. Som gjør at den kan tilpasses ganske bra. Dreamboksen kan misbrukes, som feks kjøpe koder fra tvilsome nettsteder for en rimeligere penge. Kan også dele koder via hjemmenettverk. Slik at du har en dreambox med ett kort i som deler ut koder via LAN (vanlig data hjemmenettverk) til de andre boksene du har i huset. En Dreambox kan streame tvsignalet ut på hjemmenettverket ditt, også via internett med litt mere konfig. i routeren din osv. Men det er ikke alle image (software for Dreamboxen som er skrevet om av privatpersoner/grupper) som støtter dette enkelt. Jeg så TV på det gammle imaget på Dreamboksen (PeterPan image) Har netopp bytta til Gemini image, og vet ikke om det er mulig der. Men det er ikke så viktig for meg. Som det er sagt tidligere. Dreamboxen er litt vanskelig å sette opp.. Men enkelt når du først finner ut av det. Men selv brukte jeg en del timer for å sette meg inn i Dreamboxen å få bilde på skjermen.. Endret 22. februar 2009 av VF-racing Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 En alternativ løsning: Kan det være en ide å koble en PC til TV-en og se TV2 Sport som web-TV? Det forutsetter selvsagt at trådstarter har stabilt og bredt nok bredbånd, og at TV2 Sumo/Sport selger abonnementer til bruk i utlandet og at betingelsene deres tillater at de brukes ikke bare i privathjem men også restaurant etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå