Kirkeby Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 JEg har en 12" Apple Powerbook G4 som gikk i gulvet en dag. Alt gikk fint, men skjermen ble kaputt. Så det jeg tenkte var at jeg skulle sjekke om det var vanskelig å lage en "modbook" for de som har hørt om det. Så jeg hvet at det er mange som har erfaring og oversikt over hva som finnes på¨markedet, så jeg spør dere. 1. Hvor lett er det å få tak i en 12.1 tommers, tynn skjerm som en lett kan kople til de eksisterende koplingene i laptopen? Er det mulig å oppdrive multitouch? 2. Finnes det programvare for touchteknologi til mac, eller til noen slags maskin i det hele? og til sist: Er det noen av dere som har noen tips og triks og andre råd om touchskjermer, så tar jeg gledelig imot. Foreløpig er dette bare på idestadiet. Jeg må først av alt vite om det er gjennomførbart... Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) En modbook er ikke hva du tror. De gjennomfører en komplett omplassering av alle kontakter inni maskinen, nytt kabinett med kjøleløsning og en OSX reinstall med touchprogrammer. Du får nok heller backe opp dataer et annet sted og kjøpe en ny mac unibody. Beklager. Endret 20. februar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
ekm Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Et godt tips kan jo være å sjekke ebay. Fant 12" skjerm til maskinen din til rundt 100$ og 12" touch belegg til 70$. Nå har jeg dårlig kjennskap til Powerbook, men vil tro at grunnen til at modbook har snudd skjermen var mangel av plass til touch panelet. Siden skjermen din allerede er ødelagt kan du jo skru den opp og se hvor god plass du har til et "ekstra lag" på noen mm. Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Har sett meg ferdig med den ideen Men siden det sannsynligvis kommer til å koste svint å få reparert den, skal jeg prøve å repare den selv. (Data-folk har det med å ta seg godt betalt, og Apple tar godt betalt for reservedeler også.) Så jeg leter litt på ebay etter nye skjermer og baklys. Det er jo rimelig lett å finne ting på ebay . Problemet er bare at jeg ikke har fått maskinen igjen fra dem som skulle se på problemet... jeg leverte den inn i begynnelsen av mars, så nå er det over en måned siden Og det er lenge... Men når jeg vet problemet. vet jeg om jeg må kjøpe hele skjermen ny/brukt, eller bare deler. Hadde vært fint å kunne kjøpe deler, siden det er billigere, men igjen, så er det nok ikke en enkel reperasjon, så jeg ender nok fort opp med å kjøpe en brukt skjer. Det finnes et par 3-4 stykker på ebay til ok pris Kanskje jeg legger ut en arbeidslogg... vi får se, om tid og penger strekker til Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 En liten advarsel: 12" apple er ett lite helvette å skru på. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Fikk lyst på selv nå til eee'n min. 800,- inkludert frakt. Hadde vært småfrekt å hatt touch på den. Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 En liten advarsel: 12" apple er ett lite helvette å skru på. Jeg vet egentlig det. Jeg har sett en del på iFixit. Litt kjipt at for å få tak i delen jeg skal bytte ut, så må jeg skru opp hele maskinen... Men om jeg tar meg tid, så skal det nok gå bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå