spillegalen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hei! Vi har nå et prosjekt om 2. verdenskrig på skolen hvor vi skal utdype oss i noe viktig som skjedde der. Min gruppe valgte og utdype oss i atombombene som ble sluppet over hiroshima og nagasaki. Resultatet skal lages som en "stand" som de andre klassene skal se på.. Det jeg lurer på er om dere vet noen "kreative" ting vi bør lage/ha med på standen? Ting vi skal ha så langt: Noen filmklipp som skal gå i loop på en datamaskin. En modell av hvordan en atombombe fungerer. Noen faktaplakater med bilder. Vi skal også bøye ut en pepperkakeform for så og bøye den til en modell av littleboy slik at man kan spise littleboy pepperkaker. Modell av hiroshima og nagasaki og utryddelsene. ( takk til Erlend M.) Endret 21. februar 2009 av spillegalen Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Veldig kreativt dette her da Litt info om hvor mange som strøk med og generell info er jo alltid greit da. Hvis ikke dette ingår i plakater med fakta da Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Det går under "faktaplakatene" Endret 20. februar 2009 av spillegalen Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 bombene fikk navnene "little boy" og "war bird". Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 bombene fikk navnene "little boy" og "war bird". "«Fat Man» var kallenavnet på atombomben som ble sprengt over Nagasaki" - Wikipedia.no Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Fin prosjekt - Litt info om den politiske situasjonen i tiden som gjør at de valgte å slippe bomben og følgene det fikk for Japan. Kanskje lite kreativt, men viktig. Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det går under faktaplakatene Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 bombene fikk navnene "little boy" og "war bird". "«Fat Man» var kallenavnet på atombomben som ble sprengt over Nagasaki" - Wikipedia.no hm........ok,men hvor ble "war bird" sluppet da? når den andre bomben het "fat boy". mulig "war bird" var en av testbombene tenker jeg før atombombene ble brukt i krigen. Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Vil anbefale filmen "Trinity and Beyond", også kjent som "The Antomic Bomb Movie". Veldig bra dokumentar om atombomber. En del fra Hiroshima og Nagasaki der også. Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Skal leie filmen i morra og se om det er noe bra og lære.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Høres jo ut som at dere er ganske godt forberedt, hadde jeg vært lærer hadde jeg nok vært ganske imponert. Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Har dere noen andre "kreative ting" vi burde ha med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå