qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Beklager virkelig hvis dette er feilpostet, noe det helt sikkert er, men hadde ikke peiling på hvor det passet inn. Ja, uansett. Jeg lurer på å lage en fotoblogg med konkurranser og og noen fototips. Problemet er det at premier har jeg ikke råd til å kjøpe selv, og vil gjerne ha ganske gode premier, og da trenger jeg sponsorer. Jeg har ikke noe kjennskap til dette, så jeg har noen spørsmål jeg ville satt pris på om noen kunne svart på. Hvordan får jeg sponsorer? Hva gjør jeg for å skaffe meg sponsorer? Hva må jeg gjøre, og er det lett? Setter stor pris på hurtige svar. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Lag først en fotoblogg. Resten kan du tenke på når den har blitt populær. Blogger uten innhold vokser på trær, og det blir bare flere og flere av de. Om du faktisk lager noe av kvalitet og har ett miljø rundt bloggen, så skaffer du deg nok sponsorer. Ett PROTIP FTW! vil være og ikke bare fokusere på utstyr, da det finnes over 9000 gearfags blogger og alle er like kjedelige. Lenke til kommentar
qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Men det blir jo utrolig dårlig å ikke kunne ha premier på de første konkurransene? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Du trenger ikke å ha konkurranser med en gang da. Du kan se om bloggen din faktisk slår igjennom først. Lenke til kommentar
qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Hele poenget med bloggen skal jo nesten være konkurransene da. Jeg har en personlig blogg, men der har jeg så og si ikke konkurranser. Kan jo selvfølgelig lage en og bare starte med fototips og slikt, men føler at det ikke kommer til å bli mange lesere. Noen som har forslag til navn forresten? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 * FOTOBLOGGEN UTENINNHOLD OG MASSE KONKURRANSER FTW! * Seriøst. Lag noe med innhold eller skrinlegg prosjektet. Greier du ikke finne et navn til den engang, så tror jeg ikke det er noe for deg. Lenke til kommentar
qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg klarer meg virkelig fint uten spydigheter. Og jeg klarer fint å finne et navn selv, men det er jo fint å høre om noen kanskje har et navn å dele. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Synes t_k er litt vel spydig her. Men han har et poeng i at det er vanskelig å få sponsorer uten at de har noe å konkret å se på. Når det gjelder navn ville jeg satt meg ned å tenkt på hva du vil legge ut på siden din, hva du vil at leseren skal lære og få med seg, og utifra det lage et passende navn. Håper du får siden din opp på den standaren du ønsker til slutt;) Legg ut en link til siden her, så kan jo ihvertfall vi akambrukere få se bloggen Lykke til Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Jeg er ikke spydig. Jeg er ærlig. 1. Send link til bloggen din til produsentene du vil ha som sponsorer. Eventuelt med forslag til premier (målgruppe for bloggen?) 2. Vent på svar. 3. Oi. Du har ikke noe blogg enda sier du? 4. Produsentene vil ikke svare deg engang. 5. Profit??? Case closed. Skal du tjene penger på en blogg med sponsorer og greier, så må du faen meg jobbe for det. Sånn er det. Edit: Leif. Endret 20. februar 2009 av t_k Lenke til kommentar
qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg har jo aldri sagt at jeg skal ha sponsorer i dag, eller at noe som helst skal skje i dag. Jeg spurte et spørsmål jeg gjerne vil ha svar på, slik at jeg vet og det kan være et mål. Dessuten har jeg aldri sagt jeg ikke skal jobbe for det. Jeg spør jo for å få svar, så jeg vet mer enn det jeg gjorde før jeg spurte. Og kanskje du er ærlig, men du er uansett utrolig spydig mot meg. Og hvis det er din måte å være ærlig på, kan du holde det for deg selv. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Så du synes rådene mine er spydigheter? Hvordan ellers kan du skaffe sponsorer da? Lenke til kommentar
qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Som sagt, det er jo en grunn til at jeg spør. Nei, jeg synes ikke det, jeg setter pris på hjelp. Men du trenger virkelig ikke være spydig mot meg. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 t_k! fortell oss heller hvordan MikaJosefine burde starte siden, hva MikaJosefine burde ha med og hva som må gjøres for å etterhvert få sponsor! vi har allerede skjønt at du mener MikaJosefine ikke klarer og skaffe sponsor idag! Chrissn Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Sorry. Har ikke noe tro på dette i det hele tatt: ...But here it goes. Først må du ha en blogg. (captain obvious) Så må du ha innhold i bloggen. Brainstorm hva du er flink på. Hva du kan skrive om. Tenk på om du må ha flere skribenter. Gearfags er det nok av, så jeg tror nok ikke nyheter om kameradingsebomser og lignende vil trekke så altfor mange. Det finnes millioner av de, og alle er like innholdsløse og reklame infiserte. Sats på mere innhold, og mindre reklame. Om innholdet faktisk er av interesse og har en viss dybde kan du nok få brukere. 99% av blogger drukner i mengden pga at bloggeren ikke har kunnskaper nok, eller rett og slett er lat og er ute etter raske penger. (du blir rik raskt som F av blogger. jaaaadaaaaa. like rik som og selge bildene dine til spotpris uten av å gjøre noen ting til ellendige stockphoto firma) Om du ikke har skillz over det og skyte på auto av løv i hagen og trær med himmelbakgrunn, så bør du nok få noen drevne til å skrive. Disse drevne fotografene er mere opptatt av å kaffelarskensnasken-snakke om gamle Hasselblad apparat fra gamle dager da alt var mye bedre mens de napper i løken, så dette kan bli ett problem; Altså, du bør ha masse skillz selv, og faktisk levere. Om du da faktisk leverer innhold som både er interessant og innholdsrikt, vil du få lesere og brukere av bloggen din. Du kan da skryte av hvor mange hits du får på den og bruke dette til å få sponsorer til konkurranser og lignende fra produsenter og importører +++. Lykke til. Lenke til kommentar
qwerty1234 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Tusen takk skal du ha, det var god hjelp i det innlegget :-) Lenke til kommentar
t_k Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Eksempel på en fyr som lager bra blogg med innhold: http://digital-photography-school.com/11-s...ape-photography Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Eksempel på en fyr som lager bra blogg med innhold: http://digital-photography-school.com/11-s...ape-photography Takk for denne, den gikk rett i bokmerkene mine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå