Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

overklokke pcen min?-skjermkort og prosessor?

Anbefalte innlegg

oki folkens, har litt spørsmål om overklokking:

har lenge hatt lyst til å overklokke pcen min litt, tenker spesielt på prosessoren(og skjermkortet.Noe mer som må overklokkes?

kjøpte pcen på komplett i august.(komplett gamer i25 creative edition): http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10238

har altså:

skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870

prosessor: intel core duo E8500 3.16 GHz

vil ikke overklokke den ekstremt mye, vet ikke hvor mye man kan klokke mine komponenter.

har hørt at man laster ned programmer som klokker komponentene....(?)

pcen må vist ha bra kjøling når man klokker og i følge speedfan har jeg følgene temp.:

lav hastighet: høy hastighet:

System: 27C 24C

CPU: 25C 23C

AUX: 1C(??) 4C(??)

Core 0: 28C 27C

Core 1: 30C 29C

så hva gjør jeg?

klokker både cpu og skjermkort?

klokke hvor mye?

hvordan klokke?

takk til alle som i det hele tatt gidder og lese igjennom dette. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, for det første er det en god guide her på HW eller om du foretrekker google er det greit det og. Hva mener du med "litt" overklokking, du burdte krysse en 10-15% økelse i komponentenes ytelse før du merker mye til forskjell på systemet.

Heldigvis for deg har du en god cpu og et godt skjermkort til å overklokke (hvis du har en got batch har du et oc monster.)

gpu er greit, last ned et program som feks rivartuner, er mange guider der, og gpu er veldig lett å overklokke.

Men minne og cpu er knyttet til fsb (front side bus.)så det betyr at du må passe på minne når du oc'er cpu.

Finner du det hele bare veldig forvirrende så bare kontakt meg via pm Også hovedkortet er viktig å oppgi, er noen HK som ikke lar seg overklokke.

Lenke til kommentar
Ok, for det første er det en god guide her på HW eller om du foretrekker google er det greit det og. Hva mener du med "litt" overklokking, du burdte krysse en 10-15% økelse i komponentenes ytelse før du merker mye til forskjell på systemet.

Heldigvis for deg har du en god cpu og et godt skjermkort til å overklokke (hvis du har en got batch har du et oc monster.)

gpu er greit, last ned et program som feks rivartuner, er mange guider der, og gpu er veldig lett å overklokke.

Men minne og cpu er knyttet til fsb (front side bus.)så det betyr at du må passe på minne når du oc'er cpu.

Finner du det hele bare veldig forvirrende så bare kontakt meg via pm Også hovedkortet er viktig å oppgi, er noen HK som ikke lar seg overklokke.

med litt overklokking mener jag at jeg ikke klokker den helt til grensen slik at jeg får temp. på 70C eller at skjermkortet ryker.

gpu-strømforsyning?

"passe på minne når du oc`er cpu"??

finner det hele ganske forbirrende.

hovedkortet er Asus P5Q pro, p45

Lenke til kommentar

Hva er tempen på GPU under load?Har et Powercolor 4850 kort, men det kunne jeg ikke klokke no særlig før jeg kjøpte en ny kjøler til den.

Jeg bruker AtiTrayTool til å klokke.

Nå for tiden er det ganske vanskeli å ødelegge et skjermkort ved å bare klokke med mindre du driver med volt-modding

Endret av janaha
Lenke til kommentar

med litt overklokking mener jag at jeg ikke klokker den helt til grensen slik at jeg får temp. på 70C eller at skjermkortet ryker.

gpu-strømforsyning?

"passe på minne når du oc`er cpu"??

finner det hele ganske forbirrende.

hovedkortet er Asus P5Q pro, p45

hmmm, hvis det er forvirrende har jeg et godt tips. la profesjonelle ta seg av det, de kan t.o.m gi deg garanti på overklokkingen. PCexpert.no er et veldig godt eksempel, siden er under renovasjon, men de svarer på e-mail. koster ikke all verden og du vet at det du sitter på er trygt. de kan eventuelt gi deg pc kurs, tror et av disse går innenfor overklokking. ;) sorry for forvirrelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...