Gå til innhold

Egoister i trafikken

Kalkveien

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei alle egoistene i trafikken :nei: . Virker som alle skal først frem å driter i hva det gjør med trafikkflyten. Ta flaskehalsen ved Jessheim nord for eks. Der går det fra 4 til 2 felt. Folk fletter ikke, de presser seg frem i venstrefelt så han bak må bremse ned. Resultat: lang stillestående kø. Når køen er faktum, presser de (nye Oslo og Hedemark registrerte biler som oftest) seg inn via venstrefeltet selv om de ser at det skaper lengre kø. Hvordan ble nordmannen sånn kø-sniker bak rattet? Prøver noen dette i butikken blir det ramaskrik! Er det fordi vi sitter "trygt" inni metallbobla vår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du nok stod stille når det smalt, kan det jo være at du har brutt vikeplikten for å komme dit.

MEN....at noen har vikeplikt, betyr ikke at andre har påkjørsrett. En skal gjøre alt som er mulig for å unngå kollisjon, og på 4,5 meter klaring for å unngå 20-30 cm, bår være nok.

Men har dere samme selskap skal det ikke forundre meg mye om det blir skylddeling.

Lenke til kommentar

husker jeg så en som regelrett nekta å flette, selv om det betydde att lastebilen måtte kjøre halveis nedi grøfta. det var en stygg situasjon, tror det var 3-4 biler som dro forbi han med fingeren ut av vinduet. slike folk skulle vært skam banka.

mye egoister, er ikke perfekt selv, men prøver å flette så godt det lar seg gjøre og skape flyt.

Lenke til kommentar
Selv om du nok stod stille når det smalt, kan det jo være at du har brutt vikeplikten for å komme dit.

MEN....at noen har vikeplikt, betyr ikke at andre har påkjørsrett. En skal gjøre alt som er mulig for å unngå kollisjon, og på 4,5 meter klaring for å unngå 20-30 cm, bår være nok.

Men har dere samme selskap skal det ikke forundre meg mye om det blir skylddeling.

Hva er´e du svarer på ´a??

Men til trådstarter; Politiet har flere ganger gått ut med informasjon, om at billistene skal fylle opp begge feltene ved overgang fra to til ett felt.

Lenke til kommentar

Du vet, det finnes folk der ute som tror verden går under om de kommer 4 sekunder senere hjem.. Og det er viktig å ikke miste de sekundene! Mange er faktisk villig til å sette liv på spill for de sekundene!

Nei, det er sabla irriterende.. nå er vel kanskje jeg en av de mer saktmodige, kommer jeg ikke hjem idag, så kanskje i morgen. Men enkelte skulle virkelig vært banka steinhardt med en stor, tung utgave av trafikkreglene og sunt folkevett.

Lenke til kommentar

Du skriver i feil tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...