Gå til innhold

Kuleste objektivet noensinne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke er det spesielt raskt, ikke er det noen spesielt praktisk brennvidde, og mange synes kameraet ser teit ut med den på, men her har dere Pentax DA40 f/2.8.

Den optiske kvaliteten er finfin, vel og merke. :)

8036d1201743501-lens-art-pentax-da40-ltd-da40.jpg

(Takk til 'khardur' på PentaxForums.com for bilde.)

Lenke til kommentar
Noen liker vin som kan drikkes, og andre liker vin for lagring (samling)

Ser ut til at det samme gjelder objektiver også.

Den nettsia der var like interessant pga objektivene som for den fantastisk dårlige engelsken. Underholdende!

Minner meg om denne http://web.archive.org/web/20010424090409/...on.nl/~hitoshi/

:)

Virker litt for dårlig til å væra sant. Hvis ikke er det jo fantastisk.

Lenke til kommentar
Ikke er det spesielt raskt, ikke er det noen spesielt praktisk brennvidde, og mange synes kameraet ser teit ut med den på, men her har dere Pentax DA40 f/2.8.

Den optiske kvaliteten er finfin, vel og merke. :)

[ img ]http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/post-your-photos/8036d1201743501-lens-art-pentax-da40-ltd-da40.jpg[ /img ]

(Takk til 'khardur' på PentaxForums.com for bilde.)

Mesa like. Jeg har pancakefetish.

Vurderer sterkt å skaffe en Nikkor 45mm f/2.8P. Tessar-design i søt innpakning med CPU-chip.

Olympus 40mm f/2 er også digg.

Men ingen av disse er merkelige, drigre, totalt utilgjengelige monstre, sånn som de fleste objektivene folk snakker om her i tråden. Så det blir omtrent som å sammenligne kozelig og lidenskapelig monogam sex i tradisjonelle stillinger med en grotesk, enorm, omnifil SM-orgie (med lær, gassmasker og lenker). Uten å ha noe erfaring med sistnevnte vil jeg anta at Medical-Nikkor 200mm f/5.6 og Zoom-Nikkor 1200-1700mm f/5.6-8P er gode representanter for denne sjangeren :)

Lenke til kommentar
Skal tro om det er hagen til eierer de er fotografert i.

I såfall er det lett å forstå at han kan ha midler til å samle slikt :)

eller at den er den snille naboen, som betaler ham for å holde seg unna eiendommen. :p

Må ta med at Nikon 7.5mm er kul.

http://www.testseek.com/images/products/42...858361314_p.jpg

Ikke mange kameraer som kan bruke den. Nikon F(X) skal kunne ta den.

Prøv den i en D300 så ødelegger du speilet :whistle:

Lenke til kommentar
Mener å huske at det var en her på forumet som fikk muligheten til å kjøpe en 300 f2 av forsvaret for en billig penge, eller kjente noen...

Husker ikke helt :!:

Husker den historien. Han fikk beskjed om at den var ganske dyr, og fikk den for hele 12 000,-

Tror han solgte den med relativt god fortjeneste :!:

Han kjøpte den fra Forsvarets Etteretningstjeneste. De ville ha 15 000 for å kjøpe et 6x6 bakstykke, men han fikk prutet dem ned til 12 000. :)

Ble solgt til en samler for 50 000.

Lenke til kommentar
Og den vil kansje øke videre i verdi.. Litt som Noct og AF-D 28mm f/1.4.

Ligger en til vel $16.000,- på ebay - og det er vel nærmere en fordobling.

Mener å ha sett at KEH solgte et eks til bortimot $20.000

Allerede da var det svært dyrt og sjeldent utstyr. Nyprisen var på den tiden rundt 120 000 kroner, og han kunne nok fått mer enn det, med tanke på tilgjengelighet og samleverdi. Men han er en grei fyr. Som han sa i fjor en gang.

"Jeg kjøpte ny hest til kjerringa. Så nå har vi en avtale om at hun kan klage over fotoinnkjøpene mine når hesten er inntjent."

:D

Lenke til kommentar
Zeiss' Biogon 4.5/38 CF til Hasselblad er/var et legendarisk objektiv til landskapsfotografering. Hasselblad bygget et nytt kamerahus, SWC (Super Wide Camera) til dette objektivet, så det kunne brukes til mellomformat.. Over 50 år gammelt, og lages enda. Objektivet ble visst laget fra 1950 (SWC-huset ble introdusert i 1954, før det I følge Kenny i 2001 gikk over i en ny med 8 elementer i stedet for de opprinnelige 10.
Lenke til kommentar
It's the Sigzilla alright :) Tatt en smugtitt på den når jeg har vært der selv...

post-184591-1235748265_thumb.jpg

161 000,- ... det er jo småpenger ;)

Jeg synes det ikke var så heise dyrt mtp at det f/2,8 200-500mm. Men så var det kvaliteten då...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...