miCro Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Å argumentere for hva som har best design blir som å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, altså rimelig meningsløst. Folk har forskjellig smak og vil derfor like forskjellig ting. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Å argumentere for hva som har best design blir som å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, altså rimelig meningsløst. Folk har forskjellig smak og vil derfor like forskjellig ting. For det første er det ikke meningsløst å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, det er mange objektive kvaliteter som kan måles å på lyd, akkurat som på TVer. Videre er det mange faktorer ved design som har objektive kvaliteter. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 jeg husket feil, det var 50-60-tallet det ble sammenlignet med:http://gizmodo.com/343641/1960s-braun-prod...o-apples-future og ikke bare kjøkkenutstyr... Siden dette er fakta kan det ikke argumenteres. Og siden statestikken tydelig viser at Apple er best likt med god margin, er dette også fakta og kan ikke argumenteres. At Apple er best likt er nok en god grunn til. De selger ikke billig-pc'er, og dermed vet stort sett folk hva de kjøper, hvorfor de kjøper det, og dermed blir fornøyd med produktet. Antakeligvis blir statestikken fra andre produsenter trukket ned av den enorme gjengen gjerrigknarker som kjøper billigst mulig pc, og blir irritert når de oppdager de har fått skrot og ikke den enorme kvaliteten de hadde regnet med fra billig-produkter.. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er vel neppe andre en Apple entusiaster som kjøper Apple, så detta var jo ikke akkurat så overaskene Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Å argumentere for hva som har best design blir som å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, altså rimelig meningsløst. Folk har forskjellig smak og vil derfor like forskjellig ting. For det første er det ikke meningsløst å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, det er mange objektive kvaliteter som kan måles å på lyd, akkurat som på TVer. Videre er det mange faktorer ved design som har objektive kvaliteter. AtW Jeg skjønner hva du mener og jeg utrykte meg litt feil. Det som var poenget mitt er om en person synes et anlegg låter bra, så kan ikke jeg komme å si nei det synes du ikke. Klart man kan komme med argumenter som at dette anlegget har en spinkel bassgjengivelse, se på målingene, men om personen liker den type lyd vil ikke det forandre noe. Det var det jeg prøvde å få frem, men jeg mener fortsatt det er vanskelig og tildels nyttesløst å argumentere godt innenfor slike emner fordi meningene vil i stor grad bero på personlig smak. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Å argumentere for hva som har best design blir som å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, altså rimelig meningsløst. Folk har forskjellig smak og vil derfor like forskjellig ting. For det første er det ikke meningsløst å argumentere for hvilket anlegg som har best lydkvalitet, det er mange objektive kvaliteter som kan måles å på lyd, akkurat som på TVer. Videre er det mange faktorer ved design som har objektive kvaliteter. AtW Jeg skjønner hva du mener og jeg utrykte meg litt feil. Det som var poenget mitt er om en person synes et anlegg låter bra, så kan ikke jeg komme å si nei det synes du ikke. Klart man kan komme med argumenter som at dette anlegget har en spinkel bassgjengivelse, se på målingene, men om personen liker den type lyd vil ikke det forandre noe. Det var det jeg prøvde å få frem, men jeg mener fortsatt det er vanskelig og tildels nyttesløst å argumentere godt innenfor slike emner fordi meningene vil i stor grad bero på personlig smak. Akkurat som man ikke kan komme å si "nei det synes du ikke" om noen synes et gammel skjermkort yter bra. Det gør ikke benchmarks meningsløse, det gjør ikke diskusjoner om skjermkorts ytelser meningsløse. Ihvertfall ikke på genrell basis. Om du synes det er meningsløst personlig blir en annen sak. AtW Lenke til kommentar
aGal Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Apple liker jeg ikke i det heletatt da !! Men godt å se at Dell er nede på en 5 plass, skjønt de burde være lengre ned Lenke til kommentar
stripp Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 http://jericosystems.com/2008/05/12/apple-not-so-good/ typisk apple brukere. de er de som klager MINST på produktet SELV OM de har datamaskinene som er MEST på verksted av alle sammen. er de vant med crap og dermed klager mindre? last ned å les selv: http://www.torrentreactor.net/torrents/184...e-June-2008-pdf Lenke til kommentar
Bjokko Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg liker HP best, synest macbook er alt for dyre. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) At Apple er best likt er nok en god grunn til. De selger ikke billig-pc'er, og dermed vet stort sett folk hva de kjøper, hvorfor de kjøper det, og dermed blir fornøyd med produktet. alternativt så kan dem ikke tillate seg å være, offentlig, misfornøyd, siden en har akkurat svidd av såpass med kontanter på noe ikke det, på mac-spesifikke forum osv virker dem ganske bråkete om noe jeg innimellom oppfatter som småfeil (missfarging av overflatene rundt tastaturet?). og når det gjelder hva som blir reparert mer eller ikke, pokker om jeg veit. kanskje folk er mer villige til å prøve seg fram sjøl på billigere maskiner, siden om noe ryker så kan en alltids skaffe seg en ny? Endret 21. februar 2009 av hobgoblin Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hehe slike saker skaper alltid morsomme diskusjoner Tror saken kan ha en mye mer naturlig forklaring. Flesteparten av de som kjøper en Mav er klar over at de kjøper en Mac. Hvor mange vanlige brukere er det som egentlig legger seg opp i om PCen deres heter Dell, Toshiba eller Asus. Tror også at de som kjøper Apple er mer klar over hva de kjøper og hva de eventuelt kan skylde på produsenten dersom de blir misførnøyd. Det er nok ganske mange vanlige brukere som kunne funnet på å bannlyst Asus, siden navnet sto printet på pc-en, når det egentlig f.eks Lotus Notes som henger seg. Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skjønner ikke hvorfor lenovo kommer så langt ned hele tiden. Er det bare fordi de ikke satser på spill pc'er? Min erfaring med merker tilsier at lenovo lager de mest robuste og holdbare maskinene på markedet... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 kan være det er billigserien som trekker ned. rett etter at lenovo tok over thinkpad fra IBM så innførte dem også 3000-serien... Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Når denne maskinen kommer(Linky theonion.com ), regner jeg med Apple bare øker enda mere i meningsmålinger. Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ok, folkens. Dere kan rett og slett ikke nekte for at Apple overpriser produktene deres. Produktene er gode, men overpriset. Skjønner?? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Ok, folkens. Dere kan rett og slett ikke nekte for at Apple overpriser produktene deres. Produktene er gode, men overpriset. Skjønner?? En betaler kanskje litt ekstra for merket, ja, men slik er det med alt. Og det er uansett ikke så ille som du fremstiller det. Ikke sammenlign de dyrere Macbook-ene med en av de jalla "g4m3r"-maskinene til Acer, sammenlign med for eksempel noen av toppmodellene i ThinkPad-serien; du ser jo tydeligvis utelukkende på ytelse. Endret 21. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ok, folkens. Dere kan rett og slett ikke nekte for at Apple overpriser produktene deres. Produktene er gode, men overpriset. Skjønner?? En betaler litt ekstra for merket, ja, men slik er det med alt. Og det er uansett ikke så ille som du fremstiller det. Ikke sammenlign de dyrere Macbook-ene med en av de jalla "g4m3r"-maskinene til Acer, sammenlign med for eksempel noen av toppmodellene i ThinkPad-serien. Jeg ville ikke kalt et par tusen for litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ok, folkens. Dere kan rett og slett ikke nekte for at Apple overpriser produktene deres. Produktene er gode, men overpriset. Skjønner?? Så du inrømmer nå faktisk at produktene er gode ? En smule kontrast til hva du sa tidligere i tråden men.. At Apple produkter ikke er dyre er det da heller ingen som har sagt. Apple koster, men det gjør som sagt ikke produktene dårlig at de koster mye ? At folk betaler mer for en mac enn en tilsvarende pc er det mange som har argumentert for her i tråden. Det er heller ingen som tvinger deg til å kjøpe noe annet enn billig skrot. Sånn sett kan ikke det argumentet brukes mot Apple heller, da de ikke er eksponert mot kunder på samme måte som vanlige PC´er. Så Apple kunder vet hva de skal ha før de kjøper en mac.. sjønne det hvis du kan CybahDuckx3 Jeg for min del kjøper det jeg har lyst på, og driter i hva det koster, but that´s just me.. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg ville ikke kalt et par tusen for litt. Neivel. Men det forandrer ingenting. Apple sine datamaskiner er dyrere fordi det er snakk om designprodukter av generelt sett høyere kvalitet enn konkurrerende produkter. Jeg skjønner ikke hvorfor du har et problem med det. Om du kjøper et digitalt armbåndsur hos Nille fungerer sikkert det like bra for å se hva klokka er som et dyrt Tag Heuer-ur, men det er ikke det som er poenget. Endret 21. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg ville ikke kalt et par tusen for litt. Neivel. Men det forandrer ingenting. Apple sine datamaskiner er dyrere fordi det er snakk om designprodukter av generelt sett høyere kvalitet enn konkurrerende produkter. Jeg skjønner ikke hvorfor du har et problem med det. Om du kjøper et digitalt armbåndsur hos Nille fungerer sikkert det like bra for å se hva klokka er som et dyrt Tag Heuer-ur, men det er ikke det som er poenget. Tviler på at en Mac Book Pro til 20 000 holder noe særlig bedre kvalitet enn en Windows laptop til 10 000. Når DVD brenneren slutter å virke på søstra mi sin Mac konstant og har store problemer med belysning, selv etter at hun fikk en ny, så sier det en del om "kvalitet". Endret 21. februar 2009 av CybahDuckx3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå