Gå til innhold

Apple er best likt

Anbefalte innlegg

News for you: Mac-brukere er Mac-brukere nettopp fordi de _ikke_ er likeglade, og våger å ta et bevisst valg som går på tvers av alt de har blitt indoktrinert gjennom massiv Windows-dominans i skole og arbeidsliv.

Javist javist, som jeg påpekte tidligere er jeg uhyre glad for at folk velger bort microsoft. Ingen tvil om at et slikt monopol er til stor bry for oss forbrukere.

Ser ikke helt hvor du ville henne men. Jeg kan gjenta mitt poeng fra starten av, du betaler mye for image når du kjøper mac, men om du ikke har noe problem med det, så for all del bruk pengene dine som du vil. De er jo tross alt dine.

Problemet mitt er som sagt at mac forsvarere her inne blodnekter for det. Og da kjøper du uviten om hva du betaler for.

Poeng? DU har ikke noe poeng. Jeg betaler ikke for image - de som kjenner meg vet at jeg driter i image, og de som ikke kjenner meg og ser meg kledd i klærne som var "in" for ca 3 år siden skjønner nok også tegningen ;)

Jeg betaler for rå ytelse, jeg betaler for kvalitet, jeg betaler for et yrkesredskap, jeg betaler for stabilitet, jeg betaler for å slippe frustrasjoner og når det gjelder den bærbare så betaler jeg litt ekstra for å slippe å dra på et 4-kilos plastmonster i veska eller sekken.

Om du har giddet lese mine innlegg her i tråden, så bør du ha en ting klart for deg: jeg vet VELDIG godt hva jeg betaler for - og det er verdt hver krone. De som kjenner meg vet også at jeg gjør inngående faktaundersøkelser før jeg kjøper kapitalvarer til mange tusen kroner, og har en utpreget nese for kvalitet. Ikke faen om du skal komme her og snakke om "uviten".

Salgstall, børsnoteringer, markedsstatistikker, strategier osv kan sikkert være interessant - for de som skal spekulere på børsen - men hva pokker har det med saken her å gjøre?

Vel, hehe, de har en tendens til å gi en liten pekepinn om hvor pengene kommer fra og hvor de går til :p Apple bruker dyre dommer på markedsføring... hvem tror du betaler for det?

Så, da kan du nok svare meg på nøyaktig hvor mye Apple bruker på markedsføring? Og hvor stor andel av omsetningen de bruker på markedsføring i forhold til Microsoft, Dell, HP, Lenovo, Acer, Asus, osv? Ja, selvsagt bruker Apple penger på markedsføring, sikkert mye penger...hvilke store selskap gjør ikke det? Og hvem tror du betaler for markedsføringen av dine produkt - PC, TV, bil, sportsutstyr, mobiltelefon, osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går med unødvendig dyre sko, skriver med en unødvendig eksklusiv penn, pusser tennene i flaskevann, bor 300 meter fra John Fredriksen (*) og bruker Mac. Det er ikke forbudt å ikke velge billige og kjipe løsninger. At andre velger å holde fiskepinnesalget oppe er greit for meg, men ikke noe å trakte etter.

Jeg gir totalt blanke i at det finnes mange som ikke er villig til å betale 1000,- ekstra for en god skjerm på laptopen sin – jeg er det! Det kunne ikke brydd meg mindre at noen synes det å bry seg om utseendet på laptopen sin er jåleri, jeg liker at maskinen ser bra ut. Jeg liker gode løsninger, synes Apple har gode løsninger, og er villig til å betale for dette. Det kan da ikke være så vanskelig å fatte? Selvsagt betaler jeg premium for Apple – if you pay peanuts, you get monkeys.

* Det skal sies at han nok har marginalt mer boligareal til disposisjon enn meg. ;) Alt dette er for øvrig ting som fint kan gjøres med et moderat budsjett, inkludert innkjøp av Apple-produkter.

Lenke til kommentar
Utrolig hvordan noen kan nekte for at Apple maskiner er overpriset, det er noe som er allment kjent så vidt jeg vet.

Dette begynner å bli komisk. Gang på gang har du gjentatt denne påstanden, men du er jo ikke i stand til å finne noen som kan levere et tilsvarende produkt for en lavere pris.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Utrolig hvordan noen kan nekte for at Apple maskiner er overpriset, det er noe som er allment kjent så vidt jeg vet.

Dette begynner å bli komisk. Gang på gang har du gjentatt denne påstanden, men du er jo ikke i stand til å finne noen som kan levere et tilsvarende produkt for en lavere pris.

Så du mener at aluminium innpakning og bedre skjerm er verdt 10 000? Haha, jeg må jo komme med det samme. Hvis du ikke kan bevise innpakningen og skjermen så fortsetter jeg, falt meg plutselig inn at jeg ikke er ferdig med å spre mitt kloke budskap.

Lenke til kommentar
Så du mener at aluminium innpakning og bedre skjerm er verdt 10 000? Haha, jeg må jo komme med det samme. Hvis du ikke kan bevise innpakningen og skjermen så fortsetter jeg, falt meg plutselig inn at jeg ikke er ferdig med å spre mitt kloke budskap.

Det er jo tydeligvis et ettertraktet produkt, så hvorfor tilbyr ikke andre produsenter det til en lavere pris, om det er så enkelt?

Og det er ikke bare de to tingere som gjør Macbook dyrere. De er også mindre, lettere, overlegent batteri og masse små gizmoer som alle koster litt ekstra.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan bevise innpakningen og skjermen så fortsetter jeg, falt meg plutselig inn at jeg ikke er ferdig med å spre mitt kloke budskap.

La meg si det fryktelig enkelt og direkte: du virker gnien, kanskje direkte gjerrig. Greit nok. Men det betyr ikke at billigløsninger er rett valg for alle.

Dette er ikke ment som et personangrep, simpelthen en refleksjon av at du ikke anerkjenner kvaliteter som ikke kan puttes inn i feltet «spesifikasjoner» på komplett.no.

Lenke til kommentar

Det er jo tydeligvis et ettertraktet produkt, så hvorfor tilbyr ikke andre produsenter det til en lavere pris, om det er så enkelt?

Fordi kvaliteten de fleste laptoper holder er mer enn god nok. Aluminium, hallo? I'm sure it's mixed with Tele 2 Cheap.

Hvis du ikke kan bevise innpakningen og skjermen så fortsetter jeg, falt meg plutselig inn at jeg ikke er ferdig med å spre mitt kloke budskap.

La meg si det fryktelig enkelt og direkte: du virker gnien, kanskje direkte gjerrig. Greit nok. Men det betyr ikke at billigløsninger er rett valg for alle.

Dette er ikke ment som et personangrep, simpelthen en refleksjon av at du ikke anerkjenner kvaliteter som ikke kan puttes inn i feltet «spesifikasjoner» på komplett.no.

Min kompis betalte 7000 for en ubrukelig gaming PC derfra. Athlon 64x2 3.1GHz klarer ikke engang kjøre krevende spill uten CPU lag, fryktelig. Nei, Komplett er dyrt og dårlig.

Lenke til kommentar

CybahDuckx3:

Aluminium er verdt det for enkelte. For meg som drasser med meg maskinen hver dag til skolen, setter jeg veldig pris på at maskina ikke sprekker opp. Omtrent samtlige i klassen med plastmaskiner fra da vi starta førsteåret (høsten 2006) har sprekker, og mangler biter av maskinene sine.

Når det gjelder skjermen, så er det desidert det viktigste for alle som driver med foto/levende bilder/design etc., som jo mange bruker Macene sine til.

Dessuten, den maskina du viste fram som var 10k billgere enn MBP, var ikke i nærheten speccsmessig heller.

Lenke til kommentar
CybahDuckx3:

Aluminium er verdt det for enkelte. For meg som drasser med meg maskinen hver dag til skolen, setter jeg veldig pris på at maskina ikke sprekker opp. Omtrent samtlige i klassen med plastmaskiner fra da vi starta førsteåret (høsten 2006) har sprekker, og mangler biter av maskinene sine.

Når det gjelder skjermen, så er det desidert det viktigste for alle som driver med foto/levende bilder/design etc., som jo mange bruker Macene sine til.

Dessuten, den maskina du viste fram som var 10k billgere enn MBP, var ikke i nærheten speccsmessig heller.

Det har du rett i, den var ikke i nærheten av å være så dårlig som MPB. Hvis du klarer å få sprekker i maskina, ja da har du gjort noe spesielt med dataen, enten det eller så har du kjøpt skrap. (Acer)

Endret av CybahDuckx3
Lenke til kommentar
Min kompis betalte 7000 for en ubrukelig gaming PC derfra. Athlon 64x2 3.1GHz klarer ikke engang kjøre krevende spill uten CPU lag, fryktelig. Nei, Komplett er dyrt og dårlig.

Dette er en avsporing som er så morsom, grenseløst irrelevant og meningsløs at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Tror velger å le, skal vurdere å melde meg inn i debatten igjen om det kommer noen faktiske argumenter, i stedet for «jeg har rett! jeg har rett! jeg har rett! wæææh, jeg har rett!».

Lenke til kommentar

Ja og da er vi der vi starta! Var jo sånne synspunkter jeg var interessert i. Men vi skulle jo bruke to dager på å finne ut at PCer var billigere en mac, helt latterlig! Og nei, jeg har dessverre godt glipp av dine 3 år gamle klesmoter, for jeg kom inn i denne tråden litt sent. Jeg diskuterte opprinnelig med noen andre og svarte kun på tiltale fra deg!

Og nei jeg har ikke tilgang til budsjettsresultater til apple og alle andre, men jeg er så heldig at jeg ble født med et hode, som jeg valgte å fylle med sunn fornuft. Alle skjønner, og ikke minst ser, at apple er mye mye større en konkurrentene sine (altså pc generelt) på markedsføring! Det er jo nettopp dette de for skryt for igjen og igjen og igjen! Et annet godt bevis er jo nettopp prisen!

Og jo, jeg mener du ikke vet hva du snakker om. Det er jo nettopp det som er diskusjonene. Eller, det som skulle vært den. Hvordan mann kan retteferdiggjøre en sånn pris! Men dit kom vi aldri for det var jo klin umulig å se at 20000,- var mer enn 10000,-!

Jeg føler meg snytt av slike priser som reflekterer gimmik og hype over fakta og resultat.

Dette fører ingen vei for min del, så jeg sier meg ferdig... Syntes jeg fikk poenget mitt godt nok gjennom. Tror flere enn de som innrømmer det fikk det med seg.

Lenke til kommentar

Dette er en avsporing som er så morsom, grenseløst irrelevant og meningsløs at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Tror velger å le, skal vurdere å melde meg inn i debatten igjen om det kommer noen faktiske argumenter, i stedet for «jeg har rett! jeg har rett! jeg har rett! wæææh, jeg har rett!».

Vi konstaterte allerede noen sider tilbake at CybahDuckx3 er et forumtroll. Jeg fortsetter bare å diskturere hovedsaklig fordi det er relativt underholdene. :)

Lenke til kommentar

Det dere ikke vil fatta i de tomme hjernene deres, er at Apple er en overpriser.

Ja, det er underholdende å lese mine innlegg, fordi jeg kan være ganske så svær i kjeften.

Hva trenger man Aluminium til når resten av laptopen er skrap? Selvom det hovedsaklig er en Core 2 Duo i de fleste Mac Bookene hadde "Intel Celeron" klistremerket gitt et bedre bildet til kunden, som da kunne få sendt tanker inn i hodet om hvordan Mac egentlig er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

@CybahDuckx3

Jeg kjøpte en macbook air til 14.000,-

Spesifikasjonene er stort sett lik noe billig skrot til 4000,-

Jeg betalte smertelig blodpris, antakelig 10k mer enn nødvendig

Jeg gjorde det med vilje

kompisene mine rister på hodet

Jeg driter i hva andre måtte mene

Jeg bruker pc´en istedet for å ergre meg over at andre ikke gjør det

Jeg bryr meg ikke om hva den koster

Bryr meg heller ikke om alle Apple ansatte er slu og prøver å lure meg

Bryr meg fint lite om de ikke har politisk korret forretningsmodell

Og gir en god beng i alt som heter spill

Sist med ikke minst, den er _herlig_ å bruke..

..Så jeg ville gjort det samme valget igjen

Haha, ET DEN CybahDuck!!!?! :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
@CybahDuckx3

Jeg kjøpte en macbook air til 14.000,-

Spesifikasjonene er stort sett lik noe billig skrot til 4000,-

Jeg betalte smertelig blodpris, antakelig 10k mer enn nødvendig

Jeg gjorde det med vilje

kompisene mine rister på hodet

Jeg driter i hva andre måtte mene

Jeg bruker pc´en istedet for å ergre meg over at andre ikke gjør det

Jeg bryr meg ikke om hva den koster

Bryr meg heller ikke om alle Apple ansatte er slu og prøver å lure meg

Bryr meg fint lite om de ikke har politisk korret forretningsmodell

Og gir en god beng i alt som heter spill

Sist med ikke minst, den er _herlig_ å bruke..

..Så jeg ville gjort det samme valget igjen

Haha, ET DEN CybahDuck!!!?! :)

Du er jo i alle fall klar over hva du gjorde, noe de færreste her inne er.

Lenke til kommentar
Det dere ikke vil fatta i de tomme hjernene deres, er at Apple er en overpriser.

Feil igjen! Mer avanserte, bedre spesifiserte produkt laget av mer eksklusive materialer og som pusher grensene for avansert industridesign koster mer å produsere. Simpel logikk tilsier at man da må selge for en høyere pris for å dekke sine kostnader, og samtidig sitte igjen med en grei fortjeneste. Apple henvender seg til high-end markedet, som er villig til å betale mer for et bedre produkt, som inneholder flere innovative løsninger som Apple er ganske alene om.

Ja, en Audi koster gjerne dobbelt så mye som en Skoda med "samme specs"...når begge har 4 hjul, en 2 liters motor og bruker nøyaktig like lang tid på å kjøre matpakken til jobben. Det er når du skal ut på den lange, krevende turen til hytta på Finse at du merker "den lille" forskjellen.

Nei, en 50" 200Hz Sony TV med full-HD og innebygget MPEG-4 dekoder er ikke overpriset fordi om den koster 4 ganger så mye som en 36" "HD-leady" TV av det ukjente kinesiske merket "Fukulamer" hvis eneste brede appell er at det viser alle 4:3 sendinger i 16:9 format. Du får det du betaler for.

Ja, jeg har råd til en bedre PC enn deg - kos deg med plastikken din, og respekter at noen av de voksne her stiller litt større krav enn det som er oppnåelig for deg med ukelønnen du får av din mor.

Ja, det er underholdende å lese mine innlegg, fordi jeg kan være ganske så svær i kjeften.

...og en notorisk lystløgner, om man skal dømme etter det du presterer her...

Hva trenger man Aluminium til når resten av laptopen er skrap? Selvom det hovedsaklig er en Core 2 Duo i de fleste Mac Bookene hadde "Intel Celeron" klistremerket gitt et bedre bildet til kunden, som da kunne få sendt tanker inn i hodet om hvordan Mac egentlig er.

Og omtrent der var det du mistet enhver bakkekontakt og fremstår som en rabiat, lallende tulling som gauler "Mac suger! Mac suger!" mens øynene vrenger seg og du rugger frem og tilbake i en monton, repeterende bevegelse, med sikkel rennende ut av munnviken...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...