Gå til innhold

Apple er best likt

Anbefalte innlegg

Og poenget ditt var? Må du kjøpe "HP-minne" dersom du har en PC fra HP?

Jeg kjøper selvsagt minne hvor jeg vil i likhet med alle andre her, så hva Apple tar for minne driter jeg egentlig i. Jeg har tilfeldigvis en slik Mac som du linker til stående en halv meter fra meg. Siste minneutvidelse kostet ca 4000 kroner (inkl mva) for 8GB fullbufret DDR-2 ECC med kjøleribber

Det jeg mener er at vis man kjøper en mac, og ikke så kjent med en pcer og ønsker mer ram enn det man får, så kan man jo velge å få mer ram installert fra fabrikanten (her Apple). Så hvorfor er det så dyrt i forhold til f.eks hp som tar 200 kr for 1gb ddr2 800mhz minne. (ja skjekket Hp)

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, det er sikkert, men det går vel an å sette inn minne til en helt annen pris, bare man ikke bruker det Apple vil en skal bruke?

«Det Apple vil en skal bruke» er standardminne, slik det står beskrevet i brukerveiledningene og på supportdelen av Apples nettsider. :)

Lenke til kommentar
Og poenget ditt var? Må du kjøpe "HP-minne" dersom du har en PC fra HP?

Jeg kjøper selvsagt minne hvor jeg vil i likhet med alle andre her, så hva Apple tar for minne driter jeg egentlig i. Jeg har tilfeldigvis en slik Mac som du linker til stående en halv meter fra meg. Siste minneutvidelse kostet ca 4000 kroner (inkl mva) for 8GB fullbufret DDR-2 ECC med kjøleribber

Det jeg mener er at vis man kjøper en mac, og ikke så kjent med en pcer og ønsker mer ram enn det man får, så kan man jo velge å få mer ram installert fra fabrikanten (her Apple). Så hvorfor er det så dyrt i forhold til f.eks hp som tar 200 kr for 1gb ddr2 800mhz minne. (ja skjekket Hp)

Fordi Apple suger. Og jo, jeg trenger å komme med at Apple er dyrt flere ganger Zevs fordi de som skal forsvare prisen, kommer med helt idiotiske begrunnelser.

Lenke til kommentar
Lukter egentlig forum-troll på lang vei.

Spam.

Jeg har ingenting å begrunne, fordi Apple er dyrt, og sånn er det bare. Det er ingen som helst grunn til at det er så dyrt. Var i USA for 1 år siden, var inne på en Apple Store og spurte hvorfor det er så dyrt fikk et rett ut svar: "vet ikke".

Hva mer vil du ha meg til å begrunne?

Lenke til kommentar

Tja, hva med hvorfor du mener Apples datamaskiner "suger"? Det eneste argumentet ditt så langt har vært "fordi det er dyrt", noe som ikke akkurat er noe å slå i bordet med.

Brus suger - det er dyrere enn vann.

Biler suger - de er dyrer enn sykler.

Ad nauseum.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Tja, hva med hvorfor du mener Apples datamaskiner "suger". Det eneste argumentet ditt så langt har vært "fordi det er dyrt", noe som ikke akkurat er noe å slå i bordet med.

Brus suger - det er dyrere enn vann.

Biler suger - de er dyrer enn sykler.

Ad nauseum.

Brus er dyrere fordi det har flere tilsetningsstoffer som koster penger :) Biler gidder jeg ikke en gang gå inn på.

Jeg har tidligere sagt at Apple maskiner er gode, hvis du hadde giddet å lest. Det eneste du har kommet med så langt jeg husker er pirking på meg.

Må jeg minne på at dette ikke er et dating forum. Ikke det at du ville ha kommet særlig langt med det bildet uansett :)

Endret av CybahDuckx3
Lenke til kommentar
Og applemaskiner er dyrere fordi de har flere fordyrende komponenter. Akkurat som tilsetningsstoffene i brus. Om man gir faen i byggekvalitet og integrasjon mellom OS og maskinvare kan man vel kjøpe en hvilken som helst plastmaskin og være fornøyd.

Uheldigvis er det ikke nok av de "fordyrende komponentene" som du nevner her, i Apple maskiner til å forsvare prisen.

Lenke til kommentar
Vel, de to tusen jeg betalte i 2007 for MBPen min i forhold til en tilsvarende hardware-speccet Dell var veldig verdt det for meg. Alu-kabinett, led-baklyst skjerm og over et halvkilo lettere maskin er mer en nok gode grunner for min del. Og OSX da.

Ja, hvis du er fornøyd så.

Da annonserer jeg meg selv og Ole Gunnar som vinner av dagens debatt.

Farvel, og god natt :)

Lenke til kommentar

CybahDuckx3 suger. Dette fordi han poster det samme om og om igjen. Jeg mener dette uansett hva noen mener om noe som helst og ingenting kan forandre meningen min, fordi jeg bor i et fritt land hvor jeg kan ha min egen mening.

Ser du hvor feil den tankegangen din blir Duck?

Du kan ikke løpe rundt å slenge dritt som en unge uten noe begrunnelse når du befinner deg på et voksent forum som dette. Kom med noen skikkelige begrunnelser på hvorfor en Mac maskin er dårligere enn en PC maskin, eller GTFO.

(Og du svarer sikkert bare med spam som du gjør mot alle andre her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...