Equerm Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hei. Jeg og mine 2 søskenbarn har kjøpt oss en båt som vi driver å pusser opp nå, tenkte jeg skulle legge ut bilder av prosjektet vårt her Ting å gjøre: - Rive det gamle gulvet og bygge nytt - Nytt instrumentpanel - Nye vegger ute - Lakkering + Skifte av fenderlist - Nye puter Og mye annet småpjask Får bare beklage at jeg ikke har spesielt mye bilder av båten før vi begynte å rive gulvet. Men ingen av oss kom på det før vi hadde startet med rivingen. Her har vi revet den gamle "skilleplaten" og laget en ny og plastet den fast med ny glassfiber. Det dere ser i hendene til fyren der er det gamle instrumentpanelet Demontering av instrumentpanel Slik ser instrumentpanelet vårt ut nå Maling av platen og glassfibern. Her ser dere også litt av de nye berebjelkene til gulvet vårt. Dørken er forresten også malt, den var mer eller mindre lysegrå før vi malte den Søskenbarnet mitt legger nedi en av de nye gulvbjelkene. Der ser dere også den nye dieselslangen vi har montert (fylleslangen og lufteslangen er byttet ut) Alle gulvbjelker er på plass Det er litt rotete rundt båten vår nå. Der ser dere dieseltanken og en av kassene som setene er montert oppå Der er også noen kanner med diesel som vi tok ut av tanken etter at vi hadde tatt den ned. Vi trodde tanken var sann ca tom men det viste seg at det var den ikke, fy som vi styra med å løfte ned den tanken med over 100 liter diesel Enda flere bilder finnes her Endret 23. februar 2009 av Equerm Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Så ikke ut som bildene som skulle komme fram kom fram. Fikk bare opp ett bilde jeg. Men prosjektet så spennende ut Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Fikset bildene Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nice. Hva slags motor er doningen utstyrt med? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Den har en Volvo Penta DQ ... tallene husker jeg ikke. Helt grei dieselmotor, skal poste bilde og specs til motoren så snart jeg får snakket med den skjeggete fyren dere ser på bildene. Det er han som er motormannen, ikke jeg Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Pen båt! Planer om å bli ferdig til båtsesongen i sommer? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Planen er å bli ferdig til påske, tror vi skal klare det med ok margin siden vi bruker hver helg og hver dag etter jobb der nede Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Vi har kappet og sveiset igjen vanntanken vår, den var på ca 100 liter orginalt, noe vi konkluderte med at vart mye mer enn det vi hadde behov for på en daycruiser. Nå er den på ca 20-25 liter som er mer enn nok. Vi drikker tross alt ikke vann når vi er ute på tur Ferdig montert og festet påfyllingsslangen Planen vår er også å lage et ekstra oppbevaringsrom bak vanntanken Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Spennende prosjekt det her da! Savner båtsesongen, har ikke båt selv men pleier å være med en kompis av fattern som har båt, gøy å cruise utpå havet Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Prosjektet går sakte men sikkert fremover. Her er bilder av de nye dørkplatene Det er litt rotete med oss Her har vi prøvestiftet det nye belegget på en av de nye platene. Platen til venstre er en av de gamle Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Hei igjen folkens, nå her det blitt litt stille fra meg i den siste tiden. Men her er et par nye bilder Vi måtte lage en ny bjelke siden vi delte den ene dørkplaten i 2 og fikk laget enda en luke med litt stuerom Vi har også trekt sideveggene på nytt Så må vi selvsagt skru litt på motoren Lenke til kommentar
crea Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Morsomt prosjekt! Jeg krever mere bilder Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Bilder kommer, jeg har vert ute å fartet litt rundt de siste dagene så jeg har ikke fått tatt noen enda, men de to andre karene holder på flittig med båten Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Digger worklogs aunsett hva det er. Er alltid arti å se prosjekt spire fram og bli noe stort. *Mine innlegg* Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 I går fikk vi festet sideveggen og gjemt bort kablingen bak der slik at ingenting av det blir synlig. Vi har festet setekassen, festet fast alt på det nye instrumentpanelet som vi har laget og er når ferdig med den elektriske delen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå