Gå til innhold

Er virkelig innvandrere SÅ kriminelle?


Anbefalte innlegg

Selvsagt skal de lære norsk og om Norge, men vi kan jo ikke heller la dem bo i Norge i 2-4 år før de begynner (noe de gjør med dagens asylpolitikk)? De burde jo lære norsk så fort de kommer til Norge. Vikrer ikke det rasjonelt?

Nei! Som uttalt, sitat: "Først oppholdstillatelse, så hjelp. Deres skjebne er ikke bestemt. Dette blir da et sjansespill.", sitat slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et krav. Det er derfor vi har obligatorisk norskundervisning og voksenopplæring.

Problemet, i mange tilfeller, er at folk ikke vil ansette folk som heter "Mohammed" eller lignende, og ikke at de selv ikke vil jobbe.

 

Det at de ikke selv vil jobbe kommer jo mye ann på kulturen. Dette gjelder særlig kvinner som i mange religioner ikke skal jobbe, men være hjemme og passe på familie og hjem. Denne kulturen bør de legge igjen hjemme, og forsøke å komme i arbeid.

Lenke til kommentar
Det at de ikke selv vil jobbe kommer jo mye ann på kulturen. Dette gjelder særlig kvinner som i mange religioner ikke skal jobbe, men være hjemme og passe på familie og hjem. Denne kulturen bør de legge igjen hjemme, og forsøke å komme i arbeid.

Det finnes selvsagt dem også, men det finnes også veldig mange som vil ut i jobb.

Men en fakta som muligens vil glede deg: Alle innvandrerene i min kommune som er over 20 år er ute i jobb, uansett om de har hijab eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Har møtt mange av dem, vøtt (i kassen) :thumbup:

Rart at butikksjefene vil ha folk som ikke kan telle i kassen. Det er vel muligens de det er noe feil med da!

 

De har rett på det! Etter oppholdstillatelsen er innvilget! Før dette, har de muligheten til å vise initiativ på egenhånd.

Hver så snill og flytt til Japan, bo på ett mottak i 2-4 hvor det ikke finnes japanere, så skal vi se hvor mye japansk og hvor mye av det japanesiske skriftspråket du kan. Jeg tipper nesten ingenting!

Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg har møtt noen i kassa som ikke kan norsk er i butikker som er familie-eid av asiatiske utledninger, og det er sjeldent de ikke kan norsk selv om norsken er dårlig.

 

Du ser helt feil på ting, The Idanator. Du maser først om at de ikke jobber, så maser du om at de tar jobbene til nordmenn. Dobbelt moral?

Lenke til kommentar
Vi bruker allerede for mye penger og mere pengeforbruk vil antagelig bare gi enda flere problemer. Begynn heller å sette krav og la svindlerne snu i døra når de prøver å komme seg inn i Norge.

Bruker vi for mye penger? Wow, har du virkelig vært innom et asylmottak? Ett mer falleferdig sted skal du lete lenge etter. Og kan du vennligst forklare hvordan mer pengeforbruk vil skape større problemer?

Jeg har ikke sagt at asylmottak var for luksuriøse, jeg har sagt at de fleste mottak er helt unødvendige da de fleste søkere kan avvises på dagen. Alle uten papirer, som har vært innom andre sikre land først og som er mindreårige kan med fordel avvises på dagen. I Tyskland vil ved mistanke om arrangert asylcharter de som har kvittet seg med papirene ombord på flyet ikke bli sluppet ut av dette og blir flyselskapets problem.

 

Ja, det er et problem at vi slipper for mange svindlere inn i Norge.

 

Om vi konsekvent avviste alle uten papirer tror du andelen papirløse blandt asylsøkerne vil fortsette å øke eller tror du det vil minke? :hmm:

Lenke til kommentar
De eneste gangene jeg har møtt noen i kassa som ikke kan norsk er i butikker som er familie-eid av asiatiske utledninger, og det er sjeldent de ikke kan norsk selv om norsken er dårlig.

 

Du ser helt feil på ting, The Idanator. Du maser først om at de ikke jobber, så maser du om at de tar jobbene til nordmenn. Dobbelt moral?

 

Jeg har da ikke sagt at dem ikke jobber?

Jeg møtte en senest i går, på Rema 1000.

Ja, i kassen. :thumbup:

Lenke til kommentar
95% av disse hadde kvittet seg med reisedokumenter for å svindle seg inn i Norge. Når det første møtet med Norge er at de blir belønnet for svindel vil jeg tro sannsynligheten er meget stor for at de også vil svindle velferdsordninger senere. Ja, jeg tror mange velger det vi belønner dem for å velge.
Kvittet seg med det? Eller rett å slett, aldri hatt det? F.eks i Somalia, et land uten en fungerende regjeringsmakt, er det ingen som har gyldige id-bevis. Skal vi nekte dem avgang fordi landet de kommer fra nekter å gi dem det?

Hva med jødene som flyktet fra Tyskland på 1930 tallet? De ble fratatt alle papir. Var de kriminelle fordi de kom til ett annet land uten papirer?

Uten papirer kommer de seg til nabolandet, men ikke med fly via en rekke andre land til et lite land i utkanten av en annen verdensdel.

 

Mange av de som kommer har også avfilte fingeravtrykk. Er folk også nektet fingeravtrykk i disse landene? :whistle:

 

Nei, det finnes faktisk ingen grenser for hvor naive norske sosialister er.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Faktum er at massiv innvandring fra et total forsjellig samfunn til et annet er noe unaturlig. Det fører alltid til gettoer og ubruklige, ulykkelige ungdommer som faller mellom to kulturer. Det er i slike miljøer at kriminalitet, lesevansker, fundamentalisme og trygdemissbruk blomstrer.

Advarer mot muslimske ghettoer i Oslo

Oslo kan få ghettoer som blir styrt etter muslimske sharia-lover, advarer Frp-formann Siv Jensen.

 

 

KRISEPAKKE__siv_e_j_974378x.jpg

 

I sin tale til partiets landsstyremøte trakk hun en parallell til den beryktede bydelen Rosengård i Malmö, et sted der selv ambu-lansesjåfører, brannvesen og politi nøler med å rykke ut. I talen trakk hun frem et oppslag fra Aftenposten Aften, om en politirazzia i lokaler som ble brukt til moské av menigheten Alfredha Islamic Center, og dessuten til en kurdisk klubb. Etter funn av smuglersigaretter, amfetamin, elektrosjokkvåpen og angivelig smuglerkjøtt, samt en låst rømningsvei, oppbevaring av gassbeholdere og et ikke-fungerende brannvarslingsanlegg, ble lokalene stengt.

 

Også Oslo nærmer seg den utvikling vi ser i Malmö, sa hun og omtalte situasjonen i Rosengård slik: –Sharialoven har tatt over fullstendig. Svensk lov er satt til side. Vi ser flere tegn til det allerede. Det er bedre å stoppe før det er for sent
Endret av roberteh
Lenke til kommentar
De ville nok sendt meg tilbake med første tog ;)

Ikke hvis Norge var i full krig mot f.eks Russland.

 

 

Det er nå heller staten som er så pirkete på at innvandrere skal få jobbene

til oss nordmenn.

Virkelig? Og når ble en butikksjef pålagt å ansette innvandrere mot sin vilje? Sist jeg sjekket bestemte en butikksjef hvem han vil ansette selv.

 

 

Alle uten papirer, som har vært innom andre sikre land først og som er mindreårige kan med fordel avvises på dagen.

Problemet her, er at Norge som medlem av FN, ikke har lov til å snede ut noen som kommer fra ett land der det er fare for ens liv. Ikke en gang om det er tvil om en er derfra. Så hvis en skal utvise papirløse, må en allerførst bekrefte hvor denne personen kommer fra. Kommer den fra ett land hvor vedkommende ikke står i fare for sitt eget liv, så ja, da har Norge rett til å sende vedkommende ut. Men så fort det er mistanke om at vedkommende er fra ett krigsherjet land (e.l), har vi ikke lov til dette!

 

 

Uten papirer kommer de seg til nabolandet, men ikke med fly via en rekke andre land til et lite land i utkanten av en annen verdensdel.

 

Mange av de som kommer har også avfilte fingeravtrykk. Er folk også nektet fingeravtrykk i disse landene? :whistle:

 

Nei, det finnes faktisk ingen grenser for hvor naive norske sosialister er.

Norge, som de fleste andre land, har sagt seg villig til å ta imot flyktninger. Flyktninger som f.eks sitter fast i Yemen, får muligheten til å søke asyl i Norge. Dette er noe de ytterst sjeldent velger selv. Dermed kommer de om bord i et fly, og ankommer Norge. Så er det opp til UD og finne ut om de virkelig er fra det landet de er fra, om det er fare for livet deres, eller om de er bare såkalte "lykkejegere".

 

Har du en link til noe som viser ang. avfilte fingeravtrykk?

 

Jeg er ingen sosialist. Men jeg blir virkelig skremt av hvor svart/hvit og egoistiske folk tenker her inne.

 

Jeg stiller meg sterkt tvilende til denne hypotesen om at godt kvalifisert innvandrerungdom ikke slipper til på arbeidsmarkedet. Det er da min erfaring at de som forfekter denne forståelsen sjelden har vitnefast kontakt med virkeligheten; være det at de bor på landet, forholder seg tungt til statistikk, eller bare lever i sitt eget luftslott.

Dersom en liten bygd med tusen innbyggere har et asylmottak med 30 asylsøkere, overrasker det ingen dersom disse asylsøkerne integreres godt. De vil få norske venner, lære språket godt, og naturligvis gli inn i arbeidslivet. Så lenge innvandrergruppene forblir tynt spredt, tvinges de til å forholde seg til menneskene og rørslene som regjerer der de bor. De finnes jo ingen innvandrere som er bedre integrert enn de første som kom på begynnelsen av 70-tallet, da de stod helt alene i den norske majoritetskulturen. Men menneskene på bygda vil likevel kunne lede seg selv til å tro at det de har gjort er så enestående at de kan lære bort en og annen ting til andre steder som sliter med integreringen. Det må så være, men situasjonen kan ikke sammenlignes med forholdene byene, der problemet sjelden er asylsøkerne, men deres barn og barnebarn som lever i egne små bobler.

 

Jeg har vokst opp og bor i Oslo. Jeg har rukket å oppleve mye i arbeidslivet, og gjennom studiene. Det første jeg kan garantere er at jeg aldri har møtt en arbeidsgiver som ikke har gitt en som heter Mohammed en sjanse, bare fordi han heter Mohammed. Mohammed får komme til intervju, og svært ofte blir han også ansatt, og svært ofte forstår jeg ikke hvorfor. Men det er et stort behov for arbeidskraft. Erfaringsmessig kan jeg likevel si at Mohammed har den laveste arbeidsmoralen, elendig språkkompetanse og dårlige allmennkunnskaper. Jeg har ikke tall på hvor mye udisiplinert og dårlig kvalifisert innvandrerungdom jeg har møtt i arbeidslivet på få år. Jeg har opplevd å løpe fra post til post for å hjelpe kollegaer med enkle oppgaver de ikke får til, og jeg har hørt forferdelig språkbruk fra innvandrerungdom som er født i Norge. Det største problemet er likevel ikke at de utfører arbeidet på labert vis, men at de ofte ikke komme på jobb når de skal, eller ikke dukker opp i det hele tatt. Særlig er guttene et problem, innvandrerkvinnenne har jeg langt bedre erfaringer med.

 

Dette er ikke rasisme men hensiktsmessig generalisering. Selvsagt finnes det unntak. Sannheten er likevel den at en uforholdsmessig stor andel av innvandrerungdommen i Oslo vokser opp i de samme bydelene. Her vandrer de rundt på egenhånd, uten noen autoriteter eller styrende hånd (verken hjemmefra eller skolen) og dyrker en ungdomskultur som gjør dem ekstremt udisiplinerte og elendig stilt til skole, jobb osv. Hvis de likevel prøver å få seg en jobb er det ingen som hindrer dem, men de faller ofte ut på egenhånd. Hvis du aldri har gjort et arbeid, eller åpnet norskboka, blir du verken veldig arbeids- eller språkkyndig. Da er de ikke rart at statistikkene blir slik de blir, da kompetanse er vanskelig å representere. Derimot, i de få tilfellene det faktisk dukker opp et innvandrerbarn som faktisk er integrert, med andre ord; kan regne, snakke flytende, holde terminer osv, da er saken en annen. Jeg kjenner tre menn, alle med ikke-vestlige foreldre og orientlaske navn, men de vokste opp i Bærum. De snakker flytende norsk, fikk gode karakterer, og studerer nå sammen med meg. De har hatt flere jobber enn meg, med gode attester og får alltid komme til intervju. De kjenner seg ikke igjen i problemstillingen, og er enig med meg, problemet er ikke utstrakt rasisme blant norske arbeidsgivere, men mangel på kompetanse blant innvandrerungdommen. I den grad norske arbeidsgivere generaliserer, er det berettiget.

Jeg ser vi har forskjellige erfaringer her. Etter min erfaring så er det innvandrere som jobber hardest.

Jeg jobber på en matvarebutikk når jeg ikke går på skole. Dette har jeg gjort de siste 6 årene! I løpet av denne tiden har vi hatt en del innvandrere som har vært ansatt. Jeg har jobbet med flere somaliere, iranere, egyptere og øst-europere. Videre er det hovedsaklig innvandrere som vasker i det "kjøpesenteret" hvor matvarebutikken ligger.

Opp igjennom denne tiden har jeg lagt merke til at de som jobber hardest, er innvandrerene. Og de som er latest til å jobbe er de halvfeite bygde-nordmennene som skal ha seg en røyk hver eneste time, og gjør alt for å slippe unna det hardeste arbeidet.

 

For å gå over til norsken til mine kollegaer. Iraneren jeg jobbet med har doktorgrad i engelsk litteratur. Han snakker og skriver flytende engelsk. Etter ett par år i Norge snakket (dog med aksent) og skrev han også nesten flytende norsk. Han har ett språkøre uten like.

Så over til somalieren jeg jobber med nå. Han er stikk motsatt, og eier ikke språkøre, men han jobber bedre enn noen andre jeg noen sinne har jobbet med. Om kundene spør han om noe, prøver han så godt han kan. Forstår han ikke hva kunden spør han om, eller klarer ikke å forklare det, henvender han seg til meg, og jeg hjelper kunden videre. Og vips, problemet er løst. Og nei, han sitter ikke i kassen.

Det jeg vil vise til er at folk er forskjellige, uansett om de er innvandrer eller ikke.

 

 

De som forsøker å overføre ansvaret for kriminalitet og umoral fra problemgruppen til samfunnet, er ganske enkelt blåøyde.

Vi gir ikke nok psykologisk hjelp til de som virkelig trenger det. Om du leser litt grunnlegende psykologi, vil du forstå at ondt skaper bare mer ondt. Ett mobbeoffer som bare opplever ondt, vil også kunne utføre onde handlinger. Tenk deg da en person som har sett hele familien sin blitt drept, kommer til Norge for å bli sturet inn på ett asylmottak hvor han har ingen kontakt med utenomverden. Av etniske nordmenn møter han en skeptisk, eller ett hat som dere viser her. Han har heller ikke den samme retten på psykolog som vi nordmenn har. Forhør dere med hvilken som helst psykolog, les Freud, Marlow eller hvem enn du vil - alle vil understreke at dette vil gjøre en person veldig psykisk syk. Jeg forsvarer ikke eventuelle onde handlinger denne personen vil gjøre, men det er ganske blåøyd om at en ikke forstår at dette er ett problem i samfunnet, og ikke ved det enkelte individ.

 

 

I over mitt halve liv har min mor jobbet med flyktninger både på asylmottak, eller i kommunen generelt. Grunnet min mors jobb har jeg opp igjennom tidene møtt en hel del innvandrere og asylsøkere, sannsynligvis mer enn de fleste her på forumet. Og jeg kan love dere, det meste som blir sagt her inne er intet annet enn fordommer.

Dere må huske på at mennesker er forskjellige, enten de er nordmenn eller innvandrere. Alle asylsøkere er ikke kriminelle, og de fleste er gode mennesker, akkurat slik som du og jeg.

Lenke til kommentar
Norge bør det ja, iallefall noen. Husk Norge er i krig, og det er krig de fleste kommer fra!

Hva da med våre egne behov og helsekøer?

 

Skulle vi ikke tenkt på det litt FØR? Poenget her er at vesten har kriget mye i midtøsten, da må vi vel kanskje forvente å ta imot flyktninger også(?)

Også vil jeg føye til at det ikke er utleninger sin feil at det norske helesvesnet sliter, det mangler ressuser og penger. Det er noen politikere må gjøre noe med, men Jens gidder ikke. Det skal ikke være nødvendig å spare i et av verdens rikeste land vel?

Dess mere olje som kommer inn på statskassa dess mere ræva går det med dette landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...