Gå til innhold

Er virkelig innvandrere SÅ kriminelle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle innvandrere bør få tvangsopplæring i norsk kultur og språk. De som ikke består testen, bør bli boende på asylmottaket til de lykkes.

Får asylsøkere oppholdstillatelse, blir de tvunget til å gå på norskkurs og voksenopplæring. Problemet er at de ikke får dette før de har fått oppholdstillatelse. Dermed kan en asylsøker gå 2-3 år uten å lære norsk, fordi den norske stat "tillater ikke det".

 

 

Skal Norge påberope seg ansvaret for å være psykolog for alle med problemer i den tredje verden? Vi har da nok med våre egne stadig voksende helsekøer. Vi bør utvise klokskap med tanke på hvilken personer som får opphold i landet.

Norge er pliktig til å gi psykologisk hjelp til alle de som trenger det. Når en somalisk mann f.eks har sett sin familie fått strupen sin skåret av, synes jeg det rettferdiggjør psykologisk hjelp. Hvis vi ikke gjør det, er det jo ikke rart at det kan klikke for enkelte. Vil du ha slutt på kriminaliteten, så kan du ikke være imot psykologisk hjelp. Det er motsigende.

 

 

Jeg drar ikke alle over en kam

De som Jobber og står på! mange er kjempe greie og jeg kjenner noen,

men vi har de som lager bråk som ikke inn retter seg til norge.

De vil jeg har ut av landet.

Det finnes selvsagt noen lager bråk, helt klart. Er disse asylsøkere når de begår noe kriminelt, vil det minske sannsynligheten for at de får bli i landet betraktlig. Har disse derimot fått opphold, har Norge som en stat ingen rett til å utvise dem.

 

Vi bruker allerede for mye penger og mere pengeforbruk vil antagelig bare gi enda flere problemer. Begynn heller å sette krav og la svindlerne snu i døra når de prøver å komme seg inn i Norge.

Bruker vi for mye penger? Wow, har du virkelig vært innom et asylmottak? Ett mer falleferdig sted skal du lete lenge etter. Og kan du vennligst forklare hvordan mer pengeforbruk vil skape større problemer?

 

Sett høyere krav til innvandrerne. Hvis de vil oppholde seg i Norge, får de følge våre lover og regler.

 

For innvandrere bør vi lage et slags midlertidig statsborgerskap. De har alle rettigheter som vi har, men gjør de alvorlige forbrytelser i løpet av f. eks de 10 første årene så mister man det, og blir sendt hjem til hjemlandet. Uansett om det er krig eller jævelskap der.

De har da et valg, om de vil bo her, eller ikke.

Av internasjonal lov, har ikke noen land lov til å sende folk tilbake til et land hvor det er fare for ens liv (f.eks ett land i krig).

 

Problemet har vært at vi ikke har vært flinke nok til å sette krav til innvnadrere. Selv når det var over 120.000 ledige jobber i Norge er det veldig mange som klarte å brødfø seg som "arbeidsledige". Og om NAV for en gangs skyld tvangssendte dem på en jobb gjorde disse alt de kunne for å bli oppsagt. Har sett dette selv. Når de kan leve under noe som sammenlignet med hjemlandet er veldig gode materialle forhold uten å måtte jobbe i det hele tatt så velger mange å gjøre dette.

 

Kriminalitet lønner seg i Norge for de som lever på sosialen så det er klart mange innvandrere med det samme også lar seg lokke til dette.

Jeg lurer virkelig på hvilke innvandrere du kjenner? Alle jeg vet om ønsker seg virkelig å jobbe, uansett jobb. Jeg kjenner noen columbianske "innvandrere" som har mastergrad i siviløkonomi. De har bodd i Norge i nå over 10 år, snakker flytende norsk. Hun jobber som stuepike på et hotell, han har nylig fått et vikariat på en bankjobb etter flere år med søknader.

Jeg er/har vært kollegaer med en del fra Somalia/Iran i løpet av mitt arbeidsliv. Og gjett hvem som jobber hardest? Akkurat de!

 

 

Rettferdighet? IRN vil i hvert fall ikke ta avstand fra det. Jeg har også snakket med flere på islam.no som mer enn antyder at homofile bør få dødsstraff.

Og jeg vet om flere kristne som mener det samme. :)

 

Islam oppfordrer til å bruke vold mot enhvær som disser allah-land eller religionen dems.

Da blir det jo en del kriminalitet i lille Norge når tonnevis med utlendinger detter inn.

Kristendommen oppfordrer til å drepe alle som ikke tilhører den kristne Gud. Vi er ikke så mye bedre, er vi?

 

 

Er du enig i at alle innvandrere bør sendes på tvangsopplæring i norsk kultur og språk?

 

Skal du bo i Norge, bør du kunne snakke norsk.

Jævla analt når du kommer inn på Kiwi, hvor det sitter en innvandrer bak disken som verken kan telle penger eller snakke norsk.

Ha, tviler på at det finnes en som sitter i kassa som verken kan norsk eller telle penger. På gulvet, for å ta varer inn i hylla, ja så klart. Men ikke i kassa!

 

 

Makan til fordommer folk har!

Lenke til kommentar
Dermed kan en asylsøker gå 2-3 år uten å lære norsk, fordi den norske stat "tillater ikke det".

Hva med eget initiativ? De går faktisk an å prøve selv også, alle må begynne et sted. Som uttalt tidligere, skal vi fra ta disse alt ansvar også for seg selv?

De fleste prøver ganske hardt, tro meg. Derimot så er det ganske så vanskelig å lære ett språk på egenhånd. Veldig få folk som er såpass språkkyndige.

 

Mener du det er riktig at de ikke har rett norskundervisning før de får oppholdstillatelse?

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du hadde klart å lære et språk du ikke kan i det hele tatt uten å få hjelp, roberteh.

Selvsakt ikke flytende. Det er heller ikke poenget, det som savnes er initiativ. Det blir for lett å "skylde" på alle andre. Man har da et ansvar selv også her i livet?

 

Mener du det er riktig at de ikke har rett norskundervisning før de får oppholdstillatelse?

Vel for å stille et spørsmål til spørsmålet. Er det riktig at mine skattepenger skal finansiere språkopplæring til mennesker som ikke innehar oppholdstillatelse?

 

Jeg vet hva jeg mener.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
90 % av dem ønsket å leve et normalt "norsk" liv (om de fikk sjanse for det.)
Det tallet tror jeg ikke på.

 

95% av disse hadde kvittet seg med reisedokumenter for å svindle seg inn i Norge. Når det første møtet med Norge er at de blir belønnet for svindel vil jeg tro sannsynligheten er meget stor for at de også vil svindle velferdsordninger senere. Ja, jeg tror mange velger det vi belønner dem for å velge.

Kvittet seg med det? Eller rett å slett, aldri hatt det? F.eks i Somalia, et land uten en fungerende regjeringsmakt, er det ingen som har gyldige id-bevis. Skal vi nekte dem avgang fordi landet de kommer fra nekter å gi dem det?

Hva med jødene som flyktet fra Tyskland på 1930 tallet? De ble fratatt alle papir. Var de kriminelle fordi de kom til ett annet land uten papirer?

Lenke til kommentar
Dermed kan en asylsøker gå 2-3 år uten å lære norsk, fordi den norske stat "tillater ikke det".

Hva med eget initiativ? De går faktisk an å prøve selv også, alle må begynne et sted. Som uttalt tidligere, skal vi fra ta disse alt ansvar også for seg selv?

De fleste prøver ganske hardt, tro meg. Derimot så er det ganske så vanskelig å lære ett språk på egenhånd. Veldig få folk som er såpass språkkyndige.

 

Mener du det er riktig at de ikke har rett norskundervisning før de får oppholdstillatelse?

 

På en måte har de ikke rett til det, fordi de ikke ikke har betalt skatt ol, som jeg regner betaler for noeskundervisning?!

Men på den andre siden bør de få lov, fordi hvis de får oppholstillatelse har de begynt og er i god gang med å komme inn i den norske kulturen.

Lenke til kommentar
Mener du det er riktig at de ikke har rett norskundervisning før de får oppholdstillatelse?

Vel for å stille et spørsmål til spørsmålet. Er det riktig at mine skattepenger skal finansiere språkopplæring til mennesker som ikke innehar oppholdstillatelse?

 

Jeg vet hva jeg mener.

 

Selvsagt!

Seriøst, du klager over at folk ikke kan norsk og at det er helt forjævlig, men du vil ikke gi med norskundervisning? Litt dobbelmoral her, eller hva?

Lenke til kommentar
[....]Mener du det er riktig at de ikke har rett norskundervisning før de får oppholdstillatelse?

 

Det blir egentlig feil problem å ta tak i. Problemet er jo åpenbart at asylsøkere går å suller i årevis på mottak, så det vi trenger er ett system der folk enten får opphold, midlertidig opphold eller blir sendt ut igjen rimelig fort. Straks det er i orden forsvinner behovet for å finne noe nyttig disse kan gjøre i 2-3-4 år i en nedlagt militærleir i en utkantkommune.

Lenke til kommentar
Det blir egentlig feil problem å ta tak i. Problemet er jo åpenbart at asylsøkere går å suller i årevis på mottak, så det vi trenger er ett system der folk enten får opphold, midlertidig opphold eller blir sendt ut igjen rimelig fort. Straks det er i orden forsvinner behovet for å finne noe nyttig disse kan gjøre i 2-3-4 år i en nedlagt militærleir i en utkantkommune.

Jeg er helt enig med deg! Søknadsprosessen tar alt for lang tid.

Men nå så lenge det er slik, burde de få norskundervisning og voksenopplæring med en gang de kommer på et asylmottak.

 

Min rett er irrelevant i denne sammenheng. Poenget at de skal lære norsk og de skal lære om Norge (tro meg), men vi kan ikke begynne i feil ende. Først oppholdstillatelse, så hjelp. Virker ikke dette rasjonelt?

Selvsagt skal de lære norsk og om Norge, men vi kan jo ikke heller la dem bo i Norge i 2-4 år før de begynner (noe de gjør med dagens asylpolitikk)? De burde jo lære norsk så fort de kommer til Norge. Vikrer ikke det rasjonelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...