Gå til innhold

Er virkelig innvandrere SÅ kriminelle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje riktig, det, men jeg mener at om de ikke består testene, bør de ikke få oppholdstillatelse. Hva med et toårig intensivt opplæringsprogram? Burde gå greit å lære norsk kultur og språk i løpet av to år. I dag er det mange innvandrere som nesten ikke snakker et ord norsk, og innvandrergjenger snakker persisk i friminuttene. Elendig integreringspolitikk.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Det er vel ikke å komme unna, at innvandrere gjør flere kriminelle handlinger enn nordmann generelt.

De kommer fra land med helt andre kulturer med helt andre skikker, og tror de kan oppføre seg slik også i Norge.

Er enig med det som er skrevet over. Hvis innvandrere skal få bli i Norge, bør de engasjere seg for å bli mer integrert i det norske samfunnet.

Lenke til kommentar

Hvor mange som er kriminelle varierer med gruppe og kjønn. Om arabere for eksempel er 5 ganger mer kriminelle en snittet så er det nesten ingen kriminelle handlinger fra arabiske kvinner slik at arabiske menn er 10 ganger mer kriminelle enn snittet.

 

Blandt asylsøkere er for eksempel godt over 90% kriminelle. Skjønner ikke at vi ikke klarer å avvise flere på dagen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

ja det er flere Utelniger som er kriminælle.

Det som er feil er at ingen innvandrere Intrigærer seg i norge

De leve sin egen vei og ikke ville leve norsk.

da mener jeg de kan bli utvist fra norge.

Kommer man til norge så skal de oppføre seg som norsk.

de ska ikke forvente at vi skal inn rette seg til dem!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke å komme unna, at innvandrere gjør flere kriminelle handlinger enn nordmann generelt.

Men altså ikke nødvendigvis så mange flere, korrigert for kjente statistiske variabler.

 

Hvor mange som er kriminelle varierer med gruppe og kjønn. Om arabere for eksempel er 5 ganger mer kriminelle en snittet så er det nesten ingen kriminelle handlinger fra arabiske kvinner slik at arabiske menn er 10 ganger mer kriminelle enn snittet.

Det stemmer bare dersom det er like mange kvinner som menn i befolkningen. Og den problemstillingen er i stor grad sann for etniske nordmenn også, gitt at du snakker om kriminalitet og ikke forseelser, og dermed holder ikke sammenligningen. Du kan ikke sammenligne bare menn i en gruppe med menn og kvinner i en annen.

 

Hvor har du tallet 5 fra?

 

Blandt asylsøkere er for eksempel godt over 90% kriminelle. Skjønner ikke at vi ikke klarer å avvise flere på dagen.

Nei, det er å fortegne sannheten. 90% av asylsøkerne er slett ikke kriminelle etter den normale definisjonen av ordet. 90% av dem ankommer derimot landet uten papirer. Det er etter dagens regler ikke straffbart å ikke ha gyldige papirer ved ankomst, selv om det er grunn til bortvisning. De er lovbrytere bare i den grad de lyver om sin bakgrunn. (Dog er en nye utlendingelov under behandling.)

 

Dette følger av Utlendingeloven, ikke Straffeloven, og det er er dermed fortegnende å kalle dem kriminelle.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det å utvise god folkeskikk virker dessverre som et fremmedord for mange. Også innvandrere.

 

Det er jo et velkjent fenomen innen sosiologisk forskning at innvandreres førsteinntrykk av nordmenn er at vi ikke er åpne, snur skuldra til osv. Det samme har jeg opplevd selv; Det er utrolig hvor langt du kommer med et smil i Sør-Asia, spesielt i forhold til Norge. Av det jeg har hørt er det samme opplevelse folk har hatt i Sør-Amerika og Afrika også.

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart at invandrere er overrepresentert i krimstats når norge gladelig lar mentalt skadde flyktninger flytte inn i landet uten å hjelpe dem.

Jeg mener ikke at man skal nekte innvandring, men kanskje være mer kritisk til potensielle mordere, og eventuellt gi dem ordentlig hjelp.

Lenke til kommentar
Blandt asylsøkere er for eksempel godt over 90% kriminelle. Skjønner ikke at vi ikke klarer å avvise flere på dagen.

Nei, 90 % av asylsøkere er ikke kriminelle. Hvor i alle dager har du fått tak i slike mørketall?

 

ja det er flere Utelniger som er kriminælle.

Det som er feil er at ingen innvandrere Intrigærer seg i norge

De leve sin egen vei og ikke ville leve norsk.

da mener jeg de kan bli utvist fra norge.

Kommer man til norge så skal de oppføre seg som norsk.

de ska ikke forvente at vi skal inn rette seg til dem!

Les over det du har skrevet, så vil du skjønne hvordan du drar alle over en kam? Vil ikke innvandrere bli norske? Av alle de innvandrerene jeg kjenner, er dette ikke tilfelle (og jeg kjenner nok flere enn deg). Det store problemer er derimot av i nordmenn ikke vil at de skal bli "norske".

 

Drar du til Somalia, India, Kina e.l, vil du oppføre deg som akkurat de som bor i det landet? Sannsynligvis ikke!

Lenke til kommentar
Hvor mange som er kriminelle varierer med gruppe og kjønn. Om arabere for eksempel er 5 ganger mer kriminelle en snittet så er det nesten ingen kriminelle handlinger fra arabiske kvinner slik at arabiske menn er 10 ganger mer kriminelle enn snittet.

 

Blandt asylsøkere er for eksempel godt over 90% kriminelle. Skjønner ikke at vi ikke klarer å avvise flere på dagen.

 

90%???

Vil gjerne ha kilde på dette.

Lenke til kommentar

Registrerte du denne?

 

Nei, det er å fortegne sannheten. 90% av asylsøkerne er slett ikke kriminelle etter den normale definisjonen av ordet. 90% av dem ankommer derimot landet uten papirer. Det er etter dagens regler ikke straffbart å ikke ha gyldige papirer ved ankomst, selv om det er grunn til bortvisning. De er lovbrytere bare i den grad de lyver om sin bakgrunn. (Dog er en nye utlendingelov under behandling.) Dette følger av Utlendingeloven, ikke Straffeloven, og det er er dermed fortegnende å kalle dem kriminelle.
Lenke til kommentar
Det er ikke så rart at invandrere er overrepresentert i krimstats når norge gladelig lar mentalt skadde flyktninger flytte inn i landet uten å hjelpe dem.

Dette forsvarer på ingen måte handlingene. Hvorfor skal det norske samfunnet lide for udugelighet bland de som nedsetter politikken på området?

 

Alt hander om penger. Norge som har mye penger må kunne avsette nån kroner til å hjelpe de på rett spor.

Min svigerbror er fra somalia. Kanskje det mest beryktede plassen når det gjelder crime.

Livet der nede handler om å overleve koste hva det koste vil.

Han ble satt i et bur i 120 dager for å ha stjelt et brød. JA ET BRØD. De fikk mat og vann vær dag men måtte gjøre fra seg der de var. 120 dager å leve i sitt eget møkk og piss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...