Gå til innhold

Er virkelig innvandrere SÅ kriminelle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vi skal hjelpe hverandre. Men ikke for enhver pris?! Et samfunn kan ikke utsette seg for ytterligere press når det allerede sliter med det presset som ligger der i dag. Jeg mener (helt ærlig) at Norge ikke tjener på å ta til seg voldelige, psykotiske draps og voldtektsmenn (om dette da er tilfelle). Godt mulig jeg tenker "feil", men jeg tenker de likeså.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Veit ikkje om nokon såg ein nyeheitsreportasje på NRK for ein stund sidan og då sa dei at innvandrerungdom utgjord 7/10 av all ungdomskriminalitet i Oslo.

Ikkje kom med komentarar om at media prøver å få innvandrerar til å virke meir kriminelle enn dei faktisk er, men eg merka sjølv i denna saka eg skreiv ovanfor, at dei prøvde å få det til å virke mindre alvorleg enn kva statistikken sa. Virkar som dei nesten var tvingt på sturpen for å sei sannheita.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Gjerne også bruke "Gud - en vrangforestilling" som pensum i norskopplæringen. To fluer i en smekk :)

 

Kanskje og bruke: "Du er berre mineralar og vi kan trakke på deg så hart vi vill. Det er faktisk positivt at du dør".

Ja, ifølge evelusjonen er mennsekelivet 0 vert, fakatisk hadde det vert bra om vi alle var daue. Vi er ein byrde for naturen.

 

Lykke til!

(Kanskje det er derfor innvandrerane er kriminelle? Fordi at dei har lært når dei kom hit at livet er negativt.)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Blandt asylsøkere er for eksempel godt over 90% kriminelle. Skjønner ikke at vi ikke klarer å avvise flere på dagen.
Nei, 90 % av asylsøkere er ikke kriminelle. Hvor i alle dager har du fått tak i slike mørketall?

Nei, 95% er nærmere sannheten.

http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article310420.ece

De kvitter seg meg identitetspapirer de må ha hatt for å komme seg til Norge og lyger om sin identitet, og det er kriminelt.

 

I mindre naive land som for eksempel Tyskland slipper slike svindlere ikke engang ut av flyet. I Norge bruker vi milliarder på dem.

Lenke til kommentar
Blandt asylsøkere er for eksempel godt over 90% kriminelle. Skjønner ikke at vi ikke klarer å avvise flere på dagen.

Nei, 90 % av asylsøkere er ikke kriminelle. Hvor i alle dager har du fått tak i slike mørketall?

 

ja det er flere Utelniger som er kriminælle.

Det som er feil er at ingen innvandrere Intrigærer seg i norge

De leve sin egen vei og ikke ville leve norsk.

da mener jeg de kan bli utvist fra norge.

Kommer man til norge så skal de oppføre seg som norsk.

de ska ikke forvente at vi skal inn rette seg til dem!

Les over det du har skrevet, så vil du skjønne hvordan du drar alle over en kam? Vil ikke innvandrere bli norske? Av alle de innvandrerene jeg kjenner, er dette ikke tilfelle (og jeg kjenner nok flere enn deg). Det store problemer er derimot av i nordmenn ikke vil at de skal bli "norske".

 

Drar du til Somalia, India, Kina e.l, vil du oppføre deg som akkurat de som bor i det landet? Sannsynligvis ikke!

 

 

Jeg drar ikke alle over en kam

De som Jobber og står på! mange er kjempe greie og jeg kjenner noen,

men vi har de som lager bråk som ikke inn retter seg til norge.

De vil jeg har ut av landet.

Lenke til kommentar

Sett høyere krav til innvandrerne. Hvis de vil oppholde seg i Norge, får de følge våre lover og regler.

 

For innvandrere bør vi lage et slags midlertidig statsborgerskap. De har alle rettigheter som vi har, men gjør de alvorlige forbrytelser i løpet av f. eks de 10 første årene så mister man det, og blir sendt hjem til hjemlandet. Uansett om det er krig eller jævelskap der.

De har da et valg, om de vil bo her, eller ikke.

Lenke til kommentar

Utlendingenes kriminalitet skyldes feil fra den "etniske eliten". Om man bare tilbyr gode oppvekst muligheter til innvandrene, hvem i all verden vil blande seg i den kriminelle gruppa? Når en utdannet utlending kommer i arbeidslivet, blir han møtt med "selektive" arbeidsgivere som prioterer den norske framfor den "unorske". Ikke rart flere blir tvunget på den "gale siden" pga slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Er det dette vi kaller en bortforklaring? Skal vi frata disse menneskene ansvaret også for seg selv?

 

Selvsagt kan det være (og er) sosiale ulikheter, men med dette som utgangspunkt burde de ha en god mulighet til å jevne ut disse i Norge.

 

De blir regelrett "tvunget" til kriminalitet?

 

Kanskje nordmennene ikke innrømmer dette, men sannhet kan ikke unngås. Fattigste bland dagens norske befolkningen er "utlendinger og dems barn". Meste parten lever på sosial og andre trygder. Selv de som er utdannet, får problemer med å få arbeid. Da er det naturlig å tenke hvorfor vi har så mange kriminelle med utenlandsk bakgrunn?!

Lenke til kommentar
ofte så er halvparten av asylsøkerne kriminelle, vi burde faen meg ikke tatt inn noen i det hele tatt. Men sunn fornuft er vanskelig å finne i disse tider, så jeg skjønner hvorfor vi tar de inn.

Feil!

Jeg har også bodd i assyl mottak i 2 år. Der hadde jeg kontakt med folk fra hele verden. 90 % av dem ønsket å leve et normalt "norsk" liv (om de fikk sjanse for det.) Ungdommene ville utdanne seg, eldre ville ta kurser som kan gi dem rett til norske arbeidsmarkedet. Det er påtida å fjerne fordommenes briller og se utlendinger som ressurs, og ikke byrde.

Lenke til kommentar
Kanskje nordmennene ikke innrømmer dette, men sannhet kan ikke unngås. Fattigste bland dagens norske befolkningen er "utlendinger og dems barn". Meste parten lever på sosial og andre trygder. Selv de som er utdannet, får problemer med å få arbeid. Da er det naturlig å tenke hvorfor vi har så mange kriminelle med utenlandsk bakgrunn?!

Problemet har vært at vi ikke har vært flinke nok til å sette krav til innvnadrere. Selv når det var over 120.000 ledige jobber i Norge er det veldig mange som klarte å brødfø seg som "arbeidsledige". Og om NAV for en gangs skyld tvangssendte dem på en jobb gjorde disse alt de kunne for å bli oppsagt. Har sett dette selv. Når de kan leve under noe som sammenlignet med hjemlandet er veldig gode materialle forhold uten å måtte jobbe i det hele tatt så velger mange å gjøre dette.

 

Kriminalitet lønner seg i Norge for de som lever på sosialen så det er klart mange innvandrere med det samme også lar seg lokke til dette.

Lenke til kommentar
90 % av dem ønsket å leve et normalt "norsk" liv (om de fikk sjanse for det.)
Det tallet tror jeg ikke på.

 

95% av disse hadde kvittet seg med reisedokumenter for å svindle seg inn i Norge. Når det første møtet med Norge er at de blir belønnet for svindel vil jeg tro sannsynligheten er meget stor for at de også vil svindle velferdsordninger senere. Ja, jeg tror mange velger det vi belønner dem for å velge.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Problemet har vært at vi ikke har vært flinke nok til å sette krav til innvnadrere. Selv når det var over 120.000 ledige jobber i Norge er det veldig mange som klarte å brødfø seg som "arbeidsledige". Og om NAV for en gangs skyld tvangssendte dem på en jobb gjorde disse alt de kunne for å bli oppsagt. Har sett dette selv. Når de kan leve under noe som sammenlignet med hjemlandet er veldig gode materialle forhold uten å måtte jobbe i det hele tatt så velger mange å gjøre dette.

 

Kriminalitet lønner seg i Norge for de som lever på sosialen så det er klart mange innvandrere med det samme også lar seg lokke til dette.

 

Feil igjen... Ta en tur gjennom NAV-kontoret og se hvordan ivrige utlendinger leter etter jobber. Men tommelregel i norsk arbeidsmarked for utlendinger er: "Last Hired, First Fired" Finanskrisen rammet også hard på utlendingenes arbeid, ettersom de er ofte ansatt som "reserve".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...