virt Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei! Jeg tenkte å spørre folk her om litt hjelp, fordi jeg får ikke solgt datamaskinen min! :\ Jeg har gjennom en eksamensoppgave bygd en veldig bra gaming PC som til sammen koster rundt 14000 hvis du skulle bygd den selv. Den er altså helt ny, ikke brukt, og jeg har hatt den på FINN i flere måneder uten hell (har gått fra 14000 ned til 11500). Jeg får rett og slett ikke solgt den, selv om det er et uvanlig bra tilbud.. og jeg lurer da på om noen av dere vet om noen nettsider eller noen annen plass det kunne vært lurt for meg å reklamert eller lagt ut PCen på? Grunnen til at jeg selger den er fordi jeg bygde den gjennom en oppgave, og ikke trenger den selv for øyeblikket. Her er link til FINN annonsen min: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16052264 Mvh. Torstein Lenke til kommentar
Splius Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 "dagens beste og kraftigste komponenter, som passer perfekt sammen" Komponentene dine er ikke dagens beste og kraftigste. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Har du virkelig bygd en pc til 14 000,- bare for å selge den med tap igjen etterpå? Hørtes ut som en dyr eksamen. Du må nok bare dumpe prisen enda mer. Stasjonære maskiner i den prisklassen der er ikke så veldig populært blant massemarkedet lengre edit: også synes jeg annonseteksten ikke var noe særlig. Du prøver altfor hardt og da fremstår det bare useriøst. At delene er kjøpt i usa er heller ikke noe særlig å trekke frem. Endret 20. februar 2009 av phax Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 PC komponenter faller drastisk ned i pris når du har åpnet utstyret. Jeg bygde meg en lik pc i prisguiden og da kom det total på nærmere 10.000kr. Du får nok dessverre ikke noe særlig mer enn 7000,- for den nå Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Sannsynligvis fordi den PCen koster ca 11000,- helt ny. Da kan du si at noen betaler 500,- for de spillene. Tror du må ned mot 8-9000 max inkludert spill, da kanskje du får napp. Ja vi la ut samtidig:) Endret 20. februar 2009 av jornboss Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Du skriver jo også at noen av delene kommer fra usa, og det trekker jo ned prisen noe i tillegg Endret 20. februar 2009 av daruu Lenke til kommentar
virt Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 det var mange svar veldig fort men nei jeg kjøpte jo den ikke for 14000 selv, det var det den kostet sist jeg sjekket på datakjeden. Jeg kjøpte deler via usa og fikk den derfor billigere. men takk for hjelpa, skal lage ny finn annonse og ta ned prisen enda mer :\ PCn jeg sitter på nå er så og si ubrukelig så jeg vurderer sterkt å bare ta den selv Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hva fikk du på denne eksamen her ? Har ikke sett maken til kabelrot. Hva er dette for noe tull? ""- Den har det beste innen dagens komponenter. - *dagens beste og kraftigste komponenter, som passer perfekt sammen"" Endret 20. februar 2009 av EvenL Lenke til kommentar
virt Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Hva fikk du på denne eksamen her ? Har ikke sett maken til kabelrot. Hva er dette for noe tull? ""- Den har det beste innen dagens komponenter. - *dagens beste og kraftigste komponenter, som passer perfekt sammen"" det var svært da... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Tror det er enklere å legge ut komponentene hver for seg og selge. Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Den har jo slettest ikke de ''kraftigste'' komponentene, kunne jo bygget opp de delene som du har til ca. 11.000, quad core 2,4 ghz er ikke i nærheten til hva I7 processorene yter eller en quad core på 3,0 ghz og det er jo det beste, sett den ned til 7-8.000 og se om noen kan være interisert i den da. mvh Lars. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Grunner til at du ikke får solgt pcen: 1."*satt sammen av en profesjonell" Har ikke du bygget den selv da. Når du selger den privat og ikke gjennom et firma, så har man jo i utgangspunktet ikke noe reklamasjonsrett.Å kalle seg profesjonell er vel å overdrive...hvis dette er eksamensoppgave så er det vel mer korrekt å si satt sammen av lærling/ elev. 2. 10 spill...første jeg tenkte var pirat utgaver...det betaler ikke folk for, du må spesifisere at det er orginal spill, hvis dem ikke er det hadde jeg ikke tatt det med i annonsen, men heller informert om det dersom en kjøper lurer på hva som følger med. Skriv også at det er ekte windows vista med kode dersom det er tilfelle....ikke pirat...folk betaler ikke for pirat vare hehe. 3. "*dagens beste og kraftigste komponente". Vel 4 gig med ddr2 koster en nesten ingenting om dagen...og er jo blitt standard på dem fleste nyere pcer...ja til og med på bærbare. I tillegg er det DDR2 minne om er gårsdagens teknologi. Samme gjelder vel q6600...utdatert cpu, og definitivt ikke av dem nyeste og raskeste. 4."Hvis du skulle kjøpt denne datamaskinen på datakjeden, eller en lignende databutikk, ville den kostet over 13500 kroner, så her er det penger å spare!" Penger å spare helt til noe går galt med pcen... hos datakjeden har du i hvertfall garanti på produktet du kjøper. 5. Sist men ikke minst. Folk som kjøper stasjonære pcer i denne prisklassen for å spille med, har som regel så pass god kjennskap til data at man velger å bygge pcen selv ( da har vi ihvertfall ingen andre å skylde på dersom noe er feilmontert eller går galt med pcen) og da har vi ihvertfall garanti på enkelt komponentene.. Tror eneste måten å få solgt denne maskinen på er å sette ned prisen en god del, og håpe på at noen fjortiser snart skal ha konfirmasjon eller lignende. Endret 22. februar 2009 av dopus Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Grunner til at du ikke får solgt pcen: 1."*satt sammen av en profesjonell" Har ikke du bygget den selv da. Når du selger den privat og ikke gjennom et firma, så har man jo i utgangspunktet ikke noe reklamasjonsrett.Å kalle seg profesjonell er vel å overdrive...hvis dette er eksamensoppgave så er det vel mer korrekt å si satt sammen av lærling/ elev. 2. 10 spill...første jeg tenkte var pirat utgaver...det betaler ikke folk for, du må spesifisere at det er orginal spill, hvis dem ikke er det hadde jeg ikke tatt det med i annonsen, men heller informert om det dersom en kjøper lurer på hva som følger med. Skriv også at det er ekte windows vista med kode dersom det er tilfelle....ikke pirat...folk betaler ikke for pirat vare hehe. 3. "*dagens beste og kraftigste komponente". Vel 4 gig med ddr2 koster en nesten ingenting om dagen...og er jo blitt standard på dem fleste nyere pcer...ja til og med på bærbare. I tillegg er det DDR2 minne om er gårsdagens teknologi. Samme gjelder vel q6600...utdatert cpu, og definitivt ikke av dem nyeste og raskeste. 4."Hvis du skulle kjøpt denne datamaskinen på datakjeden, eller en lignende databutikk, ville den kostet over 13500 kroner, så her er det penger å spare!" Penger å spare helt til noe går galt med pcen... hos datakjeden har du i hvertfall garanti på produktet du kjøper. 6. Sist men ikke minst. Folk som kjøper stasjonære pcer i denne prisklassen for å spille med, har som regel så pass god kjennskap til data at man velger å bygge pcen selv ( da har vi ihvertfall ingen andre å skylde på dersom noe er feilmontert eller går galt med pcen) og da har vi ihvertfall garanti på enkelt komponentene.. Tror eneste måten å få solgt denne maskinen på er å sette ned prisen en god del, og håpe på at noen fjortiser snart skal ha konfirmasjon eller lignende. X2 - pent! Lenke til kommentar
virt Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Tror eneste måten å få solgt denne maskinen på er å sette ned prisen en god del, og håpe på at noen fjortiser snart skal ha konfirmasjon eller lignende. haha ja det var akkurat det jeg tenkte og Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 F.eks. så har du brukt en prosessor som ble lansert for rundt to år siden. Da virker det litt useriøst å si at du selger det beste innen dagens komponenter. Kan være lurt å sette ned prisen og skrive om teksten litt. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hmmm, 11500kr for en maskin uten garanti? Hos komplett får du dette til 10995 : Antec Nine Hundred sort miditower, Corsair Powersupply 550W Bulk, black, Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN USB2 multikortleser 3.5" sort for Creative SB X-Fi XtremeGamer Logitech Deluxe 250 Keyboard NO Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort Creative Inspire A200 Creative Headset HS400 Microsoft Windows Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt. Eneste som er galt med din annonse er prisen du skal ha for maskinen. Alt kan selges, så lenge prisen er riktig. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei! Jeg tenkte å spørre folk her om litt hjelp, fordi jeg får ikke solgt datamaskinen min! :\ Jeg har gjennom en eksamensoppgave bygd en veldig bra gaming PC som til sammen koster rundt 14000 hvis du skulle bygd den selv. Den er altså helt ny, ikke brukt, og jeg har hatt den på FINN i flere måneder uten hell (har gått fra 14000 ned til 11500). Jeg får rett og slett ikke solgt den, selv om det er et uvanlig bra tilbud.. og jeg lurer da på om noen av dere vet om noen nettsider eller noen annen plass det kunne vært lurt for meg å reklamert eller lagt ut PCen på? Grunnen til at jeg selger den er fordi jeg bygde den gjennom en oppgave, og ikke trenger den selv for øyeblikket. Her er link til FINN annonsen min: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16052264 Mvh. Torstein https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=93631 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Tror egentlig det blir håpløst å selge pc'en komplett. Du må nok plukke den fra hverandre, og satse på å få solgt hver enkelt komponent Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg kan fort ta hovedkort, prosessor og minne dersom prisen er riktig, eller bare prosessoren. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 lol eksamensoppgave... da lurer jeg på hva du fikk på den! pcen min ser 100 ganger mer ryddig og stilren ut, og den bygde jeg på 2 dager. hvor lang tid brukte du på denne oppgaven? 3 timer inkludert bestilling av deler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå