Bluebeans Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Heisann! I fjor vår/sommer tok PC-en min kvelden. På grunn av bosted og innkjøp av en solid bærbar PC har den egentlig bare samlet støv siden da. Det ligger en del på den som har personlig verdi også videre, derfor ønsker jeg nå å blåse liv i den igjen. Hvorfor den sluttet å virke vet jeg ikke. En dag ville den bare ikke starte mer. Ikke noe respons fra noe. Min sterkeste teori er at varmen har tatt knekken på prossesoren eller at strømforsyningen ikke ville mer. Kluet er at alt utstyret begynner å dra på årene, og er ikke så lett å få tak i lengre. Hovedkortet er socket A, så det er ikke bare bare å teste ut med en annen prossesor. Vanskelig å få tak i. Jeg har fire harddisker som krever strøm, og ikke all verdens strømforsyning. Kan den ha tatt kvelden? Kan også nevne at det er et ltie grønt lys på hovedkortet som lyser når strømmen er koblet til, så det er ikke helt dødsone. Har dessverre ikke liste over spesifikasjonene. Om de er veldig relevant kan jeg prøve å skrape sammen så mye informasjon som mulig. Jeg forventer ikke konkret svar på problemet mitt, mer litt tips til hvordan jeg kan komme i gang. Takk Rune Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Dersom du tar ut harddiskene så er det ikke noe problem å sette dem i en annen maskin for å få ut det du har av personlig verdi. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Mjoa, er jo en mulighet. Tingen er at jeg har investert veldig mye penger og tid i den PCen opp gjennom årene, så artig å ha den med videre Litt nostalgisk nesten. Men joda, kan jo alltids sette inn harddiskene i en annen PC. Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Heisann Høres veldig ut som PSU'en har tatt ferie, selv om den grønne dioden på HK lyser... har du en annen liggende så test dette først. Du ville nok fått error beep's fra HK hvis det var cpu,ram etc. Lykke til og god helg Stoneheart Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Er pcen totalt død, ikke et lite pfiff en gang når du trykker på knappen? I så fall kan du prøve å restarte cmos først. Funker ikke dette kan du koble ut kabelen som går til power knappen og prøve å kortslutte disse to pinnene selv med en skrutrekker e.l. Neste vil være å koble ut alt av kabler som ikke trengs for å pcen skal starte (spesielt IDE kabler kan skape dette problemet). Fungerer ikke dette heller må du feilsøke PSU selv om jeg i så fall holder en knapp på hovedkortet med tanke på at det grønne lyset viser til at hovedkortet får strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå