Gå til innhold

C2D E6600 og 1080p MKV hakker!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei.

er det noe i veien med hardwaren min når 1080p MKV-filmer hakker?

HW:

Gigabye HK med P35 Chipset

Intel C2D E6600

Asus PCI-E ATI 3650

2gigg ram

SW:

Nyeste CCCP

Spdif til Reciever

HDMI til TV (via reciever)

Det burde ikke hakke! hvilket program bruker du til avspilling, min gamle amd 3800x2 spiller 1080p mkv filer uten stress, dog med rimlig høy load.

pcen i siggen min klarer det uten noe som helst problem.

men som sagt kom opp med hvilket prog du bruker:) og hvilke codecs

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Hei

Har samme problem, og PCen min skal kunne klare å kjøre 1080p MKV-er, så lurte på hvilket program/codecs dere anbefaler å bruke?

personlig bruker jeg litt av vert,

k-lite codec pack får du jo det meste du trenger, så kan du confe det etterpå hvis du gidder.

K-lite codec pack

så kan du sette på litt filtere etc hvis du liker dette.

kan komme med en liten guide snart

Kan følge denne guiden!

Guide

dette er vel den letteste måten og få det til, skal funke med mkv otb. så kan man også sitte og kna seg i hodet når man skal confe ffdshow..

hei.

er det noe i veien med hardwaren min når 1080p MKV-filmer hakker?

HW:

Gigabye HK med P35 Chipset

Intel C2D E6600

Asus PCI-E ATI 3650

2gigg ram

SW:

Nyeste CCCP

Spdif til Reciever

HDMI til TV (via reciever)

Er jo veldig rart at det ikke funker:S cpu'en din skal jo klare og kjøre mkv filer, selv uten bruk av gpu..

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Bruk Mplayer Classic og last ned og installer "CoreAVC" codec. CoreAVC koster penger, men det skader jo ikke å ta et søk på en side som har vert en del i media i det siste ;) Etterpå går du inn i Mplayer Classic og setter den til å bruke Coreavc codec'n. Btw, "CoreAVC™ is being recognized as being the world's fastest H.264 software video decoder" ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fremdeles bruker programmer hvor man i tillegg må installere codecs når det finnes flotte alternativer som ikke behøver det.

Selv bruker jeg XBMC til alt av video, fordi den spiller av de fleste videoformater uten stress og fordi jeg kan sette opp et bibliotek hvor den automatisk laster ned movieposters til filmene/seriene mine. Ellers kan jeg også anbefale KMPlayer som er noe mer ala VLC. Jeg foretrekker KMPlayer over VLC p.g.a grensesnittet.

Noen gode argumenter for å bruke MPC + CoreAVC+++ istedet for de jeg nevner ovenfor?

Lenke til kommentar

Sist jeg brukte XBMC var det i en chippa Xbox 1.4... men, da MKV (720p filmer) ble mere vanlig, og jeg fikk 42" Plasma i hus... da holdt ikke den noe mere :S

ligger nå og samler støv... ellers, helt KONGE Mediacenter! :D så lenge det varte ;)

jeg bruker en CCCP-pakke for windows og varierer mellom VLC, MP Classic og faktisk MP som følger med Vista :p

Lenke til kommentar

Hei

Skaffet meg CoreAVC++, og dette rettet opp alt av feil. Det som er fordelen vil jeg si, er at jeg kan bruke CoreAVC sammen med MediaPortal, var ikke så interessert i å bruke et nytt mediasenter egentlig. Streamed MP + MovingPictures + MP-TVseries = <3

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

HD filmer burde man absolutt la GPU'en ta seg av. Selv et veldig moderat skjermkort klarer å rendere en 1080p film mye bedre enn en dyr CPU. Selv en 2 år gammel laptop jeg har klarer å spille av planet earth i 1080p helt fint når jeg lar GPU'en ta seg av filmen. Som vanlig avspiller i windows, bruker jeg Media Player Classic Homecinema. Den er lightweight og fin, og mye bedre enn vlc syns jeg. Den guiden her forklarer hvordan man setter spilleren til å akselerere GPU'en. Deilig å spille av 1080p filmer og se 1% på CPU load :fun:

Bruker også XBMC for windows til mediacenteret, der støttes ikke gpu akselerasjon enda, men spilleren er ganske bra og kjører alt uten stress på pcen min.

Endret av anibanani
Lenke til kommentar

Heisann!

Har et lite problem med pcen min, har litt problemer med å spille av 1080p filmer, har testet det mest med filer av mkv typen, men det går meget choppy. har meget ny hardware, blant annet et 4870 x2, i7 core 920 og 6 gig med ram.

denne pcen skal kunne kjøre alle HD filmer glatt, med bra bildekvalitet, men det er da ikke tilfellet. noen som har en guide eller noe? har testet mange codec packs, blant annet CCCP og k-lite. men er åpen for forslag.

MVH Martin

Lenke til kommentar

vel, jeg mener nå at CPU burde være mer en kraftig nok til å kjøre dette alene, men hvordan skal jeg få gpu til å avlaste? noen instillinger jeg skal ordne på? syntes også at bilde ikke har blitt helt slik jeg ønsker det. litt kornete igrunn.

Lenke til kommentar

Ja, men video rendering er en oppgave som skjermkortet løser veldig mye bedre enn CPU'en. Mediaplayer Classic Homecinema har støtte for GPU akselerasjon. Du kan laste det ned her:

Mediaplayer Classic Homecinema.

Også forklarer denne guiden hvordan du setter det opp for GPU akselerasjon:

http://guru3d.com/article/accelerate-x264-...-the-gpu-guide/

Endret av anibanani
Lenke til kommentar
Ja, men video rendering er en oppgave som skjermkortet løser veldig mye bedre enn CPU'en. Mediaplayer Classic Homecinema har støtte for GPU akselerasjon. Du kan laste det ned her:

Mediaplayer Classic Homecinema.

Også forklarer denne guiden hvordan du setter det opp for GPU akselerasjon:

http://guru3d.com/article/accelerate-x264-...-the-gpu-guide/

Jeps, bruk gpu for hva den er verdt! er jo ikke noe poeng og stresse en cpu, når en gpu gjør det med et smil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...