Gå til innhold

Anmeldelse: Halo Wars (X360)

Anbefalte innlegg

Virker som en god idé med bruk av terningkast, om ikke bare for å skille seg litt ut fra Gamereactor og Gamer. Forøvrig en fin omtale, lurer på hvordan karakteren ville stått om flerspiller hadde vært vurdert. Må si meg enig i at det er litt suspekt å endre på karakter etter publisering, men nå har jo skribent gitt en relativt troverdig forklaring. Gratulerer med første anmeldelse, Hvaskaljeghete :)

Halo-serien hadde nok ikke vært så populær om det var snakk om "middelmådige greier", og alle spillene holder etter min mening høy kvalitet. Hos meg ruger Halo 2 som favoritten, selv om det ikke er spillet som åpnet kalaset. Halo 3 kan nok føles litt oppskrytt for de fleste, men etter man har spilt gjennom kampanjen med fire kompiser på "Legendary" og eid fire runder på rad over flerspiller i "Team Doubles", begynner man å forstå hvorfor. Det er kanskje ikke et spill som gjør revolusjonerende ting i skytespillsjangeren, men det har polert sin underholdningsverdi til det absolutt ytterste. Det funkler.

EDIT: Typo.

Endret av Canvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Hva var det halo brakte med seg som var så nytt? Personlig synes jeg det er middelmådig på de fleste fronter, at du mener noe annet er jo greit nok, men du argumenterer ikke for det engang, du sier bare det "er for dumt" å si det er middelmådig. Jeg skjønner at noen synes spillet er bra, og går ikke rundt og klager på at det er for dumt at noen mener det. Og hvorfor skal det gjøre noen forskjell at jeg nevner det i forbindelse med omtaler og krakterer? Jeg synes spillet er middelmådig, uansett om jeg deltar i denne tråden eller noen annen.

AtW

Jeg syns ikke det blir dumt at du personlig syns det er middelmådig, jeg har full forståelse for hva hver enkelt måtte mene om spillet. Men at du mener at spillet ikke fortjener gode karakterer i omtale blir bare for dumt. Og det tror jeg de fleste er enige om..

Jeg prøvde å argumentere med at spillet er av bra kvalitet pga. lyd, grafikk og underholdning.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Hva var det halo brakte med seg som var så nytt? Personlig synes jeg det er middelmådig på de fleste fronter, at du mener noe annet er jo greit nok, men du argumenterer ikke for det engang, du sier bare det "er for dumt" å si det er middelmådig. Jeg skjønner at noen synes spillet er bra, og går ikke rundt og klager på at det er for dumt at noen mener det. Og hvorfor skal det gjøre noen forskjell at jeg nevner det i forbindelse med omtaler og krakterer? Jeg synes spillet er middelmådig, uansett om jeg deltar i denne tråden eller noen annen.

AtW

Jeg syns ikke det blir dumt at du personlig syns det er middelmådig, jeg har full forståelse for hva hver enkelt måtte mene om spillet. Men at du mener at spillet ikke fortjener gode karakterer i omtale blir bare for dumt. Og det tror jeg de fleste er enige om..

Jeg prøvde å argumentere med at spillet er av bra kvalitet pga. lyd, grafikk og underholdning.

Min mening er o såklart at den omtalen som treffer best er den som er enig med meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle mene noe annet enn at en "rikitg" karakter er den jeg mener et spill fortjener? Da kan jo jeg bare si at lydene er middelmådige, grafikken er helt ok, og underholdningen er middelmådig. Man kommer ikke så langt med det.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har f.eks. aldri likt bilspill, men jeg har like god forståelse for at noen bilspill får 10/10. Selv om jeg ikke liker spillet så klarer jeg å se at det faktisk inneholder kvaliteter som gjør det bra, men som ikke passer meg.

At du ikke liker spillet får jo bli en sak for deg, men både halo 1,2 og 3 fortjener en karakter som beskriver spillet bedre enn "middelmådig" i en anmeldelse. Hvis en spillside skriver noe annet vil den sannsynligvis bli tolket som noe useriøs.

Jeg syns det blir meningsløst å fortsette denne diskusjonen. Bare la oss si vi er uenige og håpe på at den nye siden vil fortsette på en like god måte som gamer har gjort :)

Lenke til kommentar
Jeg har f.eks. aldri likt bilspill, men jeg har like god forståelse for at noen bilspill får 10/10. Selv om jeg ikke liker spillet så klarer jeg å se at det faktisk inneholder kvaliteter som gjør det bra, men som ikke passer meg.

At du ikke liker spillet får jo bli en sak for deg, men både halo 1,2 og 3 fortjener en karakter som beskriver spillet bedre enn "middelmådig" i en anmeldelse. Hvis en spillside skriver noe annet vil den sannsynligvis bli tolket som noe useriøs.

Jeg syns det blir meningsløst å fortsette denne diskusjonen. Bare la oss si vi er uenige og håpe på at den nye siden vil fortsette på en like god måte som gamer har gjort :)

Forskjellen er at jeg liker FPS, og har spilt svært mange av de. (jeg mistenker det er derfor jeg ikke har blitt så imponert over Halo)

AtW

Lenke til kommentar

Har heller aldri helt skjønt hva det er som gjør Halo så spesielt. Virker som om det er populært mest på grunn av mangel på konkurranse.

Uansett, så kan jeg og bekrefte at Tormod balanserte mellom 6 og 7. Og hvorfor skulle vi forandre på karakteren bare fordi noen uttrykker misnøye med den? Det blir som å skyte seg selv i foten! Integriteten og troverdigheten er det viktigste vi har som spillside. Om noe, så signaliserer dette at vi ikke automatisk deler ut 10'ere til alt som blir påklistret et kjent varemerke. Da er det bedre å heller gi en lav karakter og kle på seg flammedrakten når den tiden kommer..

Som nevnt tidligere i tråden, så er ikke dette den laveste karakteren spillet har fått. Og mange av punktene anmelder trekker inn er gjengående i mange andre anmeldelser. Vi har en skala fra 1-10 og da skal vi bruke hele.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Halo-serien / Halo-spill generelt pleier alt for ofte å få for høye karakterer.

Det er jo ikke til å komme bort ifra at Halo sjeldent fungerer så alt for godt for personer som ikke lar seg engasjere av selve "Halo-effekten" om vi skal kalle det det? Det som for min del betegner et topp-spill er et spill som faktisk er interessant og morsomt å spille hele veien igjennom, selv om du ikke nødvendigvis er en stor fan av historien i spillet til å begynne med?

Både jeg og de fleste vennene mine liker de fleste spill i både RTS og FPS sjangeren, selv spill hvor vi ikke har noe peiling på historien før vi begynte å spille spillene, men for ingen av oss fengte Halo noe spesielt mye og når Halo universet ikke fenger deg så ser du egentlig hvor middelmodige disse spillene faktisk er sammenlignet med andre titler i samme sjanger. Er litt som at jeg er en stor Lord of the Rings fan, og da blir selv nokså dårlige spill plutselig mer enn brukbare rett og slett på grunn av Lord of the Rings fenger meg såpass som det gjør til å starte med, det gjør jo ikke de diverse middelmodige Lord of the Rings spillene noe bedre av den grunn? Lord of the Rings The Fellowship of the Rings fikk jo generelt veldig dårlig kritikk, mens jeg spilte igjennom hele spillet og syntes det helt klart sto til en 4 / 6, samme gjaldt The Third Age som også var ganske middelmodig det syntes jeg egentlig sto til en 4 - 5 / 6 for min egendel?

Må jo skille mellom sånt og hvor godt spillet egentlig er, og om jeg tar av meg Lord of the Rings brillene min så må jeg jo bare innrømme at både The Fellowship of the Ring og The Third Age kanskje ikke sto til mer enn maks 3 / 6?

Samme syntes jeg gjelder Halo-spillene, om vi tar av oss "Halo-brillene" så må vi kunne innrømme at spillene egentlig ikke er så ekstremt gode som mange skal ha det til? Det er ingen 6 / 6 spill, mer toppe 5 / 6, om ikke 4 / 6?

Dette gjelder forsåvidt også Halo Wars som jeg har spilt i et par timer, jeg syntes ikke at spillet gjør det noe spesielt godt som et rent RTS spill, det leverer på ingen måte like bra som WarcraftIII, Starcraft, Total War-serien (en litt annen sjanger, men dog), syntes faktisk også at Battle for Middle Earth II med Special Extended Edition mod overgår dette her, men det kan jo være meg som blir påvirket av "Lord of the Rings brillene" mine igjen.

Alt i alt så gjør spillet det helt greit i sin sjanger, ikke noe mer eller mindre enn det.

Klart som en RTS på konsoll så finnes det ikke stort brukanes, men om vi sammenligner med diverse RTS på PC så står det ikke til mer enn 6 - 7 / 10 etter min mening. Og nok engang får vi beviset på hvor begrenset RTS er på konsoll.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har ikke spilt spillet, men ville gitt det en sekser.

Ironisk?

Morsomt at diverse folk her først kjefter på folk for å mene at Halo er middelmådig, for så å si "joda, du kan synes det er middelmådig, men da har du ikke peil/du er dum".

Jeg har alltid hatt lyst til å like Halo-serien, og har faktisk spilt gjennom alle tre.

Halo 1 og 2 runda jeg sammen med en kompis, og for å være ærlig - jeg kjeda meg.

Da Halo 3 kom, og det fikk 10/10 og 6ere overalt, tenkte jeg at dette MÅTTE jo være gode saker. Så jeg kjøpte spillet. Prøvde først å spille spillet alene, kjeda meg litt. Pga. at alle sa at spillet var best i co-op fikk jeg samlet en kompisgjeng, og ved hjelp av "system link", to konsoller og to spill, fikk vi spilt hele campaignen gjennom sammen. Denne gangen var jeg fast bestemt på å like det, men to av mine kompiser la fra seg kontrollern kanskje halvveis ut i spillet. De gadd rett og slett ikke mer. To av de andre som var der måtte overta.

I etterkant har jeg prøvd multiplayeren. Den er til tider litt morsom, men dessverre mest som en distraksjon. Og ja, det finnes masse moduser, kart osv, men jeg sier bare, kvalitet foran kvantitet! Forge var i tillegg bare en tungvindt og foreldet versjon av hvilkensomhelst map editor til et FPS på PC.

Problemet til Halo er at det ikke bringer NOE nytt. I tillegg er våpnene tamme og med altfor lite kraft, grafikken er MIDDELMÅDIG og oppdragene lite varierte.

Det som trekker opp er flott musikk og en ganske interessant historie, hvis en er inni universet.

Men, som ATW sa, serien kan oppsummeres med ett ord: Middelmådig.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...