Rudde Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ahh nei 2 linje var til trådstarter xP Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kan det være dette? hentet fra tråden Hva tjener du? Hvor jobber du? Hvor gammel er du? Hva du jobber som: Verdi-analytiker i en fiskeindustri på nettet Hvor gammel du er: 18år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 280kr timen Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort. Utdanning: Grunnskole og 2år på videregående, har slutta på skolen og skal til millitæret i August 09 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Enten det, eller så prøver han å verve flere folk til pyramide-spill-scammen deres. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 så jævlig bra.. 280kr timen .. joho... hvor mye skatter du.. har fri kort johoo.. dvs at enn tjener 30k i året.. er vel ikke mye å skryte av.. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) 18 åring får frikort? Ikke engang jeg som 15 åring fikk forkort igår fordi jeg tjente 45k i fjor (Som staten mener er for mye) så må jeg betale 15% i skatt iår.. toazty: hva fikk du i matte? :S Endret 21. februar 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det høres fint ut å tjene 280kr timen, men hvordan er arbeidstiden og arbeidsmengden? Noen fiskere kan tjene flere hundre tusen på noen få måneder, men tilgjengjeld jobber de intenst nesten døgnen rundt, og det er svært tungt, fysisk arbeid. Når de kommer hjem går de reste nav året uten noe som helst inntekt. Om de ikke får noe særlig fisk kan de ende opp med å tjene svært lite. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) 280 kr/t * 1920 arbeidstimer i året = 537'600 - 30% skatt ( 193'536 kr) = 344'064 kr i året Grovt regnet med tanke på gjennomsnittlig arbeidstimer pr år og skatt. En normal arbeidstaker jobber mellom 1900 og 1950 timer i året, medregnet feriepenger. Noe mer enn 30'000 i året altså... Men herr trådstarter opplyser oss jo ikke hvor mange timer i året han jobber, så denne utregningen er vel kanskje litt i overkant av det jeg tror en utdanningsløs rompesitter av en attenåring klarer å få til. Endret 21. februar 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) ehmm hvem sa han jobba fullt? hadde B i matte så gjør det ganske greit på den siden.. han sa han hadde frikort.. så da MÅ han tjene mindre enn 30K , eller hva det er for noe på frikortet i år.. Endret 21. februar 2009 av toazty Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) ehmm hvem sa han jobba fullt? hadde B i matte så gjør det ganske greit på den siden..han sa han hadde frikort.. så da MÅ han tjene mindre enn 30K , eller hva det er for noe på frikortet i år.. Frikort grensa er 39 999,- Endret 21. februar 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 akuratt.. så istedenfor å lure på hva jeg fikk i matte.. så kan vel jeg spørre deg om hva du fikk i norsk... les og forstå innleggene før du svarer på dem.. men lurer fortsatt på hvilken gullgruve denne luringen har funnet Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 akuratt.. så istedenfor å lure på hva jeg fikk i matte.. så kan vel jeg spørre deg om hva du fikk i norsk... les og forstå innleggene før du svarer på dem.. men lurer fortsatt på hvilken gullgruve denne luringen har funnet du sa max 30k det er max 40k (Hvis kan skal ha alt på frikort) BTW man kan tjene 45k uten at staten bryr seg (Det året, men du får ikke fri kort neste år xD) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 er så gammal så følger ikke med i tiden, i 19 pil og bue så kunne vi tjene 22K i året på frikort... det at jeg ikke er oppdatert på hva frikort grensa er betyr ikke at jeg er dårlig i matte.. en tilleggs opplysning til folket , ALLE kan få frikort. men for de fleste har det ingen betydning allikevell, men alle kan få det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ingen trær vokser inn i himmelen, det vil trådstarter også oppleve. At han for en måned siden fortalte i en annen tråd at han hadde en timelønn på 300 kroner med eksponensiell vekst, sier litt om urealistiske forventninger. Hvilket ikke betyr at det ikke går an å tjene mer, jeg tjener lett det dobbelte, men til gjengjeld kan jeg ikke jobbe så mye jeg vil (spesielt i disse krisetider), og ikke er det alltid så gøy heller. At trådstarter i ennå en annen tråd er redd for at markedet kan ta slutt mens han er i militæret tyder på at han skjønner at dette er en boble. Tråden er blitt rapportert som mulig pyramideverving. Så lenge den ikke eksplisitt gjør det, skal den få være åpen, men jeg benytter anledningen til å advare på generell basis mot å la seg lokke av slike tilbud. De eneste som tjener på pyramider er de som starter den. Om man får det enten i tråder eller på PM så er det bare å rapportere det. Dersom trådstarter har noen kommentarer han ikke vil dele i tråden, kan han gjerne sende meg en PM. Geir Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Er så utrolig glad for at jeg har funnet en måte jeg kan leve livet mitt på uten bekymringer, utdanning, kjedsomhet osv. Jeg tror jeg har løst saken ! Zeelot. Mest aktiv i World of Warcraft ( 59 innlegg / 17% av dette medlemmets aktive innlegg ) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 en som driver å grinder for andre eller? for et liv.. er ikke akuratt noen fremtid i det.. har ikke akuratt krav på omskolering heller hvis wow legger ned.. haha Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 har ikke akuratt krav på omskolering heller hvis wow legger ned.. haha Jeg lo Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Veldig mye jante-lov ute å gå her. Skal jo aldri tro man er noe bedre en andre. Dette er ikke noe pyramide spill eller noe lignende. Ja jeg hadde en snitt lønn på rundt 280kr for noen måneder siden, men den har gått opp veldig kraftig. Jeg har vært medlem på forumet i ganske mange år, og spilte wow når jeg var 15 år gammel, så skrev litt på forumet da. Ang millitæret til neste år er jeg det ikke det at jeg er redd for at markedet kan ta slutt, men at jeg kan henge etter ved at jeg ikke får jobbet på 1år. Har ingen som helst planer om å rekkrutere noen eller noe sånt, men om noen har et dypt ønske om å vite hva det er kan de sende meg en PM, så langt de ikke sprer infoen i denne tråden. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 hvis jeg ikke husker helt feil så kan moderatorene lese alle pm'ene som blir sendt? så hvis du driver med noe snusk så blir det fot merka. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Veldig mye jante-lov ute å gå her. Skal jo aldri tro man er noe bedre en andre. Dette er ikke noe pyramide spill eller noe lignende. Ja jeg hadde en snitt lønn på rundt 280kr for noen måneder siden, men den har gått opp veldig kraftig. Jeg har vært medlem på forumet i ganske mange år, og spilte wow når jeg var 15 år gammel, så skrev litt på forumet da. Ang millitæret til neste år er jeg det ikke det at jeg er redd for at markedet kan ta slutt, men at jeg kan henge etter ved at jeg ikke får jobbet på 1år. Har ingen som helst planer om å rekkrutere noen eller noe sånt, men om noen har et dypt ønske om å vite hva det er kan de sende meg en PM, så langt de ikke sprer infoen i denne tråden. Du vil ikke si hva du jobber med i denne tråden? Var ikke hele poenget med denne tråden å pirre nysgjerrigheten til andre slik at de skulle spørre, og du føler deg interessant? Det er nemlig slik det pleier å være med mennesker som sier A uten å si B. De ønsker oppmerksomhet, og prøver å "lure" andre til å bli nysgjerrige og spørre. Så hvorfor du nå plutselig ikke ønsker å fortelle hva du jobber med forundrer meg. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jo, jeg ble også nyskjerrig på hvorfor denne tråden ble lagd nå. "Yay ! Jeg lager en tråd på diskusjonsforum over hvor supert jeg har det, men jeg har ingen intensjon om å fortelle hvorfor" Hvorfor i all verden poste det på ett forum da ? Har du ingen andre å fortelle det til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg