Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenner på jenter som melker brystene...

Gjest Guest_milky_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_milky_*

Hvordan skal jeg få dama mi til og begynne og melke seg selv?

Hvordan er det mulig for jenter og ha melk i brystene selv om de aldrig har/er gravide??

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er indusert melkedannelse svært vanskelig å fremprovosere selv som man prøver over lang tid. Visse naturprodukter skal visstnok kunne hjelpe, men det er selvsagt temmelig shady hvorvidt det er noe i det eller ikke. Derimot er det slik at dersom en kvinne i etterkant av en fødsel fortsetter å melke seg selv etter den vanlige ammeperioden vil hun fortsette å produsere melk helt til hun stopper. Det skal være mulig å holde det gående slik i årevis, men det fører selvsagt til kroppslige endringer slik som større behov for tilstrekkelig ernæring (mye av matinntaket går til produksjonen av melk), hormonelle forandringer og slitasje på brystene. Grunnen til at jeg vet alt dette er at det ble tatt opp i en av de nyeste episodene av Radioresepsjonen på P3. For et program, eller hva? :wee:

Lenke til kommentar
Derimot er det slik at dersom en kvinne i etterkant av en fødsel fortsetter å melke seg selv etter den vanlige ammeperioden vil hun fortsette å produsere melk helt til hun stopper. Det skal være mulig å holde det gående slik i årevis, men det fører selvsagt til kroppslige endringer slik som større behov for tilstrekkelig ernæring (mye av matinntaket går til produksjonen av melk), hormonelle forandringer og slitasje på brystene.
Min gamle naturfagslærers kone ammet visstnok seks år etter siste fødsel og leverte melk til "morsmelksentralen" for betaling...

Han nevnte dog ikke noe om slitasjen. Den er antagelig ikke større enn om du får en unge i året!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...