Gå til innhold

Generelt om cpu?

Celestrian

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg ny bærbar pc og siden jeg har et nokså stramt budsjett (ca 10k) og har tenkt til å bruke den til spill og litt-av-hvert. Eksempelvis trenger et spill 2.5 ghz pentium 4 prosessor, men hvis jeg skal ha en dual core cpu, så trenger jeg vel ikke så stor hastighet? Da kan jeg vel velge en dual core cpu som er tregere, men god nok til å kjøre spillet? Eller hvordan funker dette egentlig?

En liten ting til, selvom det ovenfor er det jeg egentlig lurer på... Jeg har en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz prosessor og et Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, hovedkort. Kan denne klokkes opp? Hvis ja, vet noen hvordan jeg gjør dette, og hvor varm tåler den å bli? Jeg bruker forøvrig vista 64x HP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis et spill har i krav P4 CPU så kan du egentlig med trygghet kjøre en hvilken som helst Core2Duo og klare å dra spillet.

Ja Q6600 kan klokkes opp og den klokker som regel ganske bra. En bedre kjøler en standard er gjerne anbefalt i det tilfellet. Ta en titt i forumdelen "Overklokking" eller eventuelt søk på Q6600 + overklokking, da vil du garantert finne masse lesestoff.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Q6600'n din kan klokkes ja, men ikke svært langt, du har flaks om du får 400 MHz ekstra eller noe sånt.

Problemet er da ikke CPUen men nForce hovedkortet ditt som sliter med en masse FSB Hull når det er snakk om Quad.

Du kan heller ikke smekke inn en nyere Quad i hovedkortet ditt heller, grunnet at måten chipsettet ditt er lagt ut på ikke vil funke med 45nm Quad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...