Ekko Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Her kommer Storberget ut og svarer på spørsmål rundt Hijab-saken. Journalistene forventer seg å få svar på spørsmålene sine, men hver gang de toucher innpå hvorfor pressemeldingen ble lagt ut eller om han var informert og når han fikk vite hva gjemmer han seg bak at "Jeg kommenterer ikke noe rundt prosess". Han har svart det på 10 spørsmål nå. "Kjente du til meldingen som ble lagt ut" - "Jeg svarer ikke om noe rundt prosessen rundt dette" "Hvorfor ble meldingen lagt ut om du hadde et annet synspunkt" - "Jeg svarer ikke om noe rundt prosessen" "Hvilket som helst spørsmål om presserådgiverne som la ut meldingen" - "Jeg svarer ikke....." Det er helt håpløst å høre på. En del av vitsen med en slik konferanse må jo være at folket skal få innsikt? EDIT: Og for alt annet han ikke vil svare på trekker han på en eller annen måte prosess inn i saken og avstår fra å svare. Endret 20. februar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Storberget driver med brannslukking i kjent Sovjet stil, benekt alt så forsvinner problemene av seg selv. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Dette har blitt en uvane blant norske politikere. Meget uheldig utvikling når norske politikere bruker denne type retorikk når de skal vri seg unna spørsmål som virker pinlig for dem. Jeg savner politikere som tørr å innrømme egne feil og ber enkelt og greit om unnskylding til det norske folket. Slik skaper de mer troverdighet når de er ydmyk og direkte. Før eller senere kommer dette til å bli et demokratisk problem hvis utviklingen forsetter. Fordi det er begrenset hvor lenge de kan tøye grenser før noen står frem og krever endringer i forhold til politikernes manglende respekt for folket som krever en grundig forklaring når slike pinlige episoder oppstår. Endret 20. februar 2009 av statsviter Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 For en idiot. Er glad for hijab-nei. Det blir litt for dumt. Politiets uniform er og skal være standarisert og gjenkjennelig. Hva blir det neste? En sogneprest i denim og punkeklær under en offentlig gudstjeneste? Når man velger et yrke bør man respektere hva det innbærer og ikke lage sine egne regler. Liker du ikke uniformsplikten bør du revurdere karriærevalget. Er du underlagt livsregler for en spesiell religion som sier du må dekke til visse deler av kroppen og det ikke matcher med politiets uniformregler sier det jo seg selv at det er en kombinasjon som ikke går. En person på 400kg vil neppe velge et yrke som for eksempel feier eller andre fagveier som krever at man er litt smidig. Han velger ikke yrket og så legger fram et forslag om at alle nye piper som bygges bør være store nok for hans dimensjoner. At i hele tatt denne diskusjonen gikk så langt som den gjorde er meg et mysterium. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Storberget har bæsja på leggen og nå ror han så godt han kan. Men det hadde vært fint med politikere som kunne innrømme feil. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Pinlig sak for regjeringen, heldigvis å ble det et nei til hijab til politiuniformen. Håper det ikke blir flere slike saker. Samtidig,så vil jeg rette en pekefinger til norske journalister; Det går faktisk ann å stille varierte og gode spørsmål, uten at vi trenger ikke å høre det samme svaret 12 ganger nemlig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Her har regjeringen faktisk snudd 3 ganger i saken og Stoltenberg har også dummet seg ut. Sist onsdag denne uken sa Stoltenberg i Stortinget at saken skulle behandles grundig. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Storberget er mer eller mindre inkompetent, egentlig et argument for avskaffelse av representativt demokrati. Nei, en del av meg ønsker at FrP kommer i regjeringsposisjon til høsten. En ny retning har vi godt av, staten har så mye på bok så det hadde kanskje ikke vært så dumt? Endret 20. februar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Man skulle nesten tro at det var noe nytt at politikere ikke svarer på direkte spørsmål. Regel nr 1 for politikere er jo: "Si hva du har bestemt deg for å si og fullfør" "Drit i om det har sammenheng med tema eller ikke". Når han først er i gang kunne han jo sparket de to kvinnfolka som gikk bak ryggen på ham. Men de er vel totalfredet av Stoltenberg(spes hu tajik dama), så det kunne han sikkert bare drømt om. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Nå påstår departementet at det ikke var de to damene som la det ut, men en anonym mann som gjorde det ved en "tabbe". Og det har de visstnok "oppdaget" nå et par uker senere. Sorry, men det stinker av denne plutselige alternative forklaringen. http://www.dagbladet.no/2009/02/21/nyheter...berget/4964938/ Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg syntes egentlig dette er litt synd. Jeg har ikke høye tanker om den rødgrønne regjeringen, men jeg har alltid hatt et godt inntrykk av Storberget. Han er jo en utdannet mann, og har de rette kvalifikasjonene til å være justisminister. Er det rett og slett politikken som tar knekken på de som er faglig kvalifisert til å lede departementer? Bør vi heller sette garvede politikere som statsråder i stedet for godt kvalifiserte personer? Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Storberget har bæsja på leggen og nå ror han så godt han kan. Han trenger en påhengsmotor! Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Media skaper vinnere og tapere. Av og til får de god drahjelp fra diverse tabber når det kommer til sistnevnte. Om det er en fortjent skjebne eller ikke vet jeg ikke, men gitt samme regjeringskonstellasjon etter valget så vil neppe Storberget være minister. Men det ville være synd om Hadia Tajik forsvant helt fra offentligheten, da (søt dame ). Endret 21. februar 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg syntes egentlig dette er litt synd. Jeg har ikke høye tanker om den rødgrønne regjeringen, men jeg har alltid hatt et godt inntrykk av Storberget. Han er jo en utdannet mann, og har de rette kvalifikasjonene til å være justisminister. Er det rett og slett politikken som tar knekken på de som er faglig kvalifisert til å lede departementer? Bør vi heller sette garvede politikere som statsråder i stedet for godt kvalifiserte personer? Jeg vil si at Jonas Gahr Støre er et godt argument for at folk med gode kvalifikasjoner kan funke som statsråder selv om de ikke har vært politikere gjennom hele livet sitt. Han er ihvertfall en av de få personene innenfor norsk politikk som jeg anser som skikket til å lede et land. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Både ja og nei. Han skuffet meg voldsomt da han solgte Selbekk i karikatur-striden på Al-Jazeera. Men ellers har han gjort en god figur. Enig med den. Men vi ser gang på gang at statsråder må svare for ting som har skjedd innad i departementene. Burde kanskje departementene hatt ledere som styrer selve prosessene, og så tar statsrådene seg av de mer retningsstyrende oppgavene? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det nok mere dritt på Støre. Hva med å opprette en spesialstilling i UD til kona av en kamerat første gang Stortinget ga henne sparken? Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Både ja og nei. Han skuffet meg voldsomt da han solgte Selbekk i karikatur-striden på Al-Jazeera. Men ellers har han gjort en god figur. Enig med den. Men vi ser gang på gang at statsråder må svare for ting som har skjedd innad i departementene. Burde kanskje departementene hatt ledere som styrer selve prosessene, og så tar statsrådene seg av de mer retningsstyrende oppgavene? Nja, vet ikke. Statsrådene skal jo fungere som talerør for hva som skjer innenfor de forskjellige departementene, så for at det skal fungere, tror jeg de burde være involvert i selve prosessen. Men hvis statsrådene oppfører seg som Storberget, hjelper det ikke det grann med hensyn på å hjelpe folket med å forstå hva som har skjedd. Men vet ikke helt hvordan man skal fikse det styret man har kommet opp i nå. Statsråder blir jo skiftet ut fortere i denne regjeringen, enn en gjennomsnittsperson skifter sokker. Det er vel kanskje noe av grunnen til at Storberget velger denne "ingen kommentar" veien, for å unngå å havne opp i det samme styret som Manuela Ramin-Osmundsen og Åslaug Haga. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Med så mange lønnede rådgivere og mediefolk så må de jo oppnå noe. Synd resultatet ble papegøyesnakk. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Virker som hele greia er en hestahandel for å tekkes muslimene, samme dag som de må gi opp "islambeskyttelsesparagrafen" dukker hijab opp i politiet... Smikislamisering på godt norsk Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er ihvertfall noen som har lært seg månedens mest hippe ord... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå