Gå til innhold

Er 3 GHz C2D+4GB DDR2 nok til 4870X2

keitran

Anbefalte innlegg

DEt jeg lurer på er om det er noe poeng i å kjøpe et 4870X2 kort til følgende pc:

C2D 3 GHZ

4 GB PC6400 DDR2

X38 hovedkort

(700 w PSU)

Vil jeg ha nytte av 4870X2, eller kan jeg like godt kjøpe 4870?

Kommer CPU til å bli flaskehals?

TAkk for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DEt jeg lurer på er om det er noe poeng i å kjøpe et 4870X2 kort til følgende pc:

C2D 3 GHZ

4 GB PC6400 DDR2

X38 hovedkort

(700 w PSU)

Vil jeg ha nytte av 4870X2, eller kan jeg like godt kjøpe 4870?

Kommer CPU til å bli flaskehals?

TAkk for alle svar! :thumbup:

Hei, har du klokket cpu din eller har du e8400? om du har standard 3,0 GHz tror jeg ikke processoren din vil bli noen flaskehals;) Hk ditt er bra og du har nok en grei psu;)

Men: har du klokket cpu fra eksempel 2,6 ghz til 3 ghz ville jeg nok ikke gått for 4870x2.

Lenke til kommentar

Javel... Jeg ville unngått å kjøre Crossfire hvis mulig - er altid greiest med ett kort, det samme gjelder forsåvidt SLI også - man er avhenging av at spillene er skrevet for å utnytte multigpu og att driverene har god støtte og profiler for de aktuelle spillene.

4870 kjører Crossfire internt, men det vet du sikkert.

Lenke til kommentar

De testene må være litt bak mål - med en highend grafikkløsning vil du selvsagt kjøre med AA (antialiasing) og det er som å dra på hånbrekket med 3870 kort, jeg har også kjørt 2x3870 i cf, men da jeg byttet til 4870 var det en klar oppgradering for meg, jeg opplever også 4850 som betydelig kjappere, cf har blitt bedre med nyere drivere, men det blir aldri 100%. Nå har jeg ett Geforce 285 og det fungerer svært bra.

PS! 4870 1gb er mye raskere enn 512mb utgaven, spesielt i høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg gått for ett fabrik-oc'ed 4870 1gb med bra kjøleløsning og heller putte på ett til ved behov - men jeg tror du greier deg meget bra med ett.

At du er fanboy får jeg nesten si god bedring til :grin:

At du begrenser deg selv til kun ett merke går jo egentlig bare ut over deg sjøl.

Synd, for Geforce GTX 285 er det klart beste singel-gpu kortet nå - og det med god margin.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Tja.... Fikk noe å tenke på nå....

Hvordan er det med de nye Nvidia kortene og HD-akselereasjon på hardware? Har en BluRay-spiller i pcen skjønenr dere :thumbup:

Og hvordan er intillingene i forhold til å ha flere skjermer på pcen?

Veit dere om GTX 285 støtter lyd over HDMI?

Bruker PCen som multimediamaskin også :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er full HD støtte med alle nyere nvidiakort via Purevideo HD , det er også støtte for lyd over HDMI, men det er ikke så elegant som på ATI, man må koble en spdif kabel fra spdif ut kontakten på hovedkort (evnt. lydkort) og til spdif in på skjermkortet, dette skal fungere like bra, men hos noen vil ikke dette fungere av ymse årsaker - det skal også legges til at det er en del som også sliter med ATI's løsning, det er en fordel med Nvidias løsning, og det er at man bruker samme lydenhet/kort som før, mens ATI har et eget integrert på kortet med egne drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...