Douglas Quaid Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Eg har fått den mest elendige stiloppgåva nokonsinne, so eg håpar nokon kan hjelpe meg litt i gong. Eg skal altso skrive om kva rolle kjæledyr spelar i livet til menneske. Av det eg kan tenkje på no er det vel fyrst og fremst at dei kan vere ein ven for einsame folk, gjerne eldre. Dei kan vel òg vere gode til å lære ungar om å ta ansvar. Kom med innspel! Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 For mange skaper dem gleder ja! Absolutt. Men, hva med blindehunder? Hunder som er på lete aksjoner etc. snuser etter miner osv. Usikker på om du føler du kan ta med det, men jeg bare nevner det Fint det du har fått fram da! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Eit avsnitt om blindehundar er ikkje so dumt! Eg tenkte litt på det med sporhundar òg, men det vert vel kanskje litt feil å trekkje inn sidan oppgåva går meir på det "private". Takk for svar. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ja, var det jeg hadde inntrykk av. Jeg vet ikke, men kanskje du kan trekke litt opp historien om hunder? Hva brukte vi kjæledyrene våres til før, hvordan de sto før tiden til i dag? Jeg tenker bare høyt Kunne sikkert brukte det som fylling hvis du føler noe manlger kanskje! Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ingen spesielt signifikant rolle. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 De spiller en stor rolle i livet til mennesker som bryr seg om dyr. Man trenger ikke å være ensom, gammel, mobbeoffer eller ha sosiale adferdsproblemer for å ha kjærlighet til dyr. Jeg har selv alltid hatt katt og trives med å ha ett slik type kjæledyr. Enkelte har kanskje problemer med å forstå det men ett kjæledyr er på en måte en kammerat. Du lærer deg å kjenne dyret og dyret lærer seg å kjenne deg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ta gjerne med hvordan mennesket reagerer når kjæledyret dør for og sette det hele på spissen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå